fbpx

Continental Gator Hardshell gumi teszt: Ilyen volt a Terminator motorján

Ez a jelenet megvan? Na körülbelül ilyen volt menni a 28-622-es Gator Hardshell gumikkal. Mindenen át. Mindenen IS. Az a jó a tesztcuccokban, hogy nem kell félteni őket. Azért amikor felcsattintasz több mint harmincezer forintnyi gumit, akkor nem feltétlenül az jut eszedbe, hogy első útján egy murvás útra kéne vinned. Nekem viszont nem kellett kímélni és a félelem alaptalan is volt. A Gator Hardshell mindent bír. Egyelőre.

A rossz utak királya

A rossz utak királya

A Continental Gator Hardshell oldalán ott virít a Handmade in Germany felirat, ami nem kamu, a felső kategóriás gumik tényleg Hansok és Helgák kezei között születnek meg. Ennek a modellnek a tervezésénél több szempont is adott volt a mérnököknek. Egyrészt komoly defektvédelmet kellett beleépíteniük. Másrészt oldalfal védelemmel is el kellett látni, ami azért országúti/trekking gumik esetében nem megszokott, és harmadrészt még aránylag könnyűnek is kellett lennie. Szerintem mindet kipipálhatjuk.

Menő-e vagy-e? :)

Menő-e vagy-e? 🙂

A bringán nagyon jól mutat, ugyanis újra menő a barna oldalfal. Méretben már 23-astól kapható ami mindössze 250 grammot nyom, de az általam tesztelt 28-as sem több 330-nál, ami több mint baráti. Persze érezhető azért a könnyű karbon keréken, de a menettulajdonságai mindenért kárpótolnak. A bringámat igazi gravel bike-ként mindenhol használom, a legrosszabb minőségű Pilisi erdészeti utaktól a földutakig. Adott volt tehát, hogy a Conti is kapjon mindenből. A murváson azért tartottam kicsit tőle, mert az már nem megszokott még egy 28-asnak sem és azért itt a környéken nem a Strade Bianche tömörített fehér útjai kanyarognak, hanem az élesebb fajta murvával leszórtak. Éreztem néha, hogy bizony felnin koppantak a kövek, de a PolyX Braker védelemnek és a 180 TPI-s szövetsűrűségnek köszönhetően felütéses defektet sem sikerült vele szerezni. Meg szúrásost sem. Eddig olyan 700 km van a gumikban, de sem kopásnak, sem más elváltozásnak nincsen jele.

Így néz ki a szerkezete

Így néz ki a szerkezete

Ami inkább érdekes, hogy meglepően jól tapad esős, koszos körülmények között is aszfalton. Sikerült a nagy áprilisi havazás után az agyonsózott retkes úton menni vele, de stabilan fordul és kiválóan fékezhető, amit részben a 28 mm-es szélességének köszönhet. Tárcsafékes országútival kombinálva teljesen más dimenzió a lassulás. A fék harap, a nagy felület meg tapad rendesen. A csúszáspontja határozottan érezhető, így akik komoly tempót mernek menni, azok messze kitolhatják a kanyar előtti fékezéseket. A kényelme pedig szintén kiemelkedő. És nem csak azért mert 28 mm széles. Volt már többször ilyen méretű gumim, de valahogy a Conti sokkal kényelmesebb még maximális nyomás körülre fújva is. Valószínűleg az oldalfal szerkezetében rejlik a megoldás kulcsa, mert függőleges irányban rugalmas, de mégsem engedi becsípni a belsőt egy felütéses defekt erejéig.

gator-hardshell-race-s1-01

Mivel nagyon nagy választékban kapható, ezért az országúti edzőgumitól (23 mm) a mindenesen át (25/28 mm) a komoly világjáró randonneur méretig (32 mm) bármire alkalmas tud lenni. Aki árérzékenyebb, de szeretné ezt a komoly szövetszerkezetet és defektvédelmet, annak sem kell kétségbe esnie, mert nem csak hajtogatós, hanem acélperemes kivitelben is elérhető, persze kicsit nehezebb súlyban. Természetesen a nyár végén beszámolunk még róla, hogy miként viselkedett a további kilométereken, hiszen egy tartósteszt nem pár száz kilométerről szól.

Forgalmazó: Pacific Cycles

Elérhetőség: https://www.pacificcycles.hu/index.php/termekek/continental.html

Ajánlott fogyasztói ár: 16.400 (acél peremes), 19.780 (hajtogatós)

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo