Különleges márkabemutatóval készültünk nektek, mert nem akármilyen márka érkezett kishazánkba: bizony, a HNF-NICOLAI márkában a NICOLAI alapítójának Kalle Nicolai-nak is alaposan benne van a keze(-munkája). Két márka közti kölcsönös együttműködés zajlik a legtöbb színtéren, a HNF az elektromos piacon szerzett, a NICOLAI pedig az építésben szerzett magasfokú tapasztalatait viszi bele ebbe a házasságba. Az egyesüléssel úgy látják a tulajdonosok, hogy valódi értéket hoznak létre és valódi előnyöket nyújtanak az ügyfelek számára. A klasszikus és egyedi bringák kedvelőinek sem kell aggódni, a NICOLAI külön is folytatja az egyedi építést.
A cég vezetői Michael Hecken, Kalle Nicolai és Benjamin Börries már 2008 óta működnek együtt, és valósítanak meg előremutató e-bike koncepciókat. A HNF olyan márkák kegyeit nyerte el korábban, mint a Daimler (akkor még Grace Gmbh-ként), vagy a BMW, szóval nem kispályás cégről van szó egyáltalán. A közös cél olyan valóban prémium kerékpárok előállítása, melyek a lehető legkevesebb karbantartással üzemelnek, de maximális élményt nyújtanak. Ennek érdekében az összes modell Gates szíjhajtást, illetve NuVinci vagy Rohloff agyváltót használ, minőségi alapanyagokból készülnek, valós német precizitással, német szakemberek keze által, tökéletes mérnöki kidolgozottsággal és imádnivalóan sok CNC megmunkálást látni rajtuk. Az elektromos rendszer a német preferenciáknak megfelelően Bosch, leginkább Performance CX és Performance Speed modelleket építenek be.
Funfact:
Karlheinz Nicolai neve sokaknak lehet fekete folt, ám a német ipar kerékpárgyártási ágának meghatározó alakjáról van szó. A csengéssel ellentétben “echte” német úriemberről van szó. Becenevén Kalle immár több mint 20 éve van jelen a szakmában, de a szem előtt tartott értékek azóta sem változtak. Az innovatív megoldások nem csak papíron innovatívak, fókuszban a szaktudás áll, a lenyűgöző kézzel készített alumínium varratok minden gyöngye igazolja ezt. A legapróbb részletek kidolgozása szerelembe tudja ejteni a technokrata beállítottságúakat nagyjából azonnal. Az általuk épített vázak 100%-ban Németországban, házon belül készülnek, beleértve az esztergálást, a marást, a hegesztést, a hőkezelést, a fényezést, összeszerelést és persze itt történik a termékfejlesztés is. Valódi handmade, a legjobb szakemberek keze által.
2012-ben Nico Rosberg és Michael Schumacher kapja a világ első okos ebike-ját, amit Daimlerrel közösen fejlesztettek. 2015-ben pedig bemutatják az első, közös égisz alatt megjelenő modellüket, az XF1 névre keresztelt összteleszkópos MTB-t. Ez utóbbi modellnél a BMW-vel vállaltak közösséget, és hoztak létre egy szabadalmaztatott lengőkar megoldást, s több ötletet a BMW i széria járműtervezési fázisából emeltek át. A szabadalom a BMW-hez fűződik, de a HNF gyárában került sorozatgyártásba.
Hogy milyen kerékpárok születnek ennek a remek együttműködésének a keretében? Az elegáns városi kerékpározástól kezdve, a gyors és hatékony elővárosi közlekedésen át, a kemény hegyi terepekre is hathatós megoldást kínál a gyártó. S ez még nem minden! Van egy olyan teherkerékpár a kínálatban, ami túracélok mellett akár ipari használatra is alkalmas a megfelelő felépítmény ráillesztésével. Kétségtelen, hogy ez az egyik leginnovatívabb darab a palettán, persze nem lehet elmenni az enduro gépük mellett sem szó nélkül…
A CD1 névre hallgató cargo szabadalmaztatott dőléstechnológiát használ, ezzel garantálva a legjobb manőverezhetőséget, agilitást, de nem ront a teherbírásán. Ez a járgány képes 280 kilogrammot megmozgatni, miközben az önsúlya csak 45 kg. Különböző, praktikus felépítményekkel lehet rá csatlakoztatni Thule Chariot Sport 2 gyermekszállítót, zárható tároló ládát, nagyméretű kosarat, illetve az ipari felhasználóknak a MySortimo szortimentrendszer kínál megoldást. Erre kérem vállalkozást lehet építeni, egy forgalmas belvárosi hibaelhárító nem is kívánhat magának sokkal többet. Külföldön erre rengeteg remek példa akad és persze környezettudatosság, illetve marketing szempontból sem utolsó.
A limitált szériás XF2 enduro gépük váza a NICOLAI munkája, integrált akkumulátorral, CNC-zett részegységekkel ipari remekmű. Egy ilyen gép jól mutatja a gyártó kvalitását, műszakilag ezekbe lehet a legtöbbet beletenni, itt tudják megmutatni igazán mire képesek, még ha nem is ez a hazai célpiac.
Sokkal inkább a hazai közönséget szólítják a commuter és városi bringák, azaz az UD1 és az XD2 Urban. 45 km/h-ig rásegítő Bosch Performance Speed motorral szerelve nem sok versenytárs akad az utakon, miközben fitten tart és környezettudatos alternatívát kínál a mindennapi ingázáshoz, akár hosszabb távokra is.
Van még egy nagyon előremutató szolgáltatása a cégnek, ez nem más, mint a személyreszabhatóság. A HNF-NICOLAI-t forgalmazó Fair Logistic Kft. honlapján található konfigurátor segítségével testreszabhatunk olyan dolgokat, mint a kijelző, az agyváltó, vagy a világítás típusa, de lehetőséget kínálnak plusz kiegészítők megvásárlására is, így nem kell külön köröket futni, ha kosárra, táskára, plusz akkumulátorra van szükségünk, hanem egységcsomaggá konfigurálhatjuk a kiszemelt kerékpárt, vagy céleszközzé a cargo-t. Természetesen ezek a hozzávalók is mind a felsőházból kerülnek ki: ha rugós nyeregcsőre vágyunk, akkor a Cane Creek Thudbuster-t, ha zárat szeretnénk, akkor az ABUS Bordo lakatját tudjuk választani, ha táskáról van szó, akkor az Ortlieb megoldásai jöhetnek szóba, nyereg szempontjából az SQlab modelljei választhatóak, mobilos fronton pedig a jól bevált Topeak tartóit csomagoltathatjuk a kívánt pedelec mellé. Jól látszik, hogy a véletlenre semmi sincs bízva, csak és kizárólag olyan kompromisszummentes megoldásokban gondolkodnak, akárcsak a járműveik készítése során.
További információkat a kerékpárokkal kapcsolatban a www.hnf-nicolai.hu weboldalon találsz, illetve hamarosan érkezik hozzánk tesztre pár típus, szóval érdemes lesz figyelni lapunk hasábjait.