„Ha jó villát akarsz, akkor Fox.” Hallottuk megannyiszor az elmúlt években. És valóban, a gyártó nem is foglalkozik az olcsóbb szegmenssel, a palettája lényegében már a felső kategóriában indul, ami sokat elmond a cég hozzáállásáról. és ne felejtsük el azt a hatalmas fegyvertényt, hogy 2014-ben Fox villával nyerték a világbajnokságot mind XC, mind DH szakágban a nőknél és a férfiaknál éppúgy. Lássuk, mit villantanak jövőre!
A kaliforniai cég egyébként még 1974-ben kezdett motocross villákat készíteni, azóta pedig otthon van többek között a hómobilok, a quadok, terepjárók, pályaversenyautók felfüggesztésének terén is, szóval tapasztalatuk az éppenséggel van. Kerékpáros fejlesztések terén sincs miért szégyenkezniük. A Fox a kínálatával mostanra lefedi a teljes MTB palettát: az XC-től kezdve a dirt jump, 4X, Trail, All-Mountain, Freeride, Enduro, Downhill szegmensben egyaránt kínál felső kategóriás modelleket. A villák nevezéktana viszonylag egyszerű, a szám a becsúszószár átmérőjét jelöli, és onnantól kezdve a felhasznált rugózó és csillapító egység megnevezése, illetve a vezérlés módja szerepel felsorolásszerűen, majd a végén a rugóút.
Praktikus újítás volt a CTD rendszer, ami a villa és rugóstag együttes állíthatóságát valósítja meg a kormányról vezérelhető módon 3 elérhető fokozattal, hasonlóan pl. a Scott Twin Lock rendszeréhez.
A CTD kar közelebbről. A remote kar kapható lesz jobbos és balos verzióban is. Szárazon próbálva eléggé kézre áll, de majd meglátjuk a gyakorlatban.
A gyártó legnagyobb dobása 2015-re minden bizonnyal az iCTD, amely a CTD elektronikus verziója. Segítségével a kormányról egyszerre kapcsolható a villa és a rugóstag. Ha amúgy is elektromos Shimano váltórendszer van a gépünkön, akkor nem kell plusz akksi, hiszen a Di2 rendszer akkumulátoráról működik a Shimano-val történő együttműködésnek köszönhetően. Ha csak az iCTD megy az akksiról, akkor – a Foxosok szerint – átlagosan kb. 2,5 hónapot bír egy feltöltéssel, persze használattól függően ez változhat. Egy markolatváltókar szerű karral lehet majd választani a 3 állásból, melyek az illető típusok rugóútjától függően változnak. A kar mind jobbos, mind balos verzióban elérhető lesz majd.
A Fox jövőre limitált számban piacra dobja a Float széria Factory verziójának néhány típusát teljesen fekete verzióban Stealth Edition néven. Ezeken a villákon nemcsak a matricák feketék, hanem a váll tetején a különböző állító gombok, tekerentyűk is fekete anodizálást kapnak. Máskülönben a villák jövőre kicsit színesednek, már ami a matricákat illeti, hiszen azok valamennyi típushoz elérhetők lesznek az eredeti narancsszínűn kívül fehér, piros, kék, zöld és neon zöld színben is.
Természetesen a Fox-nak is követnie kell a kerékméret trendeket, így jövőre már minden típusnak meglesz a 27,5 kerékhez passzoló változata, mivel immár a 36 villák is elérhetők lesznek az új Jolly Joker kerékmérethez. A képen 36 Talas 27,5 Fit RC2 160 Factory változata, vagyis Kashima-s becsúszószárral. Tudásával és 2100 gramm körüli tömegével nem rossz ajánlat.
A kiállítási standon több modelljük átlátszó változata is helyet kapott, úgy tűnik nincs mit titkolniuk. A képen a 36 Float 27,5 Fit RC2 belsőségei tárulkoznak fel. A villa még éppen 2 kilós tömeg alatt marad, és 15 és 20 mm-es tengelyes verzióban is kapható.
A 40 Float 27,5 Fit RC2 203 a Downhill világbajnokság győztes villája, hirdeti büszkén a tábla a villa mellett. A minden pályához jól belőhető, agyonállítható Float levegős rendszer, a FIT csillapítórendszer és a szupermerev 40 mm-es becsúszószárak adják a villa főbb jellemzőit, no és persze a mára szinte minden modellnél elérhető Kashima becsúszó bevonat.
A képen a DHX RC4 rugóstag „üvegverziója”. A típus agyonállítható, és valamennyi gyakoribb szemtávolságú verzióban elérhető. 447 grammos tömege ehhez mérten nem is rossz.
Az All-Mountain és Freeride felhasználásra javasolt Float X CTD remote verziója (van a tagon kapcsolható verzió is). A levegős tag 365 gramm, állítható csillapítás és állítható rugóút. Csak Kashima bevonattal.
A villákon és rugóstagokon kívül van már állítható nyeregcső is Fox név alatt, a D.O.S.S. A rendszer pneumatikus működésű, 10 és 25 PSI közötti nyomással működik, autószeleppel kompatibilis. Két verziója 100 vagy 125 mm-t tud mozogni (rövidebbik verzióját XC-hez is ajánlják), mindegyik 3 pozícióban állítható (climb/trail/descend). A vezérlő bowden ugyan nem belül fut, de választható, hogy jobb vagy baloldalon legyen. A karnak lesz balos és jobbos, valamint kormány feletti és alatti verziója, ami összesen négyféle kombinációt ad. A nyeregcső amúgy 30,9 és 31,6 mm-es átmérővel elérhető. Az előbbi méretű verzió mindennel együtt (karral, bowdennel együtt) 620 gramm.
Az új villákról és rugóstagokról bővebb infókat a Fox gyári honlapján találsz: http://www.ridefox.com/subhome.php?m=bike&ref=topnav
Valamint a magyar forgalmazónál: http://www.paul-lange.hu/?menuId=48&view=client&action=search&searchCategories[5]=34
Szöveg: gg
Fotó: gg
(x)