1739 gramm. Mindössze ennyit nyom a mérlegen a legújabb Red szett BB30-as kivitelben. Ezzel messze a legkönnyebb a piacon az amerikai felső kategóriás alkatrészcsalád. Nem volt még olyan régen, amikor a 2 kg-os álomhatár áttöréséről ábrándoztak a nagy alkatrészgyártók…
Nemrég adtunk hírt a szett bevezetéséről, az amerikai cég most nyilvánossá tette a gyári fotókat is az egyes elemekről. A Sram szerint minden alkatrészt átdolgoztak és még jobb teljesítményük lett. A Quarq tavalyi felvásárlása után a szett már wattmérővel kiegészítve is kérhető. A szett a következő hónaptól kapható a kereskedőknél alig 2227 eurós áron.
Hajtómű:
– Könnyű, üreges Carbon-Konstruktion Exogram™
– X Glide R™-Lánctányérok: fejlett váltási technológia
– Süllyesztett csavarok a nagyobb erőért és jobb merevségért
– Tömeg: 557 gramm (BB30), 609 gramm (GXP) középcsapágy nélkül
– Ár: GXP: 388 euró, BB30: 425 euró (elérhető: 2012 május)
Opcióként rendelhető integrált Quarq wattmérővel:
– Könnyű tömeg és +/- 1,5%-os pontosság
– Integrált elektronika a nagyobb megbízhatóságért
– Felhasználóbarát akkumulátor merülést jelző led
– OmniCal™: kalibrálás nélkül kompatibilis az időfutam lánctányérokkal
– Tömeg: 778 gramm (GXP) középcsapágy nélkül
– Ár: GXP: 1725 euró, BB30: 1768 euró (elérhető: 2012 május)
Hátsó váltó:
– Exact Actuation™: gyors és pontos váltás
– Új dizájn a fogaskoszorúhaz való optimális illeszkedésért
– Tömeg: 145 gramm
– Ár: 308 euró
Első váltó:
Az új első váltó integrált láncleesés-gátlóval (ezt egyes helyeken Anti-Schleck device-nak hívják)
Ugye emlékszünk a tavalyi Tour de France-ra…
– Gyorsabb és precízebb váltás
– Könnyebb és merevebb keret jobb alapanyagokból
– Tömeg: 74 gramm (konzolos verzió. A bilincs 12 gramm)
– Ár: 118 euró
Fékváltókar:
– ErgoDynamic™ dizájn
– Új kartávolság kialakítás, ami minden kézmérethez passzol
– DoubleTap® és ZeroLoss™ technológia a könnyebb és precízebb váltázésért
– Tömeg: 280 gramm
– Ár: 550 euró
Fék:
– AeroLink™ kar: javított moduláció és nagyobb teljesítmény
– Karcsú profil és aerodinamikus állító csavar
– Áramvonalas gyorskioldó
– Svájci fékbetét
– Tömeg: 240 gramm (pár)
– Ár: 302 euró
Fogaskoszorú:
– Szuperkönnyű üreges-kúpos acél kivitel – 10 sebesség
– StealthRing™ elasztomerek a csendes hajtásért
– Nagy alumínium fogaskerék és extrém tartós kivitel
– Tömeg: 135 gramm (11-23)
– Ár: 289 euró
Lánc:
– HollowPin™ technológiájú lánc erősség kombinálva hatékony váltással és könnyű tömeggel
– PowerLock™ láncszemek
– Tömeg: 255 gramm (114 szem)
– Ár: 75 euró
A középcsapágyak kerámia csapágyazásúak. A GXP verzió 105 gramm és 197 euró a BB30-as kivitel 53 gramm és 211 euró.
A Sram szett előreláthatólag 2012 márciustól lesz elérhető a kereskedőknél. Egy ideje már felröppent a hír, hogy a Sram Red szett a hidraulikus fékek irányába fejlődik. Ezt most megerősítették, hogy jelenleg is zajlik a fejlesztés. A házon belüli kerékspecialista Zipp pedig hozzávaló kerékszettet készít. Mindkettő bemutatása ősszel várható.
A hidraulikus tárcsafék Drop bar DoubleTap karokkal érkezik, új féknyereggel és fékhengerrel, valamint 160/140 mm-es tárcsákkal.
A hidraulikus felnifék szintén Drop bar DoubleTap karral működik és maximum 28 mm-es gumiabroncs szélességgel kompatibilis.
Fotókkal és bővebb információkkal sajnos nem rendelkezünk ezekről.
(Hogy 2012-es, 2013-as vagy egyszerűen csak “új” Sram Red szettnek nevezzük az alkatrészcsaládot, döntse el mindenki maga.)
fotók: Sram