Komoly, hosszú és lelkiismeretes felkészülésre vállalkozó kerékpárversenyzőket keres partnernek a következő olimpiai ciklusra két látássérült versenyző. Nagyon kemény munkáról van szó, de cserébe semmi máshoz nem hasonlítható sportélményben lehet része, aki vállalja és végig is tudja csinálni a felkészülést.
Két héttel ezelőtt látássérült fiatal sportolók, Butu Arnold Csaba és Balogh Zsolt kereste fel a Cube-Balaton Team-et. Zsolt és Csaba para kerékpárversenyzők, Csaba egy ízben már részt vett a paralimpián. A két parasportoló komoly, stabil partnert keres a következő olimpiai ciklusra. Az olimpiáig éves szinten 5-6 világkupa futamon indulva szeretnék megszerezni hazánknak a kvalifikációt.
Bemutatkozás
Butu Arnold Csaba: “43 éves, alig-látó, Erdélyben, Székelyudvarhelyen élő, családos „fiatalember” vagyok. Látóként rengeteget sportoltam, de nem versenyszerűen. A versenysport már csak alig-látóként lépett be az életembe bő 10 évvel ezelőtt. 8 éve edzem és versenyzem tandemmel, mindezen idő alatt a csíkszeredai Tusnád Cycling Team-nél voltam igazolt sportoló, részt vettem a pekingi paralimpián román színekben. A londoni paralimpiára nem sikerült kijutnom, ezért ebben az évben kissé lazábbra is vettem a figurát, kevesebb edzéssel és csak két versennyel. Mivel javarészt én magam teremtettem meg az anyagi hátteret a versenyzéshez, úgy döntöttem, hogy ezután magyar színekben szeretném folytatni, és ott lenni Rióban. A család mellett minden időmet a kerékpározásnak szentelem, edzések, szponzorszerzés, pályázatírás tölti ki a szabadidőmet, ami nem kevés, hiszen majd 10 éve rokkant nyugdíjas vagyok.”
e-mail: arnoldbutu@clicknet.ro
Balogh Zsolt: “Látássérültként születtem 1982-ben, Tatán és Pesten lakom. Ennek ellenére óvodában, illetve az általános iskola felső tagozatán is látó gyerekek közé jártam, ami akkoriban egyáltalán nem volt természetes, ezért nagy önállóságot és magabiztosságot igényelt. A sport gyerekkorom óta fontos szerepet játszik mindennapjaimban. Általános iskolában először sakkoztam, de szerettem az egyéb mozgásos sportokat is. 4 éves korom óta kerékpározom, akkoriban még normál kerékpárral, ismerős környéken, illetve olykor mások irányításával haladtam. 1994-ben voltam egy 1 hetes bringatáborban, ahol már tandemmel kerékpároztunk. Ettől az évtől van nekem is saját tandemem, az évek múltával egyre komolyabb, és megyek évről évre többször és egyre több kilométert is. A 2000-es években montitandemmel is elindultunk kisebb versenyeken, 2010 óta pedig országútiban szeretném megtalálni a versenyzés lehetőségét. A tavalyi és az idei év is elkezdődött szépen, de aztán a pilóták elmaradtak, és így megszakadtak az edzések. Eddig csak amatőr versenyeken indultam, komoly, kitartó és kellőképpen elkötelezett pilóta hiányában nem jött össze a profi versenyzés. A kerékpár mellett versenyszerűen síelek, és télen akár hetente többször is korcsolyázom.
Jelenleg dolgozom, de ha jelentkezik elkötelezett pilóta, akivel tudok edzeni és versenyezni, a munkámmal össze tudom egyeztetni a profi szintű kerékpározást.”
e-mail: zsolti@elektro-b.hu
tel: +3670 337 5053
Céljaink
Fő célunk a riói paralimpiára történő kvalifikáció. E cél elérése érdekében a 2013-14-es évben kell évi 5-6 versenyen részt vennünk és már e két szezon után szeretnénk megszerezni a helyet. Természetesen ez csak állandó, kitartó versenyzéssel és edzéssel érhető el, a pilóta és a mi részünkről is. Felszerelésünk adott; startra-kész állapotban időfutam, országúti, pálya és MTB tandemek, minden csúcskategória, a megfelelő felszereltséggel.
Versenyeink
Mezőny és időfutamversenyeken többkörös, 8-10 kilométeres zárt pályaszakaszon folyik a versenyzés. Csak kis meredekségű és rövid emelkedők a megengedettek, hiszen ugyanezen a pályán versenyeznek egylábas és kézibringás sportolók is. Az időfutam versenyek általában 15-30 km között vannak, míg a mezőnyversenyek hossza 90 és 120 km közt váltakozik a tandem kategóriában.
A pilóta profilja
Időfutam illetve mezőnyversenyzéshez agresszíven versenyző sprinter alkat, hiszen nagy, hosszú emelkedők nincsenek, nem lehetnek a szabályok szerint a pályán. Olyan ember, aki zsigerből teszi a kereket centikre, nem fél a sebességtől, a többi tandemtől. Aki ki tud harcolni jó pozíciót a mezőnyben és azt képes foggal, körömmel, vállal és könyökkel megvédeni. Akinek anyagi és családi körülményei lehetővé teszik a napi rendszerességű edzéseket, illetve el tud jönni versenyekre, amelyek általában hétvégeken vannak.
Pályára egy rutinos „állat” kell, kemény vállakkal, karokkal, hogy képes legyen megtartani a tandemet az elindulásnál, a bő százméteres utazósebesség eléréséért kiállva sprintelni az első kanyarban is.
Korhatár nincs, példaként említünk meg egy fehérorosz pilótát, aki 52 évesen nyerte az aranyat Athénban.