fbpx

CTM Blade 3.0 kerékpárteszt: kapcsold a 11. sebességet!

Mutatós és jó ár/érték arányú országúti kerékpárként a „kistestvér”, a CTM Blade 1.0 már járt nálunk tavaly, most pedig a 3.0 kóddal ellátott Blade-et próbáltuk, ami Shimano 105 felszereltséget jelent már.

CTM Blade 3.0 kerékpárteszt

CTM Blade 3.0 kerékpárteszt

Rögtön adja magát, hogy összehasonlítsuk a két bringát, hiszen a váz gyakorlatilag ugyanaz, a festésben és szerelékekben láthatóak apró különbségek. Illetve a festésben az első benyomás markáns eltérést mutat, hiszen hiába egyezik a logó és hasonlóak a vonalak, a harsány fényes zöldhöz képest a visszafogott matt kék teljesen más egyéniséget ad a CTM Blade-nek.

Kiforrott, jó minőségű alumínium váz Shimano 105-ös szettel – nem hangzik túl izgalmasan, mindezt kombinálva a visszafogott festéssel egy mondhatni „átlagos” középkategóriás országúti kerékpárt kapunk. Nem álmaink tárgyát, vagy egy presztízsmárka csúcsmodelljének replikáját… Hogy megvásároljuk-e majd ezt a CTM-et, azt inkább az ár/érték arány fogja eldönteni és ebben jó a tesztkerékpár!

ctm_blade_3_2016_02

A 359 000 Ft-os árcédulát nézve Horvátországban a konkurensek elvéreztek. Ami persze nem jelenti azt, hogy ennél nincs jobb vétel, de az adott sokaságban magyarországi kiskereskedelmi árakat nézve a CTM Blade 3.0 erős ezen a téren. Az már más kérdés, hogy például a házon belüli versenytárshoz, a Tiagrával szerelt változathoz képest valóban nyújt-e annyival többet, mint amennyivel többe kerül?

ctm_blade_3_2016_06

Előbb azonban fussuk át az általános információkat! A CTM egy szlovák márka, történetétől dióhéjban annyit, hogy az ezredfordulón kezdtek kerékpárokat gyártani, folyamatosan fejlődött a cég. Öt éve volt egy kisebb arculatváltás és nagyobb hangsúlyt fektettek az exportra. 2013-ban már évi 35 000 bringát termeltek és a növekedés folytatódik.

ctm_blade_3_2016_08

Az országúti paletta továbbra is áttekinthető, egy karbon (Spinn névre hallgat) kerékpárt kínálnak 1.0-ás és 2.0-ás verzióban, valamint a tesztünkben is szereplő alumínium Blade-et, ugyancsak 1.0-ás, 2.0-ás vagy 3.0-ás felszereltséggel. 2016-ra tárcsafékes verziót is választhatunk Arrow néven, vidám élénksárga díszítéssel, Shimano Ultegra váltókkal, ami szintén csúcsmodellnek tekinthető.

A CTM Blade alumínium váz nem változott, a csövek 6061-es alumíniumból készültek és duplán húzottak, amivel némi súly is megtakarítható. Messziről nézve „karbon gyanús”, azaz komoly bringa benyomását kelti, az aero karbonvilla formájához igazítva a váz vonalait. A bowdenek vázon belül futnak, a hegesztési varratokat a homlokcsőnél és az ülőcső tetejénél pedig pont annyira csiszolták, hogy esztétikus legyen. A középrésznél azonban csiszolatlanul is látszik, hogy minőségi munkával van dolgunk.

ctm_blade_3_2016_07

Menettulajdonságok szempontjából a váz kimondottan merev, rosszabb utakon ráz is kicsit hátul, de legalább így a hajtáshatékonysága jónak mondható. Igen, ezek azok a tulajdonságok, melyek esetében éppen a karbonnal lehet sokkal szabadabban „játszani”. A geometria viszont sportos, kezdőknek vagy azoknak, akik nem engedhetnek meg maguknak drágább országútit, akár versenyzésre használt bringájuk is lehet a CTM Blade.

ctm_blade_3_2016_12

A gyenge pont tavalyhoz hasonlóan továbbra is a méretválaszték, csak 54-, 56- és 58-as kapható, én az 56-ost próbáltam, ami az FSA Omega 110-es stucnival jó volt a 180 cm környéki magassághoz. 170 cm körüli illetve alatti magassággal viszont már a legkisebb (54-es, 545 mm-es felsőcsővel) méret is nagy lehet, ugyanakkor a 190 cm körüli/fölötti bringások részére nincs elég nagy váz.

ctm_blade_3_2016_03

Az FSA kiegészítők – Omega Compact kormány és FSA Gossamer nyeregszár – is pontosan ugyanazok, mint a tavaly próbált CTM Blade 1.0-ás verzión, sőt, a Fizik nyereg is, mind-mind beleillenek a szlovák gyártó által zászlóra tűzött „nem használunk olcsó alkatrészeket” koncepcióba. Ha még hasonló részegységeket keresünk, a Tiagra agyra fűzött Remerx felnik is ilyenek. Apró különbség a gyorszáras nyeregcső rögzítő, ami ritka látvány országútikon, de egy tesztbringán pont jó szolgálatot tesz.

ctm_blade_3_2016_13

És nézzük akkor, mi teszi sokkal értékesebbé az alumínium vázas CTM Blade 3.0 specifikációját az 1.0-ás és a 2.0-ás változathoz képest! Az 5800-as 11 fokozatú Shimano 105 alkatrészcsalás, ami a klasszikus 8 darabos szettet jelenti: fékváltókar, hajtókar+középrész, váltó, átdobó, fékek, sor, lánc – tehát sehol nem spóroltak olcsóbb hajtókarral, vagy márka-logós fékekkel.

ctm_blade_3_2016_11

A 11-es 105-ös szett a tavalyi 1.0-ás CTM Blade Tiagra szettjéhez képest nagy előrelépés, nem csak a plusz egy 28-as fog miatt a hátsó soron. Ez a váltó és fékrendszer működését tekintve már hasonló érzés, mintha a legdrágább szettek egyikét használnánk. Más kérdés, hogy már az új, 2016-os Tiagra is ilyen, de a tavalyi modellre szerelt még nem. Tehát ha már 2016-os 105-öst hasonlítunk össze 2016-os Tiagrával, akkor más megvilágításba kerül a történet: megéri-e a vételárban mutatott különbséget, hogy eggyel több sebességet kapcsolhatunk?

ctm_blade_3_2016_14

Az ajánlást is azzal kezdeném, hogy ez a kerékpár már messziről is egy komolyabb és elegánsabb gépnek tűnik, mint a tavaly próbált belépő kategóriás modell. Ennek megfelelően drágább is, de a konkurens márkákhoz mérten még így is „best buy”, jó ár/érték arányú bringa. Aki befizet rá, biztos lehet benne, hogy jó pár évig egy jól kihasználható sporteszköz tulajdonosa lesz.

ctm_blade_3_2016_15

InfoBox:
Forgalmazó: BikeLine Hungary Kft.
Elérhetőség: www.ctmkerekpar.hu
Származási hely: Szlovákia
Vázgarancia: 2 év
Alkatrész-garancia: 1 év
Vázméretek: 54-, 56-, 58 cm
Ajánlott fogyasztói ár: 359 990 Ft

Műszaki adatok:
váz: ALU 6061 double butted
villa: LFC carbon fork
váltókar: Shimano 105 5800
hátsó váltó: Shimano 105 5800 11s
első váltó: Shimano 105 5800
fogaskoszorú: Shimano 105 5800, 11/28
hajtómű: Shimano 105 5800 50-34
fék: Shimano 105 5800
felni: Remerx
gumi: Hutchinson Nitro 2 700x25c
agyak: Shimano Tiagra HB4600 / FH4600
lánc: Shimano CNHG600
stucni: FSA OMEGA 110 mm
kormány: FSA Omega Compact 440 mm
kormánycsapágy: FSA Orbit NO.42
nyereg: FIZIK Ardea MG
nyeregcső: CTM 350×27,2
súly: 9,2 kg

Geometria:

540 560 580
A 73 73 73,5
B 73,5 73,5 73
C 545mm 560mm 580mm
D 500mm 520mm 540mm
E 405mm 405mm 405mm
F 975mm 990mm 1001mm
G 140mm 155mm 175mm
H -69mm -69mm -67mm
I 375mm 375mm 375mm
J 45mm 45mm 45mm

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.