fbpx

Cube SL Road Race – a leggyorsabb túragép

Bár életemben csak egyszer egy évig volt fitneszbringám, mindig szívesen ülök ezekre a tesztgépekre, és nehéz szívvel adom vissza őket, mert olyan sokoldalúak és élmény velük tekerni városban és országúton egyaránt. Az SL Road sem volt kivétel, sőt az egyik legmeggyőzőbb bringa volt a kategóriájában, amit valaha próbáltam.

A gép neve elsőre zavarba ejtő, de a Road Race természetesen nem a megcélzott felhasználásra utal: SL Road a kategória neve, a Race pedig a felszereltségi szintet takarja. Mégpedig a második legjobb felszereltséget a Cube egyenes kormányos aszfaltszaggatói között, hiszen a paletta tetején az Ultegrás SL Road SL-t találjuk, alatta 105-ös szettel szerelt Race-t. A dizájn kimondottan ütős lett,  a fekete-zöld kombó telitalálat.

Mire is jó valójában egy ilyen bringa? A kérdés inkább az, mire nem? Az üléspozíció sportos, de nem dönt annyira előre, mint egy országúti. Elég robbanékony és merev ahhoz, hogy kedved legyen meglószolni az emelkedőt, de mégis elég kényelmes egy egész napos túrához. A széles egyenes kormány miatt stabil, nem csak nagy tempónál, de lassú krúzolásnál is a városban. Tehetsz rá csomagtartót és elfér benne a CX gumi is. Nyilván, monti sosem lesz belőle, de járhatsz vele munkába negyvennel az autósorok között, elkísérheted a haverokat a hétvégi országúti edzésre, elmehetsz egy bikepacking túrára, de elindulhatsz egy amatőr CX futamon is.

A váz végtelenül egyszerű, letisztult. Strapabíró kétszer húzott aluból készül, rejtett bowdenezéssel, a hátsó fékcső kivételével, az ésszerű okokból kívül fut. A vékony támvillák és a kis átmérőjű nyeregcső éreztetik hatásukat, alu váz ide, vagy oda, egész komfortos a bringa. Egy sokoldalú bringát sok mindenre fel kell készíteni, így nem hiányoznak a csomagtartó-rögzítő szemek és a kitámasztó konzol sem. A vázzal harmonizáló vaskos karbon villa is hozzáad a komforthoz, és ezen is talál két furatot, aki teljes sárvédőt szerelne rá. A vázon és a villán is csak tárcsakonzolt találunk. Mai szemmel nézve kicsit meglepő az IS szabványú hátul, így a hátsó fék adapterrel csatlakozik a vázhoz. Funkcionálisan nincs vele gond, főleg egy olyan bringánál, ahol nincs szükség brutális fékerőre, de letisztultabb lett volna a PM rögzítés.

A szett németesen egységes, 2×11-es Shimano 105 kompakt hajtóművel és egyenes kormányhoz tervezett váltókarral. Érdekes, hogy sehol nem érhető tetten spórolás, pedig a 105 hajtómű nem egy olcsó darab, cserébe viszont gyönyörű. A váltás a szettől megszokottan észrevétlen marad: gyors, pontos.
A fékek a Shimano M315-ösei. Komfort fékkarokkal, kissé nyúlós fékérzéssel, de ehhez a géphez mérten bőséges fékerővel és jó adagolhatósággal kényeztetnek. Aki azt gondolná, hogy itt egy kicsit spórolósra vette a Cube a figurát, az téved, mert az aszfaltos felhasználás miatt a teszt alatt én ezzel is tökéletesen meg voltam elégedve, megfelelő fékerőt produkált.

A Cube saját márkás kerékszettjei inkább tartósak, mintsem könnyűek, de nem is országúti bringáról van szó, így ez egy vállalható kompromisszum (ha valaki könnyebb kereket szeretne, az válassza az SL kivitelt, csak hát akkor le kell mondania a fekete-irídium zöld színkombóról). Sajnos ez a szett visszalépés a korábbi évjáratok Fulcrumjaihoz képest, de ha a bringa árcéduláját nézem, megbocsátható. A kerekek saját márkás gyorszáras, centerlockos agyakból, Alex felnikből és 2mm-es küllőkből épülnek fel, amit egy pár Schwalbe Kojak koronáz, amiről csak szuperlatívuszokban beszélhetek. A hajtogatós performance kivitel súlyban is korrekt, a gumikeveréke is arra sarkall, hogy mélyebbre és mélyebbre döntsd a bringát a kanyarban. Elég ballonos ahhoz, hogy stabil maradjon és ne rázza ki a lelked a dózerúton vagy a pavén, de elég jól gurul ahhoz, ne akadj le a bolyról a hétvégi országúti tekerésen. A kiegészítőkre is ügyelt a Cube, a Selle Royal nyereg az én alfelemhez legalábbis hibátlanul passzolt. A saját márkás lock-on markolat is jól illeszkedik a kézbe és kesztyű nélkül is jól tapad.

Az SL Road Race egy igazán kompromisszummentes tesztbringa volt. Jó volt a mérete, a hossza, kényelmes volt a nyereg és a markolat, így már eleve öröm volt ráülni, sőt az első pár kilométer után már tökéletes volt az összhang a géppel és ez ritkán fordul elő. Mintha hónapok óta tekernék vele.
A bringa egyrészt agilis és jól gyorsítható, másfelől stabil és kiszámítható. Utóbbiban sokat segít a 660 mm-es kormány és a 430 mm-es láncvillák. A szettről és a fékekről sokat nem tudok írni, minden úgy működött, mint az óramű.

Kinek ajánlanám a fekete-zöld aszfaltbetyárt? Országútisoknak, kényelmes második bringának. Montisoknak országúti edzőgépnek. Bikepackingre. Munkába járásra. Gyors hétvégi fagyilemozgatásokra. Gyors délutáni stresszlevezetésre.  Tehát mindenkinek, akinek belefér a büdzsébe 359.990 Forintért, márpedig ezen az áron hasonló felszereltségű bringát nehéz találni a piacon.

  • váz                   Aluminium Superlite Crossroad Taper Double Butted
  • méret              50, 53, 56, 59, 62
  • villa                 CUBE Road Race, Carbon, Disc, Taper
  • kormányszár  CUBE Performance Stem Pro, 31.8mm
  • kormány         CUBE Flat Race Bar, 660mm
  • markolat        CUBE Natural Fit Race
  • hátsó váltó     Shimano 105 RD-5800GS, 11-Speed
  • első váltó       Shimano 105 FD-5800, 31.8mm Clamp
  • váltókarok     Shimano SL-RS700
  • fékek               Shimano BR-M315, Hydr. Disc Brake (160/160)
  • hajtómű         Shimano 105 FC-5800, 50x34T
  • lánc                 Shimano CN-HG601-11
  • lánckeréksor Shimano 105 CS-5800, 11-32T
  • kerékszett      CUBE RA 0.8, 32H, QR/QR, Disc
  • gumik             Schwalbe Kojak, Performance Kevlar, 35×622
  • pesálok          CUBE Aluminium MTB
  • nyereg            Selle Royal MTB
  • ár                     359.990 Ft

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo