fbpx

Hogyan bukott Contador, hogyan tört el a Speci? (Frissítve)

A legnagyobb biztonsággal talán azt állapíthatjuk meg, hogy 100 %-os pontossággal már sosem fogjuk megtudni Alberto Contador balesetének és bringacseréjének körülményeit, főleg azt nem, hogyan tört ketté a kerékpár…

A 10. szakasz után Alberto Contador és a Tinkoff-Saxo közleményében azt olvashatjuk, hogy a spanyol nagy sebességgel haladt a lejtőn, amikor egy viszonylag nyugodtabb egyenes szakaszon hátranyúlt a zsebébe, ekkor viszont belement egy úthibába, ami kiverte a kezéből a kormányt.

Fotó: Amir ConTador

Fotó: Amir ConTador

Ez önmagában meg is magyarázná a balesetet, de ott van még a felvételeken a kettétört kerékpár, amivel kapcsolatban azóta több feltételezés és nyilatkozat látott napvilágot, erősebben fogalmazva összevissza beszélnek. Mi nem láttunk képeket, videót a bukásról, ezért nem foglalnánk állást egyik feltételezés mellett sem, csak pár megjegyzést tennénk.

Ha nem lenne semmi takargatnivaló a váztöréssel kapcsolatban, akkor nem találnák ki már az ötödik verziót, és a Tinkoff-Saxo kiadott volna egy világos közleményt erről is. Nyilván Contador, Nicholas Roche és az érintettek tudták, hogy mi történt, mi, mikor tört el, vagy hányszor cseréltek  kerékpárt…

Fotó: Team Tinkoff-Saxo

Fotó: Team Tinkoff-Saxo

Első körben tagadták, hogy a váz a baleset során tört, mondván egy cserekerékpár tört, miután összeakadtak a kísérőkocsik a zűrzavarban. Ment a kavarás azzal is, hogy ki, kinek a bringáján ült éppen, de a szóban forgó Nicholas Roche véletlenül pont McLaren Venge kerékpárt hajt, nem Tinkoff-festésűt.

Fotó: ASO

Fotó: ASO

Aztán mikor rájöttek, hogy ott van Contador rajtszáma is a törött bringán, kitalálták, hogy a bukás utáni sietségben a kocsinak támasztott kerékpáron áthajtottak. Ez aztán még viccnek is rossz, hiszen egy kocsi alá gyűrt bringa nem így néz ki a gázolás után.

De előjött olyan verzió is, miszerint Contador amikor korábban bringát cserélt Roche-sal, feltették a tetőre a rajtszámos kerékpárját, majd amikor másodszor esett és kapott egy harmadik kerékpárt, a csetepatéban a Belkines autóval összeakadva a tetőről leeső 31-es rajtszámú kerékpár tört…

Nos, mindezek után legyünk okosak… Nem leszünk. Adalékul érdemes egy pillantást vetni Contador sérülésére is, akinek a lába belső oldalán látható a hatalmas vágás, amit pont okozhatott egy kettétört váz. Innentől kezdve további találgatásoknak és közleményeknek helye van, de sok hitele nincs.

FRISSÍTÉS: A Belkin csapatautójáról készült képen a legutóbbi verzió látszik valósnak, miszerint a két kísérőkocsi akadt össze. A fotón látszik, ahogy az összeakadt bringákat szétszedi a szerelő, és szintén “bizonyító erejű”, hogy a 31-es rajtszámmal lefotózott kerékpáron nincs semmilyen szennyeződés, tehát azon nem versenyezhetett Contador. Köszönjük a linkeket “wertkritik”-nek!

Fotó: twitter, Richard Keeskamp

Fotó: twitter, Richard Keeskamp

Ami a spanyol GT-menő állapotát illeti, a csapat közleménye szerint Alberto Contador ma további kivizsgálásokra utazik Madridba, és minden bizonnyal megoperálják a törött sípcsontját. Szóba került a lehetséges Vuelta-indulás, ami a közlemény szerint kérdéses, hiszen a felépülés még lehetséges a spanyol körversenyig, de a megfelelő felkészülésre nem lesz idő. Mielőbbi jobbulást kívánunk neki!

Tour de France rovat a Bikemagon: https://bikemag.hu/tour-de-france-2014

.

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.