fbpx

Giant Toughroad SLR GX1 kerékpárteszt: Olyat kapsz, hogy a fal adja a másikat!

Rohadt nehéz helyzetben vagyok ezzel a bringával. A-tól Z-ig ismerem a hazai gravel kínálatot, hiszen én is most váltottam komfort országútiról „terepesre”. Árkategóriájában az egyik legjobb választás a tesztelt Toughroad, de ez a kijelentésem több oldalról is támadható, ha csak a számokat nézzük. A megfejtést viszont az összkép adja.

Ideális terep volt egy gravel bike-nak

Na ez elsőre elég bonyolultan hangzik gondolom….Továbbra sem egyszerűsödik. A bringát keresgélők többségének nincsen lehetősége sokféle bringát kipróbálnia, bár szerencsére egyre több kerékpárbolt tart tesztgépet és hamarosan itt a Mozgásvilág Tesztnap is, amit pont erre találtak ki. Tehát a vásárlók többsége, pusztán adatok alapján akar vásárolni. De mindig próbálom szajkózni minden fórumon, hogy ez egy nagyon veszélyes megközelítés. Miért? Mert az adatok alapján a Toughroad SLR GX1 nem egy igazán jó vétel. Az adatokat amiket az átlagos vásárló néz nem más mint az ár, a súly, a felszereltség. Persze ez érthető, hiszen valahonnan el kell indulni, autónál is mit nézünk? Vételár, köbcenti, lóerő, nyomaték…. pedig ezen adatok összessége semmit sem mond el egy autó „jóságáról”. Itthon nagyon kevés valódi ellenfele van ennek a Giant bringának. Van nála könnyebb gép ebben az ársávban. Van nála Tiagránál magasabb szettel szerelt és full hidraulikus fékes is. Vagy mondjuk van olcsóbb hasonló felszereltséggel. De ezek majdnem mindegyikével mentem és bizony a Giant a többségüket elpicsázza.

A Giant nem véletlenül a világ egyik legnagyobb gyártója, évtizedek óta ontja a jobbnál jobb bringákat, legyen szó montiról, országútiról, pedelecről vagy akár gravel bike-ról. A náluk felhalmozott mérnöki tudás ebben a bringában is tetten érhető. Milyennek kell lennie egy jó gravel bike-nak? Hát első sorban kényelmesnek! Min múlik terepen a kényelem? Teleszkópokon, de ez ugye nem opció itt. A nyeregcsövön, ami itt karbon és nem alu, mint az összes konkurensénél ebben az ársávban! A vázon, amivel mindenki megpróbál trükközni, de azért valljuk be őszintén, alu alapanyag esetében ez nehezen kivitelezhető, sőt a karbon váznál is többet számít egy jó karbon nyeregcső. Fontos még a bandázs is, amiből a csúcsot a Specialized Bar Phat megoldása jelenti, de gyakorlatilag ezt soha nem látod gyárilag bringán, csak külön tudod megvenni. A Toughroad esetében egy vastagabb, rezgéscsillapítós bandázst tett fel a Giant, ami iszonyat kényelmes, bár kis kezűeknek talán vastag lehet. És végül de nem utolsó sorban a gumik. Na itt húz el nagyon mindenkitől a tajvani gyártó. A gumik annyira marginálisak az átlagos vásárló számára, hogy nekem sem akadt meg a szemem rajta, csak az első pár száz méter után álltam meg, hogy mi a fene? Ugyanis gyárilag tubeless kivitelben kapod! Belső nélküli 40-es gumikkal menni többet tesz a kényelemért mint az előző tételek összesen!

Integrált kábelezés

Persze ma már bármelyik kereket át tudod ilyenre alakítani, de vastagon a pénztárcádba kell nyúlnod. Ha a kerekek már tubeless-esek, akkor „csak” a gumikat cseréled, ellenkező esetben kell még egy nagyságrendileg 24 000 forintos átalakító szett is. A Giant saját gyártású S-X2 kerékszett is tubeless, illetve a rászerelt CrossCut Gravel 2 gumik is. A szállítás miatt a defektjavító „tejet” pedig kapod a bringával, ami Giant matricás, de valójában a világhírű Stan’s terméke. Ezt a vásárláskor, ha igényled akkor a bringabolt beleteszi neked. Aki ment már tubeless kerekekkel gravel bringán, az mindig ilyet akar majd. Nem csak köves terepen, hanem sima földutakon is ég és föld a belsős rendszerhez képest.

Érdekes megoldás, de tökéletesen működik

Van még ezen kívül is érdekesség a Giant-en, mint például a fékrendszer. Először bután néztem a specifikációt, hogy miként lesz a 10 sebességes Tiagra fékváltókarból hidraulikus, hiszen ilyet nem gyárt a Shimano, hiszen az RS505 az első hidrós fékváltókarjuk. Miközben Giant Conduct Disc-et írnak, ami viszont nem bovdenes fék. A megoldást a kormányon kell keresni, ahová egy átalakító került felszerelésre. Részben emiatt is nehezebb a bringa, mert így látatlanban azért 2-300 grammot simán nyom a rendszer. Viszont működésre 100 %-os, a fékerő ugyanolyan mintha full hidrós lenne. Egyedül így lehetett megoldani, hogy 2×10 sebességes váltórendszer legyen a Toughroad-on, mivel az RS505 már 11-es, ami drágább szettet eredményez. Itt az árkülönbözetet inkább elköltötték a nyeregcsőre és kerekekre. Bevallom őszintén, aki ilyen kategóriában keresgél, annak ez a Tiagra is tökéletesen megfelel, főleg úgy, hogy már az új Sora is tökéletesen vált terhelés alatt is.

Hely van bőven

A Toughroad-al brutálisan élvezetes volt még a köves terepen is bringázni. Ha csak ez az egy gép lett volna nálam a szigeten, akkor is mindenhová eljutottam volna vele, és elégedett lettem volna. Aki átlagos montis terepeken bringázik, annak az SLR GX1 mindenre jó lesz. Főleg úgy, hogy akár 40-esnél szélesebb gumikat is fel tudsz rá tenni. Mondjuk egy WTB Riddler 45-öt, vagy 650B-s kerékkel 50 mm széleset. Nyilván országúton nem úgy gurult mint egy vérbeli aszfaltszaggató, de ez szerintem a célközönségét nem is nagyon érdekli. Az átlagos bringás 25-30-as átlagsebessége könnyedén tartható ezzel is.

Érdekes megoldás az X-Defender integrált sárvédő is, ami az alsócsövön található, és ugyan nem nyújt teljes értékű védelmet, de mindig ott van rajta és jól néz ki. Olyan apróságokra is figyelnek, ami szinte mindenkinek elkerüli a figyelmét, de jobban járunk velük. Érdemes megnézni a sárvédő és csomagtartó konzolt takaró Giant feliratos elemet vagy azt, hogy Jagwire bovdenezést használnak nem noname cuccot. Az egyetlen amin csodálkozom, hogy elöl-hátul sima gyorszáras tengelyekkel szerelik. Nem érezhető a hátránya az átütősökhöz képest pedig könnyű sem vagyok, de mégiscsak jobb lenne ezen nem spórolni.

Imádnivaló

Tehát a Giant Toughroad egy végletekig átgondoltan felépített bringa, aminél minden részletre figyeltek, ami igazán fontos egy gravel bike felhasználónak. 449 000 forintos ára nyilván nem olcsó a hazai piacon, de nincs is partiban a 3-400 000 körüli gravel bike-nak nevezett gépekkel, hiszen sokkal többet nyújt azoknál! Ha nem tudsz ennyit adni érte, akkor ott az SLR GX2 Sorával 389 000-ért, ami még mindig tubeless kerekes, karbon nyeregcsöves és a hidrós tárcsafékek sem hiányoznak belőle!

További infót a tesztelt bringáról itt kaphatsz: https://www.giant-bicycles.com/hu/toughroad-slr-gx-1

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.