fbpx

Itt az esős idő, fel a sárvédőkkel! – SKS Speedrocker teszt

Az SKS Speedrocker sárvédő gyors felszerelhetőségével és praktikusságával gyorsan megnyeri azokat a gravel bringásokat, akik az őszies, esős időben is kerékpárra szállnak.

Az ősz beálltával gyakran előfordul, hogy eső nélkül is nedves reggelente az aszfalt, ha meg esik akkor nem kérdés, hogy nem csak felülről fogjuk kapni a vizet, hanem alulról is rendesen elázunk kerékpározás közben. Ilyenkor két dolgot tehetünk, vagy elrakjuk a kerékpárunkat a száraz napokra vagy teszünk a bringákra egy sárvédőt. Az utóbbi elég egyszerűen hangzik, pedig nem minden esetben az, egyre több a tárcsafékes kerékpár, sokféle gumimérettel kell számolnunk, meg még az is megeshet, hogy a gyártónk nem számolt azzal, hogy valaki sárvédőt szeretne rakni erre a típusra és nem igazán hagyott neki helyet. Aztán még az is nehezítheti a sárvédő projektet, ha például csak egy bringánk van és nem akarjuk non-stop sárvédővel használni azt, hanem csak nedves időben szeretnénk feltenni, és a szerelés a sárvédők többségénél nem mindig pár perc. Ilyenkor jön szóba az SKS, aki nagyon sokféle kerékpárhoz gyárt minőségi, gyorsan felszerelhető sárvédőket is (a millió kerékpáros kiegészítő mellett), például a nálunk otthon található gravel és cyclo-cross bringákra tervezett SKS Speedrockert, amit a gyártó állítása szerint pillanatok alatt szerszámmentesen fel lehet tenni a kerékpárokra. Ez engem is érdekelt, mert a városban többnyire a gravel kerékpáromat használom, amire nincs az az isten, hogy fixen sárvédőt tegyek, – már csak azért sem, mert terepezni is szoktam vele bőven, ahol erősen zavaró lenne – így viszont vizes úton nem szívesen ülök fel rá, mert a kerék rám dobálja a vizet. Végül a hazai forgalmazótól kaptam egy pár SKS Speedrockert + hátsó toldatot tesztelésre.

A dobozból kivéve látszott, hogy nem bonyolult szerkezet, nem igazán kell majd a használati útmutatót olvasgatni,  konkrétan 3 percen belül feldobtam a bringámra elsőre, de lehet ezzel sokat mondtam. Tényleg szerszámmentes és pofonegyszerű az egész.

Az első sárvédő két darabból áll, egy első elemből, ami a villa előtt nyújt védelmet és a hátsó elemből, ami értelemszerűen a maradék területet fedi le. Ezzel a megoldással oldották meg, hogy mindegy, hogy mekkora a sárférőhely a villában a sárvédő el fog férni, mert nem megy át a villán. A két elem egyben felül rögzül egy villa lábára egy tépőzár segítségével – így gyakorlatilag mindegy, hogy milyen alakú a villa, hozzá lehet rögzíteni – , míg a hátsó elem még a klasszikus pálcás megoldással lejjebb is rögzül a villára szintén tépőzárak segítségével (a tépőzárakat érdemes méretre vágni, mert gyárilag olyan hosszúak, hogy kb bármilyen széles villára elegendő a méretük). Gondolhatnánk, hogy ez így biztos nem tart, elcsúszik, stb… hát nem, stabilan rögzül a villára, meg sem akar mozdulni.

A hátsó sárvédő egy darabból áll, de hasonlóan rögzül az elsőhöz, annyi a különbség, hogy itt átmegy a támvillák között a sárvédő (ezért is csak tárcsafékes kerékpárokkal kompatibilis), de ugyanúgy kétszer két helyen rögzül, fent a támvillákon és pálcákkal lejjebb is. Eszméletlenül egyszerű felrakni, átdugod a villán, odailleszted a rögzítési pontokat a támvillához, kihúzod a nyeregvázcső felé tartó elemet és meghúzod a pántokat és már fent is van, ennyi… és persze ez is stabilan ott van.

Az SKS 23-42 mm széles külsőkig ajánlja a Speedrockert, tehát még valami giga sárférőhelyű országútira is felrakhatjuk, bár ahhoz már lehet másik típust választanék a gyártól, valami elegánsabbat, ezenfelül 650b és 622-es (29″-os, ami jelen esetben 28″) kerekekkel is kompatibilis. Jelenleg 37 mm-es gumikkal használtam, azok mellett van még hely, így a maximális 42 mm-es méret megállja a helyét.

A hátsóhoz toldat is kapható, arra gondolva hogyha nem szeretnénk a mögöttünk haladóra rádobálni a vizet. A toldat felszerelése sem bonyolult, bepattan a helyére, de talán ehhez kell a legtöbb erő és ügyesség a sárvédőszerelés közben. Egyébként úgysem fogjuk ezt szerelgetni, egyszer felrakjuk és kész.

Toldat az extra védelemért

Használat közben derül ki, hogy mennyire stabil egy sárvédő, mondjuk a stabilitását illetően nem volt kétségem, de azért ugrottam párat padkáról, meg átmentem rázós szakaszokon, meg sem mozdult és nem is csörgött-zörgött mint általában a sárvédők többsége, simán használható földutakon és könnyebb terepen, garantáltan nem lesz vele probléma.

Toldat nélkül és toldattal:

Joggal kérdezhetitek, hogy mennyire véd a víztől. Hát igen, ez egy fogós kérdés. Eső után, nedves úton teljesen jól működik, szárazak maradunk, de nagy tempónál, nagyon vizes úton a cipőm már kap a vízből, mint ahogy az összes gyári sárvédőnél, nem véletlenül szoktunk oda házilag földig érő védőelemeket barkácsolni, de gondolom a többség nem is ilyen körülmények között szeretné használni.

Barátnőm cyclo-cross kerékpárjával is kompatibilis

Ha gravel bringád van és szeretnél egy gyorsan fel-, leszerelhető sárvédőt akkor az SKS Speedrockert mindenképpen nézd meg, de ha országútisként kerülsz bajba sárvédővásárlás kapcsán akkor is érdemes végigböngészni az SKS honlapját, mert elég reménytelen kerékpárokhoz és kínálnak megoldást.

Ajánlott fogyasztói ár: 17900 ft + 3590 ft a toldat
További információkért kattints ide.

 

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.