Buruczki Szilárd blogja: 10 nap a Mátrában

Buruczki Szilárd, a Merida-Kőbánya TC versenyzője egybekötötte a kellemest a hasznossal, hosszabb időt eltöltve a McDonald’s Bringamánia Fesztivál idején a Mátrában. Erről mesél legfrissebb blogjában:

Sziasztok!

Visszatértünk a Mátra nevű bringás paradicsomból, közel 10 gyönyörű napot töltöttünk hazánk legmagasabb hegyei között. Két helyen is volt hadiszállásunk, először Parádfürdőn voltunk 4 napot, aztán felköltöztünk 1 hétre a Kétkerék Vendégházba Mátraszentlászlóra!

hagymazas

Parádon az UV üdülőben egy kis kerti grill partival kezdtük a mátrai hétvégét. A nagyon finom grill ételek elkészítésében sokat segített Rita anyukája, köszönet a fincsi falatokért. 🙂 Én is kivettem a munka oroszlán részét, ugyanis hagyma pucolás projectet kaptam. Egy speciális védő szemüvegben, nem fogott ki rajtam a hagyma darabolás. 🙂

A sok országútizás után most csak a montin volt a hangsúly. Újból egymásba szerettünk a BigNine-nal, szerencsére kölcsönös volt a szimpátia. 🙂 Nagyon élveztem a Mátra köves technikás terepén az edzéseket. A karbon váz és a 29-es kerék szépen kisimította a köves rázós terep egyenetlenségét, majdnem fully-ként viselkedett. Az egyik kedvenc útvonalam: Parádról Mátraháza felé a piros kereszten a Vörösmarty fogadóig. Aztán becsatlakoztam a Mátra marci pálya végébe és végig az Adrenalin parkig legurultam majd tovább a sárgán Mátraházára és onnan fel a kékesi sípályán. A Kékesről lejtőzés a kék jelzésen le Ilona vízesés felé, tovább az Ilona patak mentén a technikás patak medreken keresztül vissza a Parádra.

Másnap is még felmentem a piros kereszten a Vörösmarti fogadóhoz, ahol találkoztam a KTC-s csapattársammal Gáborral. Együtt mentünk végig (kisebb-nagyobb különbséggel) a kékesi körön az Adrenalin parkba, ahol megnéztük az XCC pálya brutál köves lejtőjét, ami sodrós, köves, kanyarokkal tarkított quad pályába csatlakozott be. Mátraházára a sárga jelzésen mentünk vissza ahol meg is álltunk az ország legjobb palacsintázójában visszatölteni az energia raktárakat! 🙂

Szerencsére innen már csak legurultam a nagyon élvezetes piros kereszten Parádra. Vártak Ritáék egy jó bográcsos tojásos lecsóval, nyami-nyami. 🙂 Egy kis délutáni szieszta után bementünk az Egri borfesztiválra mulatni az időt, jó egri borokat kóstolgatni. Hétfőn töltöttem a pihenőnapom így elmentünk a demjéni fürdőbe brügölni, ahol nagyon jól ellazultunk a meleg gyógyvízben. Aztán gyors összepakolás után továbbálltunk a Mátra észak-nyugati része felé.

matra-1119

Bejelentkeztünk a Kétkerék Vendégházba, ahol már 4. éve töltöm a Mátra maraton előtti 1 hetet. Délutánra egyre rosszabbra fordult az idő, sőt estére felhőben volt az egész hegy. Jelentősen lehűlt a levegő, főleg 800 méteren lehetett érezni a hideget. Bíztunk benne, hogy másnap jobb lesz, de a hidegebb idő maradt egy kis napsütéssel, aztán az esőfelhők is megérkeztek délutánra. Szükség is volt egy kis csapadékra, mert nagy volt a szárazság az erdőben. Egy kicsit több esett, mint vártuk, egész éjjel szakadt az eső. Másnap egy kis dagonyázásban volt részünk a kevésbé köves árnyékos részeken. A Görgőbiki úton nyomtam néhány résztávot a Ritchey WCS Shield gumikkal, amelyek a száraz talajon nagyon jól gördülnek.

Szerdán viszont még keményebbre fordult az idő, de szerencsére csak 1 óra laza tekerés volt a penzum. Szabad görgőn abszolváltam a misztikus felhőbe burkolózó teraszon. A következő nap már szép napsütéses idő várt ránk a Mátrában, legurultunk az Adrenalin parkba megnézni az XCC pályát. Előtte megtuningoltam a Merida BigNine gépemet egy új 36-os tányérral, mivel az jobb lesz a pálya meredek emelkedőire. Több időt vett el szerelése, mint gondoltam, ugyanis a lyukkör egyezett a hajtóművel, de a belső kerülete a csillagnak nagyobb volt.

xcc-049

Egy óra reszelésbe került, hogy kompatibilis legyen az FSA tányér a Sram XO hajtókarhoz. Csapat munka valósította meg az álmomat. Köszi Dávid a reszelést, nélküled még mindig reszelném… Esztinek a reszelőt köszönöm, hogy felrésztávozott Hatvanból az Adrenalin parkba. A Merida KTC csapattársam Gábor a tányért szerezte be, amelyt éjszakai edzése során hozott el nekem Gyöngyösre, ezer köszönet érte. Most már úgy éreztem, hogy semmi sem állíthat meg a győzelemtől, a BigNine készen állt a Bringamánia hétvégére.

Szombaton délután a nagy nemzetközi mezőnyben indultam XCC versenyen. Rövid pörgős 40 perc+1 kör volt a verseny, két rövid meredek emelkedő és egy köves lejtő, és sok kanyar kombináció tette technikássá és látványossá az 1,9 km-es pályát. A rajtot nagyon jól elkaptam, csak a 2. körben előzött meg Martin Haring, a szlovák cyclo cross bajnok. A rövid köves emelkedőn el húzott, de lejtőn mindig tudtam közelebb kerülni hozzá.

_MG_8152

Kissé lemaradva Csielka Márk és Szalai Peti üldözött. A verseny felénél egy kő kivágta a hátsó külső gumim oldalfalát. Visszaestem a 3. helyre, de nagy hajrázással vissza tudtam előzni Csielkát, így a 2. helyre értem be a szlovák Haring után. Utánam Szalai Peti futott be, első defekt miatt megelőzve Csielka Márkot. Az intenzívebb verseny tempó szokatlan volt számomra, mert főleg maratonoztam ebben az évben. A verseny után a Kétkerékben intéztek Orsiék masszázst, egész jól felfrissítette a macskás lábakat. 🙂 A Nomad Merida csapat is fent szállt meg a Kétkerékben, közös vacsi, masszázs után kipihentük az XCC verseny fáradalmait.

Másnap reggel a maraton előtti bemelegítésnek végig tekertem a görgőbükki úton a rajt/cél területnek helyet adó Adrenalin parkba. Egy kóbor kölyök kutyus elkísért a 15 km-es út egy részén, csak a lejtőn hagytam el és azt hittem, hogy visszafordult. A verseny után a cél területen csodálkozva láttam, hogy többen ott etették, kicsit leesett az állam. 🙂 Az biztos, hogy megdolgozott a kajáért és fitten tartja magát a mátrai hegyek között. Lehet, hogy nekem is vele kellene edzenem!? 🙂

xcc-119

Megvolt a 40 perces bemelegítés, készen álltam a kékesi csúcs meghódításához. Elején helyezkedtem már az aszfaltos úton, ahogy mentünk fel Mátraháza felé, először Marci húzta meg a tempót, ahogy befordultunk a kékesi útra. Aztán ahogy a sípálya alján terepen kezdődött a meredek rész, Fejes Gabi állt előre. A sípálya felénél nem igazán éreztem magamban a megváltó erőt. Leszakadtam Marciékról, közvetlen mögöttem a belga srác jött, akire próbáltam tenni a kerekemet, miután megelőzött.

A sípálya végén megúsztam mögötte és a lejtőt pár mp hátrányban kezdtem meg. Sajnos a lejtőn sem sikerült behoznom a kis hátrányt, pedig néhány hosszabb egyenes részben láttam előttem Cleppét. Magányosan egyedül mentem végig, sajnos a lábaim nagyon nem forogtak. Szénégető itatónál jött velem szembe Fejes Gabi, amikor Ritától és KT-tól megkaptam a Nutrixxion izot, gélt. A Kétkerék frissítőnél Szatmáry Andrist láttam kiállni váz törés miatt. Három frissítő zóna volt hátra és hárman voltak előttem, még akár meg is nyerhetem a versenyt, ha ez a tendencia így folytatódik. 🙂 Sajnos hiába bíztam a további kieső versenyzőkbe, nem jött össze…:D

mm-47

Maradt a 4. helyem, a 3. helyezett belga Cleppe Wouter mögött, míg Blazsó Marci első, Vigh Zoli 2. helyezett lett. Stabilan hoztam a dobogós vagy 4. helyezéseket a Top Maratonon, ezzel megnyertem az összetett első helyet. Köszönöm Ritának, KT-nak a szuper itatást, mindenhol ott voltak! Nálam a Kétkerék nyerte el a legjobb frissítő helyet, szinte nem volt olyan, amit nem tudtál kérni! Szerencsére a technikai hibák nagyon ritkán jöttek elő ebben az évben, nagyon jól vizsgázott a Merida BigNine. Jövöre is a legnagyobb kerék (BigNine 29er) mellett teszem le a voksom. A közép méret (BigSeven 650B) túl izgága volt alattam, komfortosabbnak éreztem a BigNine Team “csodafegyvert”!

Úgy éreztem a hét folyamán, hogy jobban mentek az edzések, erősebb voltam, mint előtte. Valahogy a versenyre nem adta ki… talán a szombati XCC verseny is lefárasztott és nem tudtam gyorsan regenerálódni a másnapi maratonra?! Nagyon jó kezdeményezés volt a McDonald’s BringaMánia Fesztivál, több nap verseny lehetőség egy helyen. Remélem jövőre is lesz folytatása és még nagyobb bringás esemény lesz! Nagyon jól éreztem magam a Mátrában, a Kétkerékbe már 4 éve várnak vendégszeretettel, mindig szívesen térek vissza.Már a Mátra maraton után megkezdtem a szezon végi pihenőmet, hogy cyclocross szezonra jól fel tudjak készülni. A pihenő alatt sem fogok unatkozni, lesz tennivalóm bőven a költözés során.

bobozasKöszönöm a több éves támogatást BikeFun Hungary-nak (Merida, Ritchey, Northwave, KMC, Birtzman) és a klubomnak a Kőbánya TC-nek. Köszönet a Probike-nak a gyors szerelést, Mountexnak a Julbo szemüvegeket, Fundangonak az utcai ruhákért, míg a Bikernek a Sram alkatrészekért vagyok nagyon hálás. A Nutrixxion/X-iont csapatnak is köszönöm, hogy régóta támogatnak a tápok mellett jó tanácsokkal. Még köszönöm Mindenkinek, aki hozzátett a sport sikereimhez. Remélem  jövőre is lesz folytatása, hogy még sikeresebb legyek.