Ez az olasz mánia egy érdekes dolog az országúti kerékpározásban. Én magam nem tartozom a fanok közé, sőt talán tudatosan is próbálom elhárítani az érzést, mégis akárhányszor olasz gépen ülök, felveszek egy másik „szemüveget”. Pedig ez a Bianchi is csak fém, meg alkatrész, meg némi gumi mint bármelyik német vagy amerikai versenytársa.
Nem véletlenül építi nagyon sok (főleg olasz) cég a „heritidzs” meg „trödisön” szavak köré a marketingjét. Ahogy egy Ferrari sem kerülhető meg a sportatók terén, vagy az Ermenegildo Zegna a ruházatban, úgy a Bianchi sem ha kerékpárról van szó. Persze mára nem kell illúziókat kergetni, semmilyen öreg bácsika nem reszelgeti a hegesztési varratokat a toszkán műhelyben. Ha egy cég fent akar maradni, akkor sokat kell eladnia, ami magával hozza a tömegtermelést, a robotokat és a betanított munkások hadát. Amit 1885-ben, amikor a Bianchit megalapították, még meg lehetett tenni, azzal ma már maximum a wikipediába lehet bekerülni egy tól-ig évszámmal.
Ettől függetlenül van egy maroknyi gyártó, aki dacolva a gazdasági körülményekkel, a gyorsan változó vevői igényekkel, és sokszor a trendekkel képes valódi minőség előállítására. Bár érdekes módon a Bianchi fő piaca sem Olaszország már (ők most valamiért éppen az amerikai márkákat fogyasztják) mi azért mindig várjuk tőlük az újabb tesztgépeket. Jelen esetben az Intrepida mellett lehet elsétálnál, ha nem a híres celeste színben pompázna, hiszen nem egy feltűnő Oltre XR1 szintű géppel van dolgunk, hanem egy itthon is megfizethető, karbon vázass Campa Veloce szettes kerékpárral.
Mivel ez a belépő karbon a Bianchinál, ezért célcsoportnak a gyártó a lelkes amatőröket választotta, és a váz geometriáját is ehhez igazította. A tapered fejcső magasabb építésű, és a felsőcsőhossz is rövidebb a klasszikus verseny kategóriás vázaknál, viszont így kényelmesebb az üléspozíció rajta, és nem kell annyira mélyre hajolni alsó fogásban. Szintén nem elhanyagolható, hogy a hézagoló hegyekre sincsen szükség amivel emberi magasságba emelheted a kormányt, így sokkal esztétikusabban néz ki a bringa. A celeste zöld szín egyébként rengeteget „komolyít” az Intrepidán, mert mindenkinek az a nagybetűs Bianchi árnyalat.
A kábelezés integrált, a középrész még a hagyományos BSA szabványú (akinek recsegett már a press fit az ezt inkább a pozitívumhoz írja), viszont a komplett váz súlya csak 1230 gramm. Mielőtt valaki azt írná, hogy „há’ de ennyi egy alu is”, az inkább ne bontson szét mai alu vázas bringát 🙂 A fejcsövön ott a szép fém logó (Valóban fém? Elfelejtettem megnézni, írjátok már meg!), és a Campagnolo felszereltség, hiszen mégiscsak olasz!
A váltórendszer 2×10 sebességes Veloce, amihez FSA MegaExo Compact hajtóművet társítottak 50/34-es lánctányérokkal. Hátul 12-27-es sort találsz, így átlagos erőnléttel is fel tudsz menni vele a hegyre, de mégsem csúfoskodik valami 32-es lánckerék hátul. Azt meghagyjuk a trekkingeseknek! Aki szereti a Campa váltásérzetet és akinek bejön az Ergopower kar kialakítása, az imádni fogja. Én úgy vagyok vele, mint a zsiráffal. Viszont tény, hogy olasz bringán jobban mutat valamiért az olasz szett. Pontosan, határozottan és hallhatóan működik, a váltókarok helyzete mondjuk megszokást igényel a Shimanosoknak. A Veloce tulajoktól mindig azt hallom hogy nagyon tartós a szett, és ha bármi lesz vele akkor is minden eleme cserélhető, ami azért a Shimanoról nem mondható el. Ha mégsem vagy kibékülve a Campával, akkor meg tudod venni Tiagrával és 105-össel is az Intrepidát, így ez a probléma is megoldva.
A fékrendszer Reparto Corse névre hallgat, és előre szólok, nehogy le „noname-ezze” valaki. Olyat fognak, hogy beszarsz! Konkrétan veri a legtöbb féket ami a piacon van, akár sokszoros árban. A féket imádtam, bármilyen tempóról könnyedén megállította nem kis súlyomat.
Ebben az is benne lehet, hogy Reparto Corse Road Runner kereket tettek a bringába, és ugye tudjuk, hogy a fékerő leginkább azon múlik milyen viszonyban van a fékgumi a felni fékfelületével. Tehát ide is pipa kerülhet.
A Reparto Corse alkatrészek a kokpit alkatrészeken is visszaköszönnek, a compact kormány, a stucni, és a nyeregcső is erre a névre hallgat. Ez utóbbinál sajnos 31.6-os átmérőt alkalmaznak, pedig sokan már 26.0-ig lementek a komfort növelése érdekében. Kényelmesebb lett volna a kisebb méret, elég érezhetően továbbadja a váz felől a rázkódásokat. A nyereg rajta Selle San Marco, nekem kényelmes volt.
Ahogy már az elején is írtam, próbálom magam kivonni a mágia alól, de ez a bringa akkor is nagyon egyben van. A komfort geometria ellenére nagyon jól fordul, ami nem meglepő, hiszen a fejcsőszög megegyezik az Oltre XR1/XR2 csúcsmodellekkel. Nagy tempónál nem izgága köszönhetően a 413 mm-es láncvillahossznak (az Oltre 407-es), de azért függőlegesen eléggé merev. Ha szereted a klasszikus verseny váz érzetet, ahol minden rezdülést érzel, akkor szeretni fogod, én viszont elvártam volna kicsit több függőleges komfortot. A kanyarokba nyugodtan bele lehetett ereszteni a már említett kiváló fékek, és a szintén jól teljesítő Vittoria Zaffiro Pro gumik miatt. Ez utóbbiak még a fehér aszfalton is jól tapadtak, volt bennük tartalék.
Igazából amikor megnéztem az árakat, akkor gondolkodtam el, hogy melyiket is választanám? 10-es Veloce szettel az Intrepida 569.900 forintba kerül. A 11-es 105-össel csak egy 20-assal drágább, és a 10-es Tiagrával meg egy 20-assal olcsóbb. Nehéz kérdés. A 105-ös azért más liga a Campához képest, és alig drágább, viszont hiába jó az új Tiagra, lehet elgondolkodnék a Veloce-n. A lecke fel van adva neked is!
Forgalmazó: Bike Line Hungary Kft.
Elérhetőség: www.bianchi.hu
Ajánlott fogyasztói ár: 569.900 Ft
Váz: Intrepida Carbon
Villa: Bianchi Full Carbon
Váltórendszer: Campagnolo Veloce 10 sebesség
Hajtómű: FSA MegaExo Compact 50/34T
Lánckeréksor: Campagnolo Centaur UD 12-27T
Fékrendszer: Reparto Corse RC-471 Dual Pivot
Kerekek: Reparto Corse Road Runner
Gumik: Vittoria Zaffiro Pro Slick 700x25C
Kormány: Reparto Corse Compact
Kormányszár: Reparto Corse
Nyeregszár: Reparto Corse
Nyereg: Selle San Marco Era Start
Súly: 8.74 kg