fbpx

Hercules Futura Sport kerékpárteszt

Balatonföldvári teszttáborunk főszereplői voltak az elektromos rásegítéses kerékpárok, közülük az egyik a Hercules Futura Sport, a kategóriában komoly hagyományokkal rendelkező német cégtől.

hercules_futura_sport_005

Az 1886 óta működő Hercules Európa egyik legismertebb „hétköznapi” bringákat összeszerelő gyártója,  a Hercules kerékpárok többsége messziről nem feltűnő, közelebb lépve azonban áthatja a bringát a cég évszázados múltja, minden a helyén, németesen tökéletesen teljesítve a funkciót, lépést tartva a legmodernebb technikai fejlesztésekkel, de nem feltétlenül követve az éppen aktuális divatot.

hercules_futura_sport_002

Az elektromos kerékpárok, e-bike-ok, pedelecek terén a legelsők között voltak, akik minőségi bringákat kínáltak a szegmensben, változatos palettával. Városi-, férfi-, női-, trekking- és különleges, egyedi kerékpárokat is elláttak pedelec rendszerrel. Jellemző rájuk a kiforrottság, minden a helyén van, és minőségi alkatrészekkel, kiegészítőkkel szerelnek. Ennek megfelelően nem olcsó bringák, pontosan annyiba kerülnek, ami a realitás.

Tesztkerékpárunk, a Hercules Futura Sport is ebbe a vonalba illeszkedik, egy kulturált, minőségi túra-pedelec, 889 900 Ft-os vételáron. Lehet kapni ennél olcsóbban elektromos rásegítéses kerékpárt, de – ahogy már korábbi tesztben is írtuk – ha valakinek van mondjuk 800 000 Ft-ja egy ilyen bringára, ott talán akad -90 000-rel több is, és akkor nem kell kompromisszumot kötni alkatrészek, kiegészítők, egyáltalán a minőség terén.

Aki esetleg nem ismerné a pedelec bringák lényegét, itt nem a bringás kapcsolja be a rásegítést, vagy ad gázt, hanem a vezérlőegység érzékeli a nyomatékot, fordulatot, és annak megfelelően adja hozzá a Wattokat, hogy milyen módot választottunk. Hogy mennyire segít a motor, az attól függ, mennyire szeretnéd, hogy „a gép vegye át az irányítást”. Tekerned azonban mindig kell, s végig megmarad az érzés, hogy te hajtod a bringát, csak legfeljebb nagyon erősnek érzed magad…

A Hercules Futura Sport történetében 2017 a megújulás éve, finomítottak kicsit a designon is, a grafitszínű, 7005-ös alumíniumból készült váz a sárga díszítéssel kimondottan elegáns, a középmotor és az akkumulátor is szépen simul a vázformába, nem ordít rögtön messziről, hogy mindenféle „rásegítő cuccot” aggattak a bringára. A kimerevíthető Suntour NEX teleszkóp a jobbik szériából való, és a kerékpár színében pompázik. A kábelek belül futnak, az egész bringa letisztult a rengeteg kiegészítő ellenére is.

hercules_futura_sport_006

Igen, a kiegészítők tárháza teljes és magas minőségű. az I-Rack alumínium csomagtartó például minden típusú túrazsákot fogad, nagy teherbírású, sőt, még egy minipumpát is magába foglal, aminek jó szolgálatát vettük, amikor teszttáborunk egyetlen defektjét szenvedtük el a Futurával. Itt viszont kijött a középmotoros pedelecek előnye, ugyanolyan egyszerűen cserélhető a hátsó kerék, mint bármilyen más hagyományos bringán.

hercules_futura_sport_001

A csomagtartóra visszatérve okos megoldás a rögzítés,a tárcsafék oldalán, ugyanazokat a bivalyerős rögzítőszemeket használja, mint a féknyereg. A felszerelésben Busch & Müller és AXA LED-es világítást találunk, az első lámpa fénye kimondottan erős, nem csak látszani, látni is tudunk vele a sötétben. A kitámasztó is minőségi darab, mint ahogy a sárvédők és minden egyéb, beleértve a szarvval kombinált markolatokat vagy a Selle Royal komfort nyerget.

A rásegítést (25 km/h-ig) a Bosch Performance Line 250 Wattos motorja végzi, 500 Wh-s, 36 Voltos Lítium Ion akkumulátorral, utóbbi kulccsal zárható. Hatótávolsága akár 200 km fölött is lehet gyári adat szerint, nyilván itt nagyon takarékos használatra kell gondolni. Százalékosan a következőképpen néz ki a „hozzáadott erő” a különböző módokban: Eco: 55% / Tour: 120% / Sport: 190% / Turbo: 275%. A Bosch töltő viszonylag hamar, pár óra alatt fullra tölti az akksit, nem kell egész éjszakára a konnektorra kötve hagyni.

A váltórendszer pont a funkcióját tökéletesen teljesítő kilencsebességes Shimano Alivio, a tárcsafékek a megbízhatóan működő, minden időjárási körülmény között erősen harapó Shimano BR-M315 hidraulikus modellek, ezeken a ponton sem lehet belekötni a bringába. Teszttáborunk résztvevői az előkelő második helyre sorolták a kipróbált pedelecek közül, megemlítve, hogy nem csak a rásegítés élmény a hegyen, de az alkatrészek is egyben vannak, még a „nem rendeltetésszerű” terephasználat során sem csörgött-zörgött minden, egyébként pedig nagyon élhető, kényelmes kerékpár!

hercules_futura_sport_003

A RideHard.hu és a Bikemag.hu által szervezett cross/trekking teszthétvégén a hosszú ujjú bringás mezeket a magyar sportruházat gyártó, az 575 by ILB Factory biztosította a résztvevőknek.

Infobox:
Bővebb információ: www.velodreambikes.hu
Vázméretek: alacsony 47, 49, 53/trapéz 45, 50, 53, 58/trekking 48, 53, 58, 61
Származási ország: Németország
Ajánlott fogyasztói ár: 889 900 Ft

Műszaki adatok:
Váz típusa: Alu, első teleszkóppal
Rendszer: 36V, 250W, pedelec
Végsebesség: 25 km/h
Visszatáplálás: nincs
Motor típus: középmotor (Bosch Performance – 250W/60Nm)
Rásegítés: Eco:55% / Tour:120% / Sport:190% / Turbo:275% + startsegéd
Szenzor: nyomaték
Kijelző típusa: LCD
Akksi méret: 500 Wh
Hatótávolság: maximum 220 km
Kerék méret: 28″
Erőátvitel: lánc
Váltó fajta: Láncváltó
Váltó típus: 9 seb. láncváltó (Shimano Alivio)
Villa/Rugózás: Első teleszkóp (SR Suntour NEX-E25 HLO, tapered, mit Lockout)
Fék típusa: Hidraulikus tárcsafék
Fék fajtája: tárcsa (Shimano BR-M315)
Lámpa: van, akkuról
Garancia 2 év

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo