Bikemag Eplény Kupa: U19-es beszámoló és TV-s összefoglaló

A hétvégén megrendezett Eplény Bike Fest második napján a Bikemag Eplény Kupán 168 versenyző állt rajthoz a különböző kategóriákban. A hétvégéről televíziós összefoglaló és versenyzői beszámoló is készült. A Sport1 ma 18:00-tól tűzte műsorára a videót, az EchoTV-ben pedig holnap 17:30-tól, szombaton 0:45-től és 11:00-tól, vasárnap pedig 13:00-tól látható.

Palumby Zsombor, az U19-es kategória győztesének beszámolója itt olvasható:

A hétvégén Eplényben álltam rajthoz a harmadik cross country Magyar kupafutamon. Nagyon erős mezőny jött össze az U19-es kategóriában is. Emellett Veszprémi Kerékpáros Egyesület által kijelölt extrém meredek és kemény, technikás pálya, melyen 4 kört kellett teljesítenünk, önmagában is nagy kihívást jelentett. Illetve a tét sem akármi volt: az U19-es kategória győztesének járt a felajánlott TISSOT karóra. 14 órakor rajtoltunk 1 perccel az elit férfiak után. Rögtön egy sípálya mászással kezdtünk, majd sorra következett a többi finomság…

Az első körben Bodis Dusannal (SK) és Kádi Pepivel (Cube-Csömör) szakadtunk el a többiektől. Együtt haladtunk és Dusan sokszor lószolgatott, de nem tudott leszakítani minket. A második körben az utolsó lejtőn ami DH pályát, meg sok-sok trükkös visszafordító kanyart is tartalmazott előre álltam és kicsit eleresztettem a bringát…  10-15 másodpercre szakadtam el ezzel üldözőimtől, de az emelkedőn nem nagyon nyomtam, mert nem akartam még elhúzni, csak kipróbáltam, ki mit tud lefelé.

biciklisA harmadik és negyedik körben Dusant rendesen utasítgatták a pálya mellől az edzői, hogy nyomja már neki (vagy valami ilyesmit), de csak nyomtuk tovább együtt hárman kegyetlenül. A körözés közben az látszott, hogy aki közülünk elsőnek tudja megkezdeni az utolsó, cél előtti kemény lejtőt az tudja megnyerni a versenyt. Így erre készültem. Amikor megkezdtük nagy tempóval a közel 25-30%-os meredekségű utolsó sípálya mászást Dusan teljes erejéből megindult. Pepi és én próbáltuk követni, mindenki teljes gázon. A lendülete az emelkedő feléig tartott ki, még edzői ordítozásra próbált küzdeni, de látszott hogy nagyon kivan már.

Ekkor utolértük Pepivel és én a harmadik pozícióból kikerültem őket, nem néztem semerre, csak ami a csövön kifért. Mire felnéztem láttam, hogy még 20 méter van a tetejéig, kicsit elszámoltam, de ekkor már alig láttam az erőfeszítéstől. Tovább!!! Pepi feje megjelent velem egy vonalban, már szinte bef*stam, annyira kemény volt. Pepivel együtt fordultunk az emelkedő tetején a sziklakertre, be tudott vágni elém, és így száguldottunk lefelé. Az utolsó csúszós, technikás szűk hajtűkanyarban megcsúszott, és el tudtam menni mellette. Innentől nem is fékeztem már szinte lefelé, csak “zuhantam” le a célba, még egy sprint, el sem hittem, de SIKERÜLT!!  Újabb magyar kupa győzelem. Életem szerintem eddigi legkeményebb versenye volt…

Gratulálok Srácok, nagyon nagy verseny volt! Köszönöm a biztatást mindenkinek, Medgyes Gabi köszönöm a fuvart! És persze a rendezőknek, hogy ilyen nagyszerű versenyt rendeztek!