A Gepida Berig egy szép kerékpár. Jól eltalált a vázforma, jól eltalált a kivitelezés és jól eltalált a szín is, nem beszélve a Bosch motor előnyös tulajdonságairól. Mindennapi társammá fogadnám, mert 29-es génei ellenére inkább a kényelmes vonalat, a commuter felhasználókat célozza. Leginkább azokat, akik nem riadnak vissza egy kis városi légyottól, számukra a padka nem akadály, hanem kihasználandó örömforrás.
A Gepida tervezői igazán izgalmas vonalvezetésű vázat készítettek a megszokott 6061-es alapanyagból. Nem unalmas, nem sablonos, márkaarculatba illeszkedő, de mégis letisztult. Az akkumulátor félintegrált megoldása tökéletesen elfogadható kompromisszum, mely nem rontja a kerékpár arányait. A pedelec lelke a Bosch Performance motorja és a hozzá társított 500Wh akkumulátor. 63Nm-es nyomatéka bőségesen elegendő a felhasználási célterületre és a 275%-os rásegítési arány is rejt tartalékokat. Csakúgy, mint a többi pedelec esetében, itt is 25km/h-ig segít rá a rendszer. Kábeleinek elvezetése rejtett, így tényleg semmi nem töri meg az összképet, még a kormányra szerelet aprócska Purion kijelző sem.
Aránylag gyenge pontnak számít a gép orrában szolgálatot teljesítő Suntour XCM villa, mely inkább ármérséklő tényezőként kerülhetett bele, szükségmegoldás gyanánt. Terepes örömködések ezzel már nem férnek bele a felhasználásba. Természetesen a későbbiekben fejleszthető, ha valaki még univerzálisabban szeretné használni a Berigben rejlő potenciált.
10 sebességes Shimano Deore hátsó váltót szereltek a kerékpárra, abból is a Shadow kialakítást, hozzá pedig a saját váltókarját társították. A fékeket a Tektro-tól szerezték be, alap tudású tárcsafékszett, de megbízható működést garantál, mert nagy vonalakban a Shimano rendszerét vették alapul a tervezés során.
Kiegészítői általában saját márkás darabok, de sárvédőből például dicséretes módon SKS-t használnak, csomagtartója is egy szemnek kellemes darab. Az integrált rögzítésű kitámasztóra sem lehet panasz, masszív biztonságosan elbírja az elektromos rendszer jelentette plusz terhet.
A kerekeire szerelt alacsony mintás Schwalbe Thunder Burt gumik haladós tempót engednek, miközben városi gumihoz mérten jó kanyarstabilitást adnak. A felnik szegecselését sem felejtették el, ez számomra vesszőparipa, tárcsafék esetén nem engednék gyártásba kereket enélkül.
A bemutatott bringa fogyasztói ára 830 900 forint, mely a kínált tudása és esztétikai szépsége miatt szerintem elfogadható vételár.
Specifikáció:
VÁZ | GEPIDA SPECIAL HYDROFORMING – 6061 ALLOY |
MOTOR | BOSCH PERFORMANCE |
AKKUMULÁTOR | BOSCH POWERPACK 500WH STD |
RUGÓSTAG | – |
TELESZKÓP/VILLA | SUNTOUR XCM-ATB HLO QR TRAVEL:100MM |
KORMÁNYCSAPÁGY | FSA NO.42B-1 |
KORMÁNYSZÁR | TRANZX JDST-58A EXT:60/70/80/90MM |
KORMÁNY | PROMAX HB-3188 RIZER 720MM BB:31,8MM |
MARKOLAT | VELO VLG-775-12D2 + VLP-171 |
FÉK | TEKTRO HD-M275 |
FÉKKAR | TEKTRO HD-M275 |
FÉKTÁRCSA ELSŐ/HÁTSÓ | TEKTRO 180/160MM |
VÁLTÓKAR | SHIMANO DEORE SL-M6000 10S |
HÁTSÓ VÁLTÓ | SHIMANO DEORE SHADOW+ RD-M6000 10S |
HAJTÓKAR | FSA CK-310 170/175MM |
ÁTTÉTEL ELSŐ | FSA 18T STEEL |
ÁTTÉTEL HÁTSÓ | SHIMANO TIAGRA CS-HG500-10 11-34T 10S |
LÁNC | SHIMANO DEORE CN-HG54 10S |
PEDÁL | XERAMA SP-610 ALLOY W/ CATEYE |
GUMIABRONCS ELSŐ/HÁTSÓ | SCHWALBE SMART SAM 29X2,1 |
FELNI | RODI BLACKROCK 29″ 622X21C 32H |
AGY ELSŐ | FORMULA DC-20LW QR 32H |
AGY HÁTSÓ | FORMULA DC-22W QR 32H |
KÜLLŐ | SAPIM STAINLESS STEEL BLACK |
NYEREG | SELLE ROYAL SETA S1 |
NYEREGCSŐ | KALLOY SPDC1 30,9X400MM |
KIJELZŐ | BOSCH PURION |
VILÁGÍTÁS | AXA BLUELINE 30 / TRELOCK LS631 6-12V |
TÖLTŐ | BOSCH CHARGER 2A 100-240V |
CSOMAGTARTÓ | – |
SÁRVÉDŐ | SKS |
LÁNCVÉDŐ | GEPIDA ALLOY |
ZÁR | ABUS BATTERY LOCK |
LETÁMASZTÓ | HEBIE 668M1 18MM |
További képek: