A Trendelő következő részében, ahogy a bevezető cikkünkből is láthattátok, jó sok bringás cipőt vettünk szemügyre. És ezeket mindet meg is tapiztuk, összeültünk, megvitattuk. Az érdekesebb modellekből készítettünk most egy kis összeállítás, amíg felkerül a mind az 50 féle modell!
Figyelem! Ezek a vélemények a Bikemag.hu csapat szubjektív, de szakmai alapokon és az eddig tapasztalatokra épülő véleményei. Az itt felsorolt modellek nem a következő cikkben megjelenő teljes palettát mutatják be, hanem azokat, amiket önkényesen kiválasztottunk valamely tulajdonságuk miatt bemutatásra. A cipőket nem teszteltük, kizárólag kézbevétel, megtapogatás, esetleg felpróbálás után véleményeztük. Kérjük ennek megfelelően fogadjátok!
Kezdjük mindjárt a két legelegánsabb országúti cipővel a Specialized S-Works Road-dal, és a Spiuk 16 RC-vel! Több szó nem is kell hozzájuk, elég a kép!
A doboz fetisiszták örülhetnek mivel a csomagolása is szép, maga a cipő kicsit retro kinézetű. Nagy méretű (hosszúságú) tépőzárai vannak, így magas rüszttel is kényelmesen becsatolható, és nem lesz bénán rövid a tépőzár. Merevített talpa montis SPD stoplit is fogad!
Gyorsan felvehető, az alsó tépőzárat fixen beállítod, a másikat pedig csak behúzod mikor felugrottál a bringára. Nagy fület is varrtak a sarkára ami szintén a felvételét segíti elő. Nincsen nyelve, így kimondottan szellős, gyorsan száradó triatlon cipő.
A mezőny legszebb táskáját kapod hozzá, ami dukál a világ legkönnyebb szériában gyártott cipőjéhez, hiszen csak 175 grammot nyom 42.5-ös méretben! Főszerkesztőnknek ez lett a design díjas termék. Flipflop festése szokatlan, de menő, a fűző meg a legjobban megszorítható dolog a földön. Csak menet közben nem tudod állítani, meg kicsit elszokott tőle a mai bringások szeme. A legkomolyabb talpbetétet is ezzel kapod, rögtön kettőt, berakható talp boltozat emelő betéteket. Sajnos magas rüszttel rendelkező bringásokon nem fog jól állni.
A Giro-nál érzik az idei év design trendjét, ez a mountain bike modell is nagyon ütős lett! Ehhez is kapod a talpbetétbe berakható betéteket, fő a kényelem, sőt a szép táska is jár hozzá. Nagyon masszív tüskéket mellékeltek, és szerencsére nem annyira szűk szabású mint az országútis SLX. A nagyonkék mellett fekete/narancs is kapható belőle. A bokánál nagyon jól tart, Vibram talpa dicséretet érdemel, de a felülete ennek is kényes.
Nem csak a cipőd könnyű, de a pénztárcád is az lesz mivel ez is a hatszámjegyű kategóriába tartozik. Ellenben könnyű, és nagyon nem mindegy percenként 100x hány gramm töbletet forgatsz körbe. Nincsen nyelve, hanem a felsőrésze két félből áll, ami sokkal kényelmesebb, és jobban szellőző megoldás. Nem csak sárga hanem fekete is van belőle, de jobban fogsz mutatni ha veszel hozzá sárga Mavic sisakot is, mert SWAG 🙂
Majdnem a csúcsmodell a Mavic kínálatában, az elődjét hordtuk többen is a csapatból, így tudható hogy csak versenyzésre érdemes használni, mert nagyon merev a talpa. Csatja lapos kivitel, így a kamáslit nem fogja kivágni, kidörzsölni. Az ErgoStrap tépőzárak a piac legjobbjai, könnyen, és gyorsan lehet velük a szorosságot beállítani.
Mavic Aksium
Gyakorlatilag fillérekért kapsz egy nagyon könnyű (250 gramm) cipőt, és ahogy sokszor mondtuk, egy jó tépőzár sokkal jobb egy rossz csatnál! Ergonómikus kialakítású Ortholite talpbetéttel rendelkezik, de nem ez lesz a legszellősebb cipő a piacon. Tufi szerint versenyzésre is alkalmas, töredék áron, mint a csúcsmodellek.
Ez egy ki****ott jó cipő, bukott ki belőlünk szinte egyszerre. Nem csak azért mert kb az első kifejezetten enduro cipő volt a piacon, hanem azért is mert aránylag könnyű a robusztus felépítése ellenére. A fűzőjét nagy takaró fedi, ami plusz védelmet nyújt a kövektől is. Mikro reteszelésű sínje jó hosszú, a boka/sarok védelem extra durva, de 6-7 óra bringázás után biztos lehet vele riogatni az embereket.
Nem egy könnyű cipő, de ultrabrutál felépítésű, Thommey egyik kedvenc modellje a körképből. Enduro versenyzésre tervezték, de köves terepes Alpok átkelésekre is ideális. Az SRS csathoz kapsz egy gumírozott fedőt is, így durva helyeken sem kell félni a sérüléstől. Sarka komoly ütéselnyelő képességgel rendelkezik, ezért gyalogolni is jó lehet benne. A színe megosztó lehet, ügyesen kell ruhát választani hozzá.
Már tavaly is ezt nyúzta a Bikemag.hu tesztcsapat, és idén is folytatjuk a megújult modellel. Lényeges változás hogy a talp közepét Michelin gumi betéttel látták el, ami pedálra felugráskor jöhet jól, ha nem sikerül elsőre bedokkolni, de sziklákon is plusz stabilitást nyújt. Az felsőrész oldalvédelmét is megnövelték. Ugyan perforált a felsőrész, de azért láttunk már szellősebb cipőt, ellenben tavasszal, ősszel is kiválóan használható.
Spinningre, rekreációs bringázáshoz tervezett cipő, nem véletlenül nem a montis kategóriába sorolja a weboldal sem. A szellős felsőrész a fokozott izzadás esetében biztosan jobban fog szellőzni mint a zártabb cipőknél, de lényeges hogy technikai zoknit használj hozzá! Ha a fluo sárga kivitel veszed, akkor a láthatóságodat is nagyban megnöveled, bár ennek a spinning teremben kevés hasznát veszed 🙂
Szintén nem hétköznapi kinézetű cipő, de azoknak akik nem exhibicionisták van egy jó hírünk: van feketében is! A szellőzése jó lehet mert hálós a felsőrésze rendelkezik az AirFlow rendszerrel és full szellős a talpbetét. SRS tekerőgomja nagyon gyors és könnyű állítást tesz lehetővé.
Kifejezetten szép kinézetű cipő, egy kis méretű előre beállítható és egy nagy méretű, gyorsan behúzható tépőzárral. Talpán bőven van szellőzőnyílás, melynek alapanyaga karbonnal erősített, pedig egy „csak” a belépő szintű cipőjük!
Ha szeretnéd az Extreme XC kinézetét, de kedvezőbb áron, akkor helló, itt a megoldás. Ok, nincsen rajta alul a tépőzár, de jár hozzá a szellős talpbetét, és a talpa is karbon. Az orrára nem ártott volna valami masszívabb védelem, de ár/érték arányban elég verhetetlen!
Hát ez is elég „oldschool” kinézetű cipő, bár fehérben azért eléggé elegáns. Ellenben a Shimano cipők kényelme legendás és ennek sem lesz gondja a szellőzéssel, mert a talpa brutál módon lyuggatott. Viszont a karbon alapanyag ellenére csak 7-es merevségű, így inkább hobby sportolásra ideális választás. Csatjának pozíciója állítható, amiért jár a piros pont!
Kifejezetten női cipő, trail felhasználásra. A fogazott műanyag sín olyan hosszú, hogy aki alacsony rüszttel rendelkezik annak vágnia kell majd belőle, ellenben a másik tábor imádni fogja! Baromi jól néz ki az egész cipő, talpa megkapta a Torbal merevítő rendszert. Érdekesség, hogy a két tépőzár ellenkező irányba szorít ami akár előnyös is lehet. Talpbetéte is ergonómikus kialakítású.
Nagyon robusztus felépítésű cipő, kicsit olyan mintha flexszel faragták volna. GoreTex felsőrésze esőben jó szolgálatot tesz, talpa Vibram márkájú, egyértelműen az egész cipő a hardcore túrázást kívánja. Transalp túrákra ideális választás.
Az ultimate BMX/Dirt/Free/DH cipő! Kapható SPD kompatibilis, és platform pedálos kivitelben is. Az elődjét nyúzom (Thommey) már vagy 7 éve. A nagyméretű takaró nem csak a fűzőt nem engedi feltekeredni a pedálra, de esőben is jó szolgálatot tesz. Utcán is hordható, bár nem árt rendszeresen mosni különben vegyifegyver válik belőle, mert a szellőzés nem volt a tervezési szempontok között. A belső oldali bokánál plusz szivacsozás véd, talpa pedig Vibram alapanyagú. És nem mellékesen könnyű cipő.
Gusztusos csomagolásban kapod, külön tároló zsák is jár hozzá, plusz alumínium stopli csavarok is! Kidolgozása öt csillagos, a fényes és matt felsőrésze elegáns, de nagyon vigyázni kell rá. A két BOA tekerő mellett egy tépőzárat is tettek rá, így tényleg egyenletesen meg lehet szorítani. Body Geometry talpbetéttel van ellátva gyárilag. Egyértelműen a legszebb országúti cipőnek választottuk.
Ezen a szinten támogatandó és hibamentes a három tépőzár. A kinézete hasonló a Comp Road-hoz így erre sem árt vigyázni, de montis modell révén az orrán masszív koptató van. Ez a szín láthatóan unisex, mivel a Riata női modell, férfi változata a Sport MTB.
Specialized Comp Road (a fenti képen a kettő együtt)
Elég masszív talpú, bár kicsit nehéz cipő, ellenben a talpán komoly szellőzőnyílás rendszer található. Matt fehér/lakk szürke felsőrésze elegáns, a két tépőzár+BOA kombó a felső középkategóriába repíti. Ezek azok a modellek melyeket nyugodtan lehet ajándékba is venni, kicsomagolás után szem nem marad szárazon 🙂
Áll leesés és meghajlás. Ehhez már csak egy ugyanilyen Shiv-re van szükséged és onnantól minden csak rajtad múlik. A mágneses sarok kialakítás eszméletlen találékony, ezen a cipőn valószínűleg több mérnök dolgozott mint ahány egy-két bringagyártónál egyáltalán dolgozik. Nincsen nyelve, így a szellőzése maximális, az egész cipő a funkciónak van alárendelve.
A design tetszetős, a kulcsfontosságú helyeken masszív megerősítéssel rendelkezik, bár a ragasztásoknál láttunk már szebbet. Talbetétje ergonómiailag formázott, különböző merevségű panelekből készül. A tekerőgomb könnyen és gyorsan használható. A talp felől nincsen szellőzés, de a teljes felsőrész perforált. A színe meg kemény!
Érdekes hogyan változnak a trendek, ugyanis elgondolkodtunk rajta, hogy női vagy férfi cipő van-e a kezünkben. Ma ez a kék sok férfi bringán, ruházaton, kiegészítőn is megtalálható, de a Spiuk a női kategóriába sorolja. Nagyon komoly fém szögeket kapsz hozzá, pedig nem is csúcs versenycipő. Nagyon durva talp mintával van ellátva, a legmélyebb sárban is működni fog. Az orra kaphatott volna nagyobb védelmet.
Vízálló felsőrésszel és majd mindenhol jól tapadó Vibram talppal ellátott túracipő, akár városi használatra is. Transalp túrára vagy téli/átmeneti cipőnek is beválik. A cipőtalp alatt teljesen le van fedve a talpa, így a stopli felől sem fog beázni mint sok más cipő. Ez is komoly mintával rendelkezik a talpán.
Nagyon durva megerősítést kapott az orra, így mikor pedálba bekattintva futsz a depó zóna felé, akkor sem fogja az aszfalt összekaristolni. Ez ugyanis egy triatlon cipő. Üvegszálas talpa merev, szellőzőket is tartalmaz, és SPD stoplival is kompatibilis. Gyors felvételt biztosít a BOA tekerő.