fbpx

Devron Riddle H2.9 és 1.9 kerékpárteszt: montik 150- és 200 ezer között

A két tesztelt Devron Riddle 29-es mountain bike egyike sem álmaim kerékpárjaként ragad meg emlékezetemben, viszont amikor először szembesültünk a cédulán szereplő ajánlott fogyasztói árral, leesett az állunk…

Devron Riddle kerékpárteszt

Devron Riddle kerékpárteszt

A Devron Riddle H2.9 kétszázezer alatt, 193 900 Forintért hidraulikus Shimano tárcsafékeket, Deore hátsó váltót és kevlárperemes Continental gumikat kínál! A 164 900 Forintért kapható Devron Riddle H1.9 kicsit szerényebb: Alivio hátsó váltóval és Tektro hidraulikus fékekkel szolgál, de még így is egy sokrétűen használható, sportolásra is alkalmas kerékpárt kapunk. Pont olyan áron, amit a legtöbb hazánkfia említ amikor szeretne vásárolni valami „komoly” bringát:

„Mondd, mit ajánlanál, elhatároztam, hogy beruházok valami komolyabb mountain bike-ba, szánnék rá 150-200 000 Forintot!”

Devron Riddle H2.9

Devron Riddle H2.9

Devron Riddle H1.9

Devron Riddle H1.9

Az ajánlást azonban általában a kerékpárteszt végén tesszük, most sem lesz másképp, kezdjük inkább azzal, mit is takar a Devron márkanév! Romániai gyártóról van szó, pontosabban erdélyi székhellyel Déva városában. A vázak a Távol-Keletről érkeznek és prototípusként, tesztelés után választják ki, mire szereljék a szériában kapható bringákat.

Jagwire bowenek egy 164 000 Ft-os bringán

Jagwire bowenek egy 164 000 Ft-os bringán

A tesztelt kerékpárokat és a többi Devron vázat szemlélve kijelenthetjük, hogy Déva környékén jól érzik a hegyikerékpározás lényegét, igényes kidolgozású modellek alkotják a palettát. Ezen az árszinten a változó falvastagságú, formázott csövek, a csiszolt hegesztések és a szép festés kombinációja nem jellemző. Az ismertebb gyártók ezeket a vázakat már egy-két kategóriával feljebb is nyugodt szívvel használják, mondjuk teljes Deore-Alivio szettel, csak éppen duplaáron…

Hydroforming alumínium váz

Hydroforming alumínium váz

Ami nagyon szimpatikus, hogy a geometria nem egy klasszikus cross-country versenygép szögeit próbálja követni, mint a legtöbb kedvező árú, merevfarú mountain bike esetében. A Devron Riddle H2.9 és a Devron Riddle H1.9 is ugyanarra a vázra épül, melynek a meredek villaszöge és a viszonylag hosszú felsőcsöve a legszembetűnőbb jellemzője. A két modell között a festésen kívül tulajdonképpen csak annyi különbség van a váz szempontjából, hogy a kedvezőbb árú modell, a H1.9 csak S, M, L méretben kapható, míg a H2.9 XL-ben is, 535 mm magas ülőcsővel és 626 mm-es effektív felsőcsőhosszal.

Cserélhető váltópapucs

Cserélhető váltófül

Mit is jelent a meredekebb villaszög és a hosszabb felsőcső a gyakorlatban? Egy olyan mountain bike-ot, ami igazán alkalmas teljesítmény-orientált hegyikerékpáros túrázásra. Sokszor adják el a „komfortos bringákat” azzal a szlogennel, hogy a rövid felsőcső és a magasabb homlokcső kényelmesebb pozíciót eredményez… Pedig a hegyikerékpározásnál is igaz, hogy gyorsabb haladáshoz ideálisabb, ha sportosan, görbült háttal, előfeszített farizmokkal tekerünk.

egyenletes varratok a középrésznél

egyenletes varratok a középrésznél

A két tesztelt Devron nyergében fel tudtam venni ezt a pozíciót, és ez azt jelenti, hogy például Dobogókőre az aszfalton sokkal természetesebben haladnék vele, mint egy klasszikus XC-geometriát mutató bringával. Szerintem ezt azért is fontos kiemelni, mert aki 150-200 ezer Forint között keresi élete első „komoly” bringáját, az ezt a gépet fogja valószínűleg használni aszfaltos tűrákon is.

ami mindnyájunknak feltűnt amikor felpattantunk a Devronokra, hogy kimondottan fordulékony

ami mindnyájunknak feltűnt amikor felpattantunk a Devronokra, hogy kimondottan fordulékony

Kezelhetőség szempontjából ami mindnyájunknak feltűnt amikor felpattantunk a Devronokra, hogy kimondottan fordulékony. Első hallásra a hosszú felsőcső ennek ellentmond, de a 72 fokos villaszöggel sikerült kompenzálni a tengelytávot, sőt, a kormánymozdulatokra kifejezetten agilisan reagál a két Devron Riddle. Terepen, gyors lejtőzésnél kevésbé stabil, mint egy komolyabb XC-merevfarú, de ezekkel a kerékpárokkal a leendő tulajdonos sokkal kevesebbet fog agresszíven „déházni”, mint szolid erdei ösvényeken a fák között kanyarogni, vagy éppen a rakparton szlalomozni a turisták között.

Suntour XCR a H2.9-ben

Suntour XCR a H2.9-ben

Az agresszív terep-használatot az olajcsillapítás nélküli első teleszkópok – vagy itt fogalmazhatnánk úgy is, hogy rugósvillák – amúgy sem támogatják, ugyanakkor talán ezen a ponton van a legnagyobb különbség a két bringa között is. A drágábbik modellbe, a H2.9-be épített Suntour XCR villára azt mondanám, hogy ha nem gondolkozunk komolyabb terepezésben, akkor az olajcsillapítás hiányát leszámítva jól működik. Itt már normális felületkezelést találunk a 32 mm-es becsúszószárakon, így a mozgás konkrétan finom, mint a jobbfajta rugósvilláknál általában, könnyen indul meg, kimondottan kényelmes, amíg nem kell csillapítani a nagyobb kövek utáni leérkezést. Utóbbi esetben a visszarúgás nyilván kellemetlen.

Suntour XCM a H1.9-ben

Suntour XCM a H1.9-ben

A H1.9-be épített Suntour XCM villa működése már kevésbé finom, kidolgozása nyilván pont annyival szerényebb, mint az ára. A különcség elsősorban a becsúszószárak felületkezelésében rejlik, az XCR-nek simább a mozgása. A papucsok is igényesebbek a drágább modellen és persze könnyebb is pár grammal. A becsúszó tetején, a vállon található lockout mindkét villán jól működik, nyit-zár, de a szabályozhatóságot imitáló skálától azért senki ne várjon sokat.

Lock Out

Lock Out

Abban tehát megegyezhetünk, hogy a villa szempontjából érdemesebb a Devron Riddle H2.9-et választani, nézzük mi a helyzet a többi alkatrésszel… Szakértő szemnek rögtön a Jagwire bowdenszettek tűnnek fel, melyek a hajtogatós Conti gumikhoz hasonlóan nem szokványosak a 150-200 ezer Forint közötti árkategóriában. Ezek sokat dobnak a váltásteljesítményen az olcsó kábelezéshez képest, amit a menetpróba is bizonyított. A Deore-Altus (H2.9) és az Alivio-Altus (H1.9) váltórendszer is pontosan működött, a Suntour hajtóművek sem lógtak ki a szettből, ebből a szempontból nem sok különbséget lehetett érezni a két kerékpár között.

Shimano tárcsafék a H2.9-en

Shimano tárcsafék a H2.9-en

Szintén közös pont, hogy hidraulikus tárcsafékszettet kapunk a pénükért a Devron Riddle H2.9 és a H1.9 esetében is, ami újabb értékelendő tulajdonság. A villához hasonlóan itt is van különbség teljesítmény szempontjából, a Shimano az Shimano, vagyis a H2.9-re szerelt Acera hidrós fék jobban harap a Tektrónál. Ezeket a bringákat így akár nehéz túramálhával is felszerelhetnénk, aszfaltozott lejtőn, esőben is biztosan megállnánk vele. A feltételes mód azonban szándékos, ugyanis a váz nem támogatja túrafelszerelések, csomagtartó felépítését.

Tektro a H 1.9-en

Tektro a H 1.9-en

Ajánlás: Nagyon sokan keresnek Magyarországon ebben az árkategóriában kerékpárt és nagyon jó szívvel ajánlom nekik, ugyanis egy kiváló ár/érték arányú 29″-es kerekű bringát kapnak a pénzükért! Ha nem annyira fontos, hogy ismert gyártó logója díszelegjen a vázon, nehéz jobbat találni. Ráadásul szerintünk a geometria kimondottan ideális azoknak, akik hobbi szinten mountain bike-oznak, túráznak!

Részletfotók – Devron Riddle H2.9:

Részletfotók – Devron Riddle H1.9:
InfoBox:
Forgalmazó: Devron Magyarország
Elérhetőség: www.devronkerekpar.hu (Facebook: https://www.facebook.com/devronmagyarorszag)
Származási hely: Déva, Románia
Vázgarancia: 2 év
Alkatrész-garancia: 1 év
Vázméretek: S – 420mm/16.5”; M – 457mm/18”; L – 495mm/19.5”; XL – 535mm/21″ (XL méret csak a H2.9-nél)
Ajánlott fogyasztói ár: 193.900 Ft (H2.9), 164.900 Ft (H1.9)
Műszaki adatok – Devron Riddle H2.9
Első váltó Shimano Altus FD-M370
Hátsó váltó Shimano Deore RD-M591, 9 sebességes
Váltókar Shimano Altus SL-M370, 3x9v
Hajtómű Suntour XCM414PB, 22-32-44T, kar: 175mm
Középcsapágy Shimano BB-ES25, 68mm – 113
Fogaskoszorú Shimano Acera CS-HG200-9, 9 sebességes, 11-13-15-17-20-23-26-30-34T
Lánc KMC X9, 114L & patentszemmel
Fék Hydraulic Shimano Acera M396, féktárcsa: SM-RT56: első-180mm / rear-160mm
Fékkar Shimano Altus M396
Váz Alumínium 6061, csiszolt hegesztések, hidroformingolt csövek
Első teleszkóp Suntour XCR 32 LO-R-Coil 29, rugóút: 100mm, PostMount
Kormánycsapágy Félintegrált
Hátsó rugóstag
Kormány Truvativ T10, φ31,8mm, szélesség: 680mm, emelkedés:20°
Kormányszár Promax DA-254, 70mm, φ31.8mm, hossz:36mm, emelkedés:6°
Nyeregcső Promax SP-222, φ31,6mm, hossz:350mm
Nyereg DDK 5250, Race X3 Competition, 275×135
Pedál VP-469 alumínium
Első agy Modus MD-JA152F, alumínium, 32 lyukas
Hátsó agy Modus MD-JA252R, alumínium, 32 lyukas
Felni Devron, 29″, Black Line Disk
Külső gumi Continental X-King, 29″ x 2,2 , hajtogatható, 180TPI, SilverLine
Vázméretek S – 420/16.5” | M – 457/18” | L – 495/19.5” | XL – 535/21″
Súly (pedál nélkül) 14,2 Kg
Műszaki datok – Devron Riddle H1.9
Első váltó Shimano Altus FD-M371
Hátsó váltó Shimano Alivio RD-T4000, 9 sebességes
Váltókar Shimano Altus SLM370, 3×9
Hajtómű Suntour XCM410PB, 22-30-40T, 175mm
Középcsapágy 68/113.5mm
Fogaskoszorú Shimano Acera CS-HG200-9, 9 sebességes, 11-13-15-17-20-23-26-30-34T
Lánc KMC X9, 114L &
Fék Hidraulikus Tektro HD-M290, féktárcsa: első-180mm, hátsó-160mm
Fékkar Tektro Auriga HD-M290
Váz Alumínium 6061, csiszolt hegesztések, hidroformingolt csövek
Első teleszkóp Suntour XCM-HLO-DS-29, 1-1/8-os villanyak, rugóút:100mm, LockOut, post mount
Kormánycsapágy Félintegrált
Hátsó rugóstag
Kormány Promax HB-3188, φ31,8mm, szélesség:620mm, emelkedés:18°, szög:9°
Kormányszár Promax DA-254, 60mm, φ31.8mm, H:36mm, emelkedés:6°
Nyeregcső Promax SP-222, φ31,6mm, hossz:300mm
Nyereg DDK 5250, Race X3 Competition, 275×135,
Pedál VP-990S
Első agy Modus MD-JA152F, Alu, 32 lyukas
Hátsó agy Modus MD-JA252R, Alu, 32 lyukas
Felni Devron, 29″, Black Line Disk
Külső gumi Continental X-King, 29″ x 2,2 , hajtogatható, 180TPI, SilverLine
Vázméretek S – 420/16.5” | M – 457/18” | L – 495/19.5”
Súly (pedál nélkül) 14,4 Kg

Geometriai adatok:

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo