fbpx

Eurobike 2014 Demo Day – az alkatrészgyártók újdonságai

Idén augusztus 26-án került megrendezésre az Eurobike talán legszenzációsabb programja, a már hagyománynak tekinthető Demo Day. A tavalyi 133-mal szemben 147 kiállító vett részt az ingyenes kipróbálási napon, ami a korábbinál is nagyobb kínálatot jelentett. Mindent ki lehetett próbálni, rengeteg élménnyel gazdagodva a nap során.

A SRAM ciklokrossz szett élménye Tufit kétségtenül feldobta!

A SRAM ciklokrossz szett élménye Tufit kétségtenül feldobta!

Egy Eurobike méretű kerékpárbemutatón minden piaci szereplő igyekszik megjelenni, ráadásul legtöbbjük a fejlesztéseket is úgy időzíti, hogy itt mutassa be elsőként a 2015-ben megjelenő újdonságokat. Tehát kipróbálhatóak voltak a nagy alkatrészgyártók nemrég sajtóhírben bejelentett legújabb fejlesztései. Első élménybeszámolónkban ezekből kötönk egy kis csokrot.

Terjed az 1X11, agyre több szakághoz készült bicajon fogjuk viszontlátni...

Terjed az 1X11, agyre több szakághoz készült bicajon fogjuk viszontlátni…

dd08Már korábban tudni lehetett, hogy a SRAM a két éve bevezetett 1×11 sebességes XX1 és X01 mountain bike szett újabb „elérhetőbb árú” verziójával, az X1-eggyel lepi meg a montisokat 2015-re. A kazetta és az alkatrészcsalád többi részegysége csereszabatos a drágább XX1 és X01 szettekkel, illetve ugyanolyan speciális kiképzésű rotorra lehet rögzíteni. A hátsó váltó működési elve is ugyanaz, csak a felhasznált anyagokban mutatkozik különbség, ugyanezt elmondhatjuk a hajtókar tekintetében is. Vagyis a gyártó szlogenje szerint az X1 szett ugyanazokat az előnyöket nyújtja, mint az XX1, alacsonyabb áron, tehát több bringás előtt nyitja meg a lehetőséget, hogy megtapasztalják az 1×11 nemes egyszerűségét. A cyclokross szakág szerelmesei pedig versenyzésre tervezett CX1 1×11-es rendszert kapnak, ami a mountain bike XX1 szetthez hasonlóan elöl egy tányérral dolgozik.

Egyéb SRAM újdonságot is kipróbálhattunk, mint az új Rock Shox RS1 villát és az első SRAM fékrendszert...

Egyéb SRAM újdonságot is kipróbálhattunk, mint az új Rock Shox RS1 villát és az első SRAM fékrendszert…

[divider scroll_text=”Eurobike 2014 Demo Day”]
A Shimano háza táján a teljes egészében megújított csúcskategóriás XTR jelenti a csemegét, amelyet élőben az Eurobike-on csodálhat meg először a nagyérdemű. A szett 11-fokozatos, egy- két- vagy három lánctányéros meghajtással rendelkezik, többféle szakág és kerékpározás stílus igényei szerint szabadon konfigurálva. Továbbá világelsőként kapható lesz mechanikus és elektronikus vezérléssel, az új utóbbi egy valóban összetett rendszert alkot, amely számos olyan funkciót biztosít, ami az elektronikus országúti szetteken bőven túlmutat. A rendszer alapja természetesen a nemrég bemutatott, teljes egészében megújult XTR M9000, amely már önmagában egy jelentős mérföldkőnek ígérkezik a MTB alkatrészfejlesztések terén. A lehető legnagyobb pontosság és gyorsaság jellemzi: bármilyen terepen, bármilyen időjárásban és bármilyen bicajtípussal.

Az XTR Di2 élesben...

Az XTR Di2 élesben…

dd05Az XTR Di2 a tökéletes működés eme szintjén kíván még egy kicsit emelni: valószínűleg a mechanikus váltórendszeren már nincs mit. A montis „elektronikus váltókar” neve Firebolt (villám), amelynek használata maximálisan ergonomikus és intuitív, számos profi és amatőr versenyző visszajelzései alapján csiszolták a végleges formára, kezelési módra és érzésre. Érzékelhető visszajelzést kapunk a váltás bekövetkeztéről, mivel terepen nem mindig hallani magát az „eseményt”. A működtetés mikéntje pedig ugyanúgy „agyonprogramozható”, mint a legújabb generációs országúti Di2 váltórendszer esetében. Ennek neve E-tube, szoftver jár hozzá, amivel számítógépen vagy akár okostelefonnal a működés átprogramozható – testre, körülményre, stílusra, terepre szabható. Emellett a Shimano háza táján az új hidraulikus fékrendszerrel rendelkező 105 országúti szett jelenti a másik fő újdonságot, ideális például cyclocross versenyzésre is, de felkerülhet a legújabb trendet követő kényelemre, többféle terepre tervezett tárcsafékes országúti masinákra is.

Az élménybeszámolóra még kicsit várni kell, de előzetesben annyit, hogy tényleg szuper!

Az élménybeszámolóra még kicsit várni kell, de előzetesben annyit, hogy tényleg szuper!

[divider scroll_text=”Eurobike 2014 Demo Day”]
A Campagnolo kihangsúlyozta, hogy ezúttal a mechanikus váltásra koncentrálnak, célozva ezzel arra is, hogy az utóbbi időben túlságosan is az elektronikus váltás fejlesztését helyezi előtérbe az összes alkatrészgyártó. A legszembetűnőbb a 2015-ös Campagnolo Super Record, Record és Chorus szettekben az új hajtókar, ami követve a trendeket, négyágú csillaggal készül, lehetővé téve így az egyre népszerűbb 52-36-os lánctányér kiosztást is, a hagyományos 53-39 és a kompakt 50-34 mellett. A gyár állítása szerint a tányérok merevebbek, ami javítja a váltásteljesítményt. A 2015-ös csúcs országúti szettek mellett a Campagnolo bejelentette a Veloce és az Athena alkatrészcsalád ráncfelvarrását is, valamint – kissé ellentmondva a mechanikus vonal megerősítésének – kapható lesz jövőre az elektromos EPS Chorus is, amely megkapja az elbújtatható V2 akkumulátort. A Chorus ára várhatóan 2500 euró körül lesz Európában, amivel már versenyképes lehet az Ultegrával.

Az új mechanikus Super Record élesben

Az új mechanikus Super Record élesben

[divider scroll_text=”Eurobike 2014 Demo Day”]
A Eurobike kiállítás holnaptól a szakmai kiállítói napokkal folytatódik, a nagyközönséget szombatra várják. Info: www.eurobike-show.de / www.eurobike-show.com
Képek: Takács Tamás
Szöveg: Németh Balázs
dd15

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo