fbpx

CYCPLUS T2 okosgörgő teszt

A CYCPLUS az elektromos pumpák terén az egyik legjobb választás, viszont ezúttal a gyártó egyik okosgörgője érkezett hozzánk tesztelésre, mely T2 névre hallgat. A CYCPLUS okosgörgő kínálatának középső modellje a kedvező ára mellett a motoros fékezéssel hívja fel magára a figyelmet, mellyel eddig csak top kategóriás görgőknél találkoztunk. A kérdés ennek kapcsán adott, a gyakorlatban a nagy görgőspecialista gyártó modelljeihez képest hogyan működik? Lássuk!

Az idei év legnagyobb meglepetése számunkra egyértelműen a CYCPLUS volt, egy számunkra ismeretlen kínai márka kért meg minket az év elején, hogy teszteljük az elektromos pumpáit és annyira beváltak és elterjedtek, hogy facebookon a leggyakoribb ajánlást a hazai gravel csoportokban a CYCPLUS pumpái kapják. Viszont a pumpákon kívül okosgörgőket és egyéb kiegészítőket is találunk a CYCPLUS honlapján, melyek közül az okosgörgők rendelkeznek meglepő technikai paraméterekkel, például a három modell közül a két jobbik görgőt motor fékezi és a gyári adatok alapján komoly teljesítményre képesek, emellett a kialakításuk is kifejezetten átgondolt, top gyártók csúcs görgőivel vetekszenek. Ezért ősszel a görgő szezon kezdetével jött az ötlet, hogy mi lenne ha kipróbálnánk valamelyiket, és a középső modellre, a “T2”-re esett a választásunk, mert a tudása mellett az ára is elég versenyképes, gyakorlatilag az összes nagy márka direkt hajtásos modellje alatt van.

Mit tud a CYCPLUS T2 okosgörgő?

Elsőként mindig azt szoktuk megnézni egy okosgörgőnél, hogy mekkora ellenállást képest kifejteni, a gyártó 2200 Watt teljesítményt (75 Nm-t, 17 %-os emelkedőt) ad meg meg a T2 adatlapján, ami elég komoly szám, bár azt érdemes hozzátenni, hogy ezeket a csúcsteljesítményeket a görgők csak nagyon kemény áttételen és irgalmatlanul nagy fordulaton tudják általában, szóval egy alacsony fordulatos feladatnál megeshet, hogy ennek a teljesítmények csak a töredékére képesek áttételtől függően.

Az igazán nagy dobás a T2-nél, hogy egy BLDC-motor végzi a lassítást, nincs szíjhajtásos fékezés, mint más gyártóknál, hanem közvetlen a fékezőhatás a lánckeréksorra. A CYCPLUS elmondása szerint ennek köszönhetően valósabb érzés tekerni, mint a klasszikus okosgörgőket, sőt lejtőt is tud szimulálni például Zwiftet használva. A motorhoz természetesen hűtés is párosul, hogy ne melegedjen túl nagy wattokon használva. A programokat említve fontos infó, hogy mint ahogy a legtöbb okosgörgő úgy a T2 is bluetooth és ANT+ kompatibilis, méri a teljesítményt, a pedálfordulatot és a sebességet. A teljesítményméréshez kapcsolódik, hogy nem igényel kalibrálást és +-1% pontossággal méri a teljesítményt.

A görgő felépítés is “okos”, pontosabban praktikus, a jól tervezett lábaknak köszönhetően kis méretűvé összehajtható és könnyen tárolható és a 15 kg-os tömege is igencsak baráti. További különlegesség, hogy akár 8 fokos oldalirányú mozgást is enged a T2, ami a valós hajtásérzetet tovább erősíti.

Mi van a dobozban?

Egy kompakt méretű dobozban érkezett meg hozzánk a CYCPLUS T2, ami az okosgörgőknél általában nem megszokott dolog, ami arra utalhat, hogy összehajtva tényleg nem nagy méretű a görgő. A dobozból való kivételkor ez megerősítést nyert, ez a legkisebb méretű okosgörgő, amivel eddig találkoztam. De a görgőn kívül még jó pár dolgot beletettek a dobozba, a szokásos adaptereken kívül egy gumiszőnyeg is jár a görgőhöz (amiért más gyártók jó sok pénzt el szoktak kérni) és egy ANT+ stick USB hosszabbítóval (ezt sem kell venni hozzá!). Ezenfelül amin rendesen meglepődtem, hogy a hálózati kábelen van egy kapcsoló, így nem a konnektorból való kihúzással lehet kikapcsolni.

Használat közben

Az összeszerelés gyorsan ment, az adapterek és minden kiegészítő igényes, abszolút nem egy kínai termékre emlékeztetnek. A lábak is nagyon precízen nyílnak, nem kell szenvedni a kinyitásukkal. A magasságuk állítható ha nem egyenes talajon használnánk. Gyorsan feldobtam rá a bringám, betettem egy elsőkerék-támaszt és indítottam is a Zwiftet. A program gyorsan csatlakozott a CYCPLUS T2-höz bluetooth-on keresztül, az ANT+ sticket nem használtam mivel a laptopomban volt beépített bluetooth antenna. Próbáltam egy szintesebb pályát beállítani, ahol tudom tesztelni a T2 “lejtőző” képességét, hiszen a motoros fékezés egyik előnye, hogy lefelé segíti a tekerést ezzel szimulálva a lejtőket.

A kezdéskor meglepő érzés fogadott, a görgő segítette az elindulást, ilyet sem tapasztaltam még, aztán hamar felvettem az utazó tempót. A görgő kifejezetten halkan dolgozott, a lánc zaja mellett mindössze egy halk búgást hallottam, mintha egy elektromotor szólna (mert valószínűleg az volt). A hajtásérzet szokatlan volt, kissé szakasosnak éreztem, talán ahhoz hasonlítható, amikor kerek lánckerekekről átálltam ovális lánckerekekre és először bringáztam vele, de annál egy kicsit erősebb volt a szakasosság. Ez az érzés nem akart elmúlni, sőt a terhelés növekedésével együtt egyre jobban érezhető volt. Akkor arra jutottam, hogy úgy látszik az ovális lánckerekek nem egyenletes hajtásával nem tud mit kezdeni a T2, egyszerűen képtelen szimulálni ezt a motoros fékezése, ezért eldöntöttem, hogy a második bringázás alkalmával majd barátnőm kerek lánckerekes bringáját teszem fel rá. De maradjunk az első alkalomnál!

Eljött a lejtő, és tényleg tolt a görgő lefelé, ha nem tekertem sem akart megállni, hanem csak gurult, tényleg más volt, mint a klasszikus okosgörgők, utoljára ilyet a NEO-nál éreztem, aminél szintén hasonló technológia fékezi a hajtást. Szóval lejtőzésre szuper volt.

Amit még mindenképpen ki akartam próbálni, hogy milyen ellenállásra képes, ezért lecsatlakoztam a Zwiftről és egy fitness alkalmazással kezdtem vezérelni a telefonomról. Általában arra vagyok kíváncsi, hogy könnyű áttételen alacsony fordulaton mire képes a görgő, mert ilyen helyzetben egytől egyig el szoktak vérezni az okosgörgők és jellemzően messze nem tudják az adott wattot, sem a meredekséget, amit ígérnek a gyártók. Elöl 36-os lánckeréken, hátul valahol a sor közepét használva kezdtem növelni a wattokat 10-es lépcsőkkel 70-es fordulat körül. A görgő 260 W-nál már erősen szenvedett és a motor búgása is hangosabb lett, ennél többre nem tudtam felvinni a teljesítményét. Ez elég szerény teljesítmény az eddig nálam megfordult görgőkhöz képest, ő vérzett el leghamarabb, valahol a Kickr Roller (1500W 10%) alatt van egy picivel. Szóval a 2200 W és a 17 %-os emelkedő biztos nem igaz, legalábbis alattam. Természetesen 400-500 wattot is ki tudtam belőle hozni stabilan, de azt már szigorúan nagytányéron valamilyen kemény áttétel mellett (csak 17 %-on nem nagytányéron szoktam menni a valóságban, hanem a legkönnyebben 🙂 ). Egyébként Zwift közben egyszer sem tűnt fel, hogy nem tudna elég ellenállást adni a T2, mindig szépen pakolta rá és vette el az ellenállást, sőt elég gyorsan tette ezt, minden késlekedés nélkül. Egyedül ergométerként használva tűnik fel kisebb áttételeken. A wattmérése pontos, szinte ugyanannyit mért mint a pedálos wattmérőim.

Vissza az ovális lánckerék problémára! Írtam, hogy ovális lánckerék mellett a hajtásérzet szakaszos (borzasztó), ezért kipróbáltam egy kerek lánckerekes hajtással rendelkező bringával is. Ezzel szépen működött és a hajtásérzet teljesen rendben volt, szóval ehhez fejlesztették ki a rendszert. Egyébként szerintem van rá esély, hogy oválissal is idővel jó lesz, csak elég visszajelzést kell küldeni a gyártónak róla, a pumpák kapcsán is kérdezték a véleményünket róluk és hogy mit változtatnánk rajtuk. Én jelezni fogom nekik ezt a problémát, aztán eldöntik, hogy szoftveresen megpróbálják-e megoldani.

Összegzés

A CYCPLUS T2-nél mindenképpen pozitívum a mérete és a rengeteg kiegészítő, ami jár hozzá, nem mindenkinek van végtelen helye egy görgő tárolására és az alacsony súlyának és a kis méretre összehajthatóságának köszönhetően nagyon jól tárolható a T2. Ezenfelül természetesen a motoros fékezés is egy extra, ami mindenképpen plusz pl Zwiftelés vagy egyéb virtuális bringázás közben, nem beszélve arról, hogy nagyon halk a görgő. Amit még fontos megemlíteni az az ára, jelenleg 500 dollárért hozzá lehet jutni a gyártótól és a garancia miatt sem kell aggódni, mert minden probléma nélkül megoldja a gyártó (tapasztalat).
Számomra negatívum, hogy ovális lánckerék mellett jelenleg a motoros fékezés nem az igazi, én így gyakorlatilag nem tudom használni a saját bringáimmal. Emellett mondhatnám még a kisebb teljesítményt is, de őszintén szólva normális áttétel mellett én sem tudom kimaxolni a görgő teljesítményét, egy erősebb bringásnak viszont már kevés lehet, számukra a gyártó T3 görgője lehet optimális. Zwiftelni egy sportcélú átlagbringásnak teljesen jó választás a CYCPLUS T2.

Bővebb információkat itt találtok a CYCPLUS T2 okosgörgőről.

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo