A legnagyobb biztonsággal talán azt állapíthatjuk meg, hogy 100 %-os pontossággal már sosem fogjuk megtudni Alberto Contador balesetének és bringacseréjének körülményeit, főleg azt nem, hogyan tört ketté a kerékpár…
A 10. szakasz után Alberto Contador és a Tinkoff-Saxo közleményében azt olvashatjuk, hogy a spanyol nagy sebességgel haladt a lejtőn, amikor egy viszonylag nyugodtabb egyenes szakaszon hátranyúlt a zsebébe, ekkor viszont belement egy úthibába, ami kiverte a kezéből a kormányt.
Ez önmagában meg is magyarázná a balesetet, de ott van még a felvételeken a kettétört kerékpár, amivel kapcsolatban azóta több feltételezés és nyilatkozat látott napvilágot, erősebben fogalmazva összevissza beszélnek. Mi nem láttunk képeket, videót a bukásról, ezért nem foglalnánk állást egyik feltételezés mellett sem, csak pár megjegyzést tennénk.
Ha nem lenne semmi takargatnivaló a váztöréssel kapcsolatban, akkor nem találnák ki már az ötödik verziót, és a Tinkoff-Saxo kiadott volna egy világos közleményt erről is. Nyilván Contador, Nicholas Roche és az érintettek tudták, hogy mi történt, mi, mikor tört el, vagy hányszor cseréltek kerékpárt…
Első körben tagadták, hogy a váz a baleset során tört, mondván egy cserekerékpár tört, miután összeakadtak a kísérőkocsik a zűrzavarban. Ment a kavarás azzal is, hogy ki, kinek a bringáján ült éppen, de a szóban forgó Nicholas Roche véletlenül pont McLaren Venge kerékpárt hajt, nem Tinkoff-festésűt.
Aztán mikor rájöttek, hogy ott van Contador rajtszáma is a törött bringán, kitalálták, hogy a bukás utáni sietségben a kocsinak támasztott kerékpáron áthajtottak. Ez aztán még viccnek is rossz, hiszen egy kocsi alá gyűrt bringa nem így néz ki a gázolás után.
De előjött olyan verzió is, miszerint Contador amikor korábban bringát cserélt Roche-sal, feltették a tetőre a rajtszámos kerékpárját, majd amikor másodszor esett és kapott egy harmadik kerékpárt, a csetepatéban a Belkines autóval összeakadva a tetőről leeső 31-es rajtszámú kerékpár tört…
Nos, mindezek után legyünk okosak… Nem leszünk. Adalékul érdemes egy pillantást vetni Contador sérülésére is, akinek a lába belső oldalán látható a hatalmas vágás, amit pont okozhatott egy kettétört váz. Innentől kezdve további találgatásoknak és közleményeknek helye van, de sok hitele nincs.
FRISSÍTÉS: A Belkin csapatautójáról készült képen a legutóbbi verzió látszik valósnak, miszerint a két kísérőkocsi akadt össze. A fotón látszik, ahogy az összeakadt bringákat szétszedi a szerelő, és szintén “bizonyító erejű”, hogy a 31-es rajtszámmal lefotózott kerékpáron nincs semmilyen szennyeződés, tehát azon nem versenyezhetett Contador. Köszönjük a linkeket “wertkritik”-nek!
Ami a spanyol GT-menő állapotát illeti, a csapat közleménye szerint Alberto Contador ma további kivizsgálásokra utazik Madridba, és minden bizonnyal megoperálják a törött sípcsontját. Szóba került a lehetséges Vuelta-indulás, ami a közlemény szerint kérdéses, hiszen a felépülés még lehetséges a spanyol körversenyig, de a megfelelő felkészülésre nem lesz idő. Mielőbbi jobbulást kívánunk neki!
Tour de France rovat a Bikemagon: https://bikemag.hu/tour-de-france-2014
.