A minőségi alkatrészeket gyártó Hope kínálatában néhány éve már szerepel a hagyományos, bowdent húzó fékváltókarokhoz felszerelhető hidraulikus tárcsafékszett, amit az idei cyclocross-szezonban Buruczki Szilárd tesztel.
A szettet még akkor fejlesztették ki, amikor nem voltak elérhetőek a most kapható hidraulikus országúti szettek fékváltókarban elhelyezett olajtartállyal. A mechanikus tárcsafékek hatásával sokan nem voltak elégedettek, de a fékezést a hagyományos fékváltókarral kellett megoldani.
A megbízható tárcsafékek fejlesztésében élenjáró angol Hope gyár barnoldswicki üzemében vették a fáradtságot az akkor még forradalmi V-elrendezésű Hope W-Twin adapter életre hívásához, ami a Hope X2 tárcsafékekkel együttműködve adja ki az optimális rendszert.
A Hope tárcsafékszettjét és a speciális fogkiképzésű lánctányérját Buruczki Szilárd (Merida Maraton Team CST) teszteli ősz óta, aki így foglalta össze tapasztalatait:
“Pár hete használom a Hope V-Twin remote cyclo-cross, road hidraulikus fékszettjét, szárazon, fagyban, sárban is volt szerencsém kipróbálni! Nagyon könnyű volt az installálása az átalakítós szettnek, minden patentul a helyén van, csak a hidraulikus vezetékeket kellett méretre vágni és a bowdeneket bekötni a főfékhenger dugattyúra! A stücni alatt helyezkedik el a főfékhenger, amely a hidraulikus dugattyúra rögzített bowden húzását alakítja át hidraulikusra!
Több előnnyel is járt ez az átalakítás:
1. Könnyebb a súlya 70 grammal, mint az Avid BB7 mechanikus féknek, Hope titán csavar szettel 100 grammot könnyítettem a bringán
2. Sokkal finomabban adagolható a fékerő, mint a mechanikus BB7-es féknél
3. Fékpofa kopásnál utána állít a hidraulika, nem kell megállni feszíteni a bowdenen, sáros versenyen nagy előny lehet!
4. Sáros vizes körülmények között is egyenletes a fékhatás
Eddig nagyon meg vagyok elégedve a Hope V-Twin teljesítményével, sokat javult a bringa kezelhetősége a fékezések közben, ezért biztonságosabb élmény a bringázás a hidraulikus átalakító szettel!
Már három versenyen kipróbáltam a Hope egytányéros használatra fejlesztett lánckerekét is, a tárcsafékes cyclocross gépen első váltó, láncterelő nélkül! A versenyeken szuperül vizsgázott a rendszer! Új KMC X10SL lánc és Hope 44T 110PCD lánctányér került fel a gépre. A Hope Reatainer lánctányér narrow/wide kialakítású fogai biztosítják, hogy ne essen le a lánc.
Általában a cross versenyekre elég az egytányéros rendszer. Ráadásul még jobban fentmarad a speciális kialakítású lánctányéron a lánc, mint a hagyományos két tányér első váltós verziónál, nincs lehetőség a melléváltásra, kevesebb a hibalehetőség. Az egy tányéros rendszerrel 200 grammot faragtam a cross gépen. Jelentős fogyasztáson esett át a tárcsás cyclocrosss gép a Hope hidraulikus fékkel, lánctányérral 8 kg >>> 7,7 kg!”
További információk Hope alkatrészekről a forgalmazó honlapján
.