A GiroHungary2020 csapata szerdán a rajt- és célvárosok (Budapest, Győr, Székesfehérvár, Nagykanizsa), illetve a fővárosi kerületek vezetőinek tartott prezentációt a Millennium Házában, a Városligetben.
A Nemzeti Sportügynökség által szervezett rendezvényen a városvezetők bepillantást kaphattak a jövő májusban hazánkban rajtoló Giro d’Italia kulisszái mögé – természetesen többen közülük már eddig is sokat tudtak a világ egyik legnagyobb országúti versenyéről, hiszen hónapok óta folynak az egyeztetések –, kikérték a véleményüket, és a közös munka részleteiről is szó esett sportszakmai, marketing és turisztikai szempontból egyaránt.
Dr. Nagy Zsigmond, a Nemzeti Sportügynökség ügyvezető igazgatója elmondta, a Giro magyarországi rajtja hatalmas lehetőség az érintett városok számára, ezért is volt fontos, hogy személyesen is találkozhattak velük.
„Országos jelentőségű eseményről beszélünk, így az együttműködés, a jó partneri viszony közös érdek – mondta Dr. Nagy Zsigmond. – A szervezett magyar sport 1875, vagyis a Magyar Atlétikai Club megalakulása óta datálódik, ami nyilván hatalmas mérföldkő, de majdnem ugyanilyen lesz a kerékpársport szempontjából 2020, hiszen ilyen szintű országúti versenyt először rendezhetünk. A Giro nem csupán a kerékpáros társadalmat, hanem az egész országot megmozgatja majd. A Nemzeti Sportügynökség szorosan együttműködik az érintett településekkel, amelyeknek igyekszünk a lehető legmagasabb szintű pénzügyi, jogi és sportszakmai hátteret nyújtani. Pontosan tisztában vagyunk a felelősséggel, és azzal is, hogy ez mekkora feladat, ehhez kértük a városok partnerségét, és nyitott kapukat döngettünk, hiszen mind örömmel fogadták a Girót. A Magyar Kerékpáros Szövetséggel kötött megállapodásunk pedig arra garancia, hogy a sportszakmai megvalósítás is rendben lesz.”
Révész Máriusz, a GiroHungary2020 szervezőbizottságának elnöke, aktív Magyarországért felelős kormánybiztos megerősítette: a Giro d’Italia hatalmas lehetőség minden érintett település számára, hiszen a világ figyelmét Magyarországra irányítja: az elmúlt években több mint nyolcszázmillióan követték az olasz körverseny eseményeit, érdekes belegondolni, hogy ezek az emberek jövőre a mi városainkat és falvainkat fogják látni a szakaszokon és a televíziók képernyői előtt. Várható, hogy a települések között emiatt egészséges versengés alakul majd ki, sőt, a kreatív megoldásokat, a legjobb ötleteket maguk a szervezők is díjazzák.
A sportszakmai háttérről, ahogyan fentebb is említettük, a Magyar Kerékpáros Szövetség csapata gondoskodik, bár Eisenkrammer Károly, a GiroHungary2020 operatív vezetője megjegyezte, a Girónak nem létezik pusztán sportszakmai megközelítése, hiszen a marketing, a kommunikáció, a turisztika szorosan kapcsolódik a sportszakmához – benne van minden egyes döntésükben.
„Egy ekkora médiaesemény esetében nem lehet figyelmen kívül hagyni a turisztikai és marketingkérdéseket, hiszen a Giro amellett, hogy magas színvonalú országúti kerékpárverseny, egyben televíziós show is, amelynek a hátterét az érintett városok adják – mondta Eisenkrammer Károly. – Ennek megfelelően ezek legszebb részeit kell megmutatnunk, a legjobb pillanatokban, a legjobban feldíszítve, s ami talán a legfontosabb: a legnagyobb biztonsággal. A Tour de Hongrie csapata abban segít be, hogy az eseményt biztonsággal lebonyolítsa, egyeztet a rendőrséggel, a közútkezelővel, útjavításokat, átalakításokat kér. Most azonban a települések vezetőivel találkoztunk – jó néhányukkal már hónapok óta tárgyalunk –, hiszen néhány órára felbolydítjuk majd az életüket májusban. A kisebb településeken a verseny minimum két-két és fél órás zárásokkal jár, a rajt és célvárosok esetében pedig ennél is többel. Ami azonban nagyon pozitív, hogy voltak olyan Dunakanyar-menti települések, amelyek vezetői maguk javasolták, hogy ha több kellemetlenséggel jár is, a szebbik útvonalat válasszuk, azt, amely az adott várost jobb fényben mutatja. Mert néhány óra kellemetlenség aznap nem tompíthatja el az élményt, amelyről még évek múlva is mesélnek majd az emberek.”