A Bianchi stand celeste színe örök, nincs még egy hasonló kerékpármárka, amely 100 méterről is azonnal feltűnik, és egyértelműen beazonosítható. A Bianchi Oltre XR4 CV viszont új, de természetesen nem ez a bringa volt az egyetlen nyalánkság az olaszoknál.
Az Edoardo Bianchi által alapított cég több mint 130 éve űzi az ipart, igazi legendák nyertek legendás versenyeket a celeste színű bringák nyergében. Idén a holland Steven Kruijswijknek szoríthattak a rajongók a Giro d’Italia-n, de végül egyetlen kikényszerített hiba miatt nem sikerült elhozni a rózsaszínű trikót.
A Lotto NL-Jumbo csapatával azonban a fejlesztések szempontjából nagyon is sikeres az együttműködés, a Bianchi országúti csúcsmodelljei valóban a világ szűk elitjébe tartoznak. A Bianchi Oltre aerodinamikus kerékpár alapverzióját már korábban teszteltük, idén pedig lehetőség nyílt a vadonatúj zászlóshajó, a SRAM Red eTap elektromos szettel szerelt szerelt XR4 CV kipróbálására.
Hamarosan jelentkezünk a teszttel, de azért röviden bemutatnánk az új modellt. Az XR4 CV az XR2-t váltja, vagyis ne aggódjanak az XR1 és XR2 tulajdonosok, hogy hirtelen így elszállt az idő bringájuk felett. A CV kód a Countervail technológiát jelöli, vagyis egy aero bringánál is fontosnak tartják az olaszok a kompromisszumok nélküli komfortot. Mindemellett a tömegadat is lenyűgöző, 980 gramm, ami aero váznál nagyon jónak számít.
A formát tekintve az új Oltre esetében nem a vázon figyelhetjük meg a legfőbb változást, pedig a Lotto NL-Jumbo versenyzőivel végzett szélcsatornás kísérletek alapján tovább optimalizálták az aerodinamikát. A legfeltűnőbb újdonság mégis az integrált FSA-Vision Metron 5D kormány-stucni egység, ami egy csapásra modernebb külsővel ruházza fel az Oltrét, persze ha megnézzük, ehhez az aero fejcső is hozzájárul. A kormány mellett a villa is lényegesen aerodinamikusabb lett.
Az Oltre továbbra is figyelemre méltó karbon kerékpár a méretválaszték szempontjából, ugyanis hét méretben kapható, 47-estől 61-esig! Az alkatrészcsaládokat tekintve is bőséges a választék, hiszen mindhárom nagy gyártó, a Shimano, a Campagnolo és a SRAM legjobb szettjeivel (mechanikus és elektromos verziókkal) is szerelik az Oltrét. Ráadásul ötféle színben is elérhető, a celeste mellett két feketével kombinált celeste, fekete-sárga és szürke-piros design is szerepel az étlapon.
Ha már szóba került, lássuk bővebben, mit takar a „CV” rövidítés. A Countervail egy kiváló vibráció-elnyelő tulajdonságokat nyújtó karbon technológia a Bianchinál. A viszkoelasztikus szó önmagában nem mond semmit, hiszen minden anyagnak vannak viszkózus és elasztikus jellemzői is. Általában ha egy anyag erősen viszkózus, akkor nem elasztikus, vagy fordítva. A Countervail karbonréteg azonban mindkét tulajdonság szempontjából erősen csillapítja a fellépő vibrációkat, melyeknek 80%-át hamar elnyeli, miközben megtartja merevségét.
Azokban a Bianchi vázakban, melyeken feltüntetik a kis piros „CV” logót, ilyen Countervail réteg van, csakúgy, mint a villában. 2017-re már gyakorlatilag minden csúcsmodell váza ilyen technológiával készül. A szuperkönnyű Specialissima CV, az új Oltre XR4 CV, a komfortos Infinito CV, valamint az időfutamra és triatlonistáknak készülő Aquila CV-n kívül a Methanol CV verseny mountain bike karbonváza is ilyen kialakítású.
Az olaszok már tavaly a Countervail koncepció szerint építették az új időfutam/triatlon bringa, az Aquila CV vázát, ami talán csak első hallásra meglepő. Sokan gondolnák, hogy egy ilyen kerékpárt a végletekig a merevségre kell kihegyezni, pedig a pozíció – a sokáig azonos helyzetben gyötört felsőtest – miatt még inkább szükséges, hogy csillapítsa a váz a rezonanciát, ami fárasztja az izmokat.
2017-re változtatás nélkül lép át, de ennek ellenére még mindig a figyelem középpontjában van a 780 grammos vázzal büszkélkedő Specialissima. A szuperkönnyű országúti versenygépet az Oltréval együtt a Girón is használta Kruijswijk. A 780 grammos váz bár nem súlyrekorder, de nagyon is versenyképes tömeg mellett biztosítja a profi versenyzéshez szükséges hajtáshatékonyságot és a Countervail technológia miatt komoly előnye a kiváló komfort mutató!
A kedvező árú szegmensben figyelemre méltó a Bianchi Allroad szériája. Az olaszok nem cyclocross vagy gravel kategóriákba sorolják hajlított kormányos túrabringájukat. Az új Allroad tárcsafékes modelleket egyszerűen „minden útra”, általános használatra ajánlják, az aszfalton sportolástól az erdei ösvények felfedezéséig.
S végezetül egy kedvenc, ami első díjat is kiérdemelt volna az Eurobike-on, mégpedig az e-bike kategóriában. A Bianchi E-Dorado pedelecen messziről nem is látszik egyértelműen, hogy elektromos rásegítés dolgozik benne, nagyszerű a design. A Shimano Metrea szett remekül illik hozzá, nagyon menő városi cirkáló!
További információk: