fbpx

Craft Bike TransAlp 6. szakasz: a fékezés napja

Forró hangulatban telt a Craft-Bike TransAlp 6. szakasza, már ami a féktárcsákat illeti. A 2829 m szintemelkedés mellé közel 4000 m lejtőzés társult a mai napon. Hogy jött össze ez a különbség? A tegnapi szakasz végétől, San Martino di Castrozzától, 1400 m magasságból indult a mezőny, és Crespano del Grappa településre érkezett, amely csak kb. 200 m tengerszint szerinti magasságban fekszik. Valami ilyesmiről álmodhat egy vérbeli dh-s…

TransAlp_6_nap 9

Ma egy olyan szakasz várt a résztvevőkre, amely még nem szerepelt az eddigi kiírásokban, San Martino di Castrozza és Crespano del Grappa között 104,4 km-t és 2781 m szintemelkedést tartalmazva. Két hágót mászott meg a mezőny. A Rifugio Vederne 33 km-nél 1300 m-en, a Croce del Lebi 88 km-nél 1500 m-en nehezítette meg a versenyzők dolgát. Sokan panaszkodtak a frissítő pontok elhelyezése miatt. Az első túl korán volt, a második túl későn volt. Többen rosszul lettek menet közben, mert hőség is volt, a célterületen 37 ⁰C-ot mutatott a hőmérő. Sokat lejtőztek a bringások. E napon a Shimano szervizben a legtöbben a fékeket javíttatták.

TransAlp_6_nap 1A Bikemag.hu – Tatanka Racing Team versenyzői Várallyai László és Vock Balázs 5:59:17-es idővel teljesítették a távot a Master kategória 34. helyezését elérve. Ezzel összetettben a kategória 30. helyét foglalják el. Lássuk, hogyan értékelik a mai napot.

Várallyai László:

Úgy érzem jól ment a 6. szakasz. Ennyit életemben nem fékeztem még. Az első sóderes lefelé nem volt egyszerű. Meg kellett rajta dolgozni. Azt hittem ezt már nem lehetett felül múlni, de sikerült. A második hegyről lefelé még technikásabb volt. A mászásokat viszont élveztem.

TransAlp_6_nap 2Vock Balázs:

Mindegyik szakaszon két itató van. Az egyik túl korán, a másik túl későn. 37 fok volt. Gyakorlatilag másfél órát folyadék nélkül kellett megtenni. A vízhiány nem csak az én problémám volt. Sokan reklamáltak emiatt. A féket elfüstöltem. Az emelkedőn még nem gondoltam, hogy várni fogom a lejtő végét. Reméljük a mai elszomjazás a holnapi napra nem nyomja rá a bélyegét.

A következőkben Török Joe élménybeszámolóját olvashatjátok:

A reggeli 8 órás indulásra már előre mentem néhány km-t, hogy mire a versenyzőink megérkeznek az első hegy tetejére, menetkész állapotba kerüljek én is és a GoPro kamera is. Laci érkezett meg először, így beálltam mögé és kezdetét vette a filmezés a közel 20 km-es lejtős szakaszon. Laci nagy tempót diktált, sorra kerülte le a versenytársakat az erdei utakon, 40-50 km/h-s tempó mellett, nem volt egyszerű követni őt. Egy rövid mászós szakasz törte meg a lendületet, itt el is köszöntem tőle és megvártam Balázst. 1-2 perc múlva meg is érkezett és innét az első szakaszon szintén erdőben, majd onnét kiérve, aszfalton folytatódott a száguldás. Itt Balázs féke már fütyült a 15-20%-os szerpentinen lefelé. Hamar leértünk a völgybe és csatlakoztunk Lacihoz, aki beállt előre és húzta a sort. Rövidesen megérkezett az első komoly hegy, itt el is köszöntem tőlük.

TransAlp_6_nap 4

Az első itatópontot Laciék szerint nem túl optimális helyre, a táv 27,5. km-énél helyezték el. Itt még nem voltak annyira elfáradva a versenyzők, hogy vizet vételezzenek, így sokan megállás nélkül, vagy csak 1-2 dl utántöltése erejéig álltak meg. A hegy a táv 34.5. km-éig tartott (idáig kb. 1200 m-t másztunk összesen), onnét egy nagyon hosszú lejtőzés következett, főleg aszfalton, forgalom mellett. Több alagúton is átmentünk, ahol nagyon kellett vigyázni a sötétség miatt, hisz nálunk nem volt lámpa… Sajnos történt is egy baleset, aminek a körülményeit nem ismerem, az alagútban a versenyzőt már a földön fekve tartották, valószínűleg útban volt a mentő.

A táv 66. km-énél megérkezett a második hegy. A következő és egyben utolsó itatópont a 84,5. km-nél volt, sokan addigra már elszomjaztak, ami nem is csoda, 50km-t megtenni 1-2 kulaccsal, közben kb. 1500 m-t mászni, nem egyszerű feladat, mármint nekünk halandóknak. A profikat közben itatták a csapatbuszokból.

A frissítő után még várt ránk az 1540 m magas Croce del Lebi csúcs, csak ez után vehette kezdetét az 1300m szintvesztés 10km-en, sóderes hegyi szerpentinen, ami már senkinek nem esett jól a rázós köves-sziklás talaj és a hajtűkanyarok miatt.

Laciék szerint ez volt az eddigi legnehezebb szakasz, amit én is osztok.

Holnap az utolsó előtti szakaszon Crespano del Grappa és Rovreto között 118,52km és 3005m következik.

Az 5. szakasz összefoglalója

A 4. szakasz összefoglalója

A 3. szakasz összefoglalója

A 2. szakasz összefoglalója

Az 1. szakasz összefoglalója

.

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.