2017-re több finomságot is tartogat az olasz Bottecchia gyár, a vörös team színekbe öltöztetett országúti csúcsmodellek mellett újdonságként karbon cyclocross versenygép és variálható kerékméretű mountain bike is szerepel a palettán!
A Tour de France győzelemmel is büszkélkedő Ottavio Bottecchia közel száz éve kezdett kerékpárokat építeni műhelyében és Velencétől nem messze található Cavarzere városkában ma is manufakturális gyártásban készülnek bizonyos modellek.
Jó ötletnek bizonyult, hogy az idei évben az olasz Area Zero kontinentális csapat és a Bottecchia gyári csapat is a „RedLab” vörös festéssel készült versenybringákat használták, az Emme vagy T2 Doppia Corsa kerékpárok feltűnő jelenségnek számítottak UCI versenyeken, a mezőny egyik legszebb gépei.
A gyári vagy a kiállításon készült képek sem adják vissza, de élőben elképesztően ütős élénkvörös szín a nagyközönség számára is elérhető, a már említett bringák, a T2 és az EMME 3, valamint az EMME 695 is rendelhető ilyen designnal. Talán mondanunk sem kell, hogy ezeket a kerékpárokat Olaszországban szerelik össze.
A versenyzők általában a T2-t választják, a váz nyeregszárral együtt 1200 gramm és aero kialakítású. Az ínyenceknek továbbra is szerepel az étlapon a titán papuccsal és finom részletekkel készülő Emme 3, valamint a legkönnyebb Bottecchia modell, a mindössze 695 grammos vázra épülő Emme 695 DDA1K karbonszövetből.
Magára valamit is adó olasz gyártó választékában szerepelnie kell egy acélvázra épült kerékpárnak, a Bottecchiánál ez „szerényen” a Leggendaria nevet kapta a keresztségben. Acél Bottecchia kerékpárral még Giuseppe Sarroni is nyert Girót 1979-ben, Greg Lemond pedig Tour de France-t 10 évvel később.
A Leggendarianál megtartották az eredeti muffos kialakítást, de természetesen már 21. századi technológiákat is alkalmaztak (Columbus Spirit triplán húzott csövek a fő háromszögnél, duplán húzott Cromor csövek hátul). Az alkatrészek többsége a Campagnolo új, legjobb minőségű nem karbon családjából a 2×11 sebességes Potenzából került ki, hagyományos fűzésű kerekek, fehér Turbo nyereg, mi kell még a retro-feelinghez?
Újdonság 2017-re az RD Domina, ami kifejezetten tárcsafékekhez tervezett karbon vázra épül, kiváló minőségű Torray 60T UDM szénszálas szövetből (alig 1 kg fölötti össztömeggel). Mivel jelenleg ez a Bottecchia dedikáltan legjobb komfort országútija, nagyon széles a választék felszereltség szempontjából, hogy bárki számára elérhető legyen.
Ritkaság, hogy Tiagrától Dura Ace-ig válogathatunk a szettekből, az RD Domina esetében ez a helyzet. Magát a vázat nem hajlítgatták agyon a mai divatot követve, letisztult az összkép, de a támvillák kialakítása garantálja a komfortot, a 12 mm-es átmenőtengelyek pedig stabillá teszik a kerékpárt a tárcsafék használata közben is.
A mountain bike vonalon is szolgál versenyzésre is alkalmas „RedLab” design kerékpárokkal az olasz Bottecchia. A csúcs merevfarú, az Ortles 297+ nyergében nem csak a cross-country pályák vörös ördöge lehetsz, ez a bringa sokkal több annál, konkrétan egy másik kerékszettel kategóriát ugrasz.
A modellnév is utal rá, 29-es és 27,5+-os kerekekkel használható, vagyis az XC/maraton bevetésre alkalmas 29-es kerékszett mellett betehetjük a 27,5-est, 2,8-as gumival szerelve. Hátul a 148 mm-es Boost szabvány tengely és a szélesre ívelt lánc és támvillák is lehetővé teszik ezt.
A váz Toray T700 szövetből készül, tömege 1140 gramm, ami XC géphez képest nem extra alacsony súly, viszont egy pluszos trail bringának már nagyon is figyelemre méltó adat. Maratonozásra, vagy technikásabb pályákra a Gardena 29-es fullyt ajánlja a Bottecchia, ami szintén elérhető RedLab színben.
Jó hírünk van azoknak, akik a cyclocross szezonra készülnek, de még nincs meg a bringa, 2017-re ugyanis újdonságként szerepel versenyzésre is alkalmas karbon cyclocross kerékpár a kínálatban! A Zolder névre hallgató modell monocoque tárcsafékes karbonvázra épül, elöl hátul 12 mm-es átmenőtengelyekkel.
Akik nem szánnak túl sok pénzt egy terephasználatra is alkalmas hajlított kormányos bringára, azoknak ott az alumínium Liegi, hasonlóan tárcsafékkel és 12 mm-es tengelyekkel, vagy a nemes egyszerűséggel Gravel névre keresztelt aluvázas gravel bike, utóbbiba 40 mm széles gumi is befér.
Érdemes böngészni a Bottecchia kibővült e-bike kínálatát is, a mai trendeknek megfelelően – hiszen a motor felviszi bárhová – az össztelós (Newton) és a merevfarú (Watt) mountain bike is elérhető pluszos gumikkal, amivel kezdők is biztonságosan elboldogulnak terepen. Természetesen trekking/city vonalon is választhatunk elektromos rásegítést.
További információk Bottecchia kerékpárokról a Tuttobici Kerékpárüzletben: http://www.tuttobici.hu/