fbpx

Baddog Pointer kerékpárteszt: minőségi fitness bringa bő százezerért!

Tulajdonképpen hiánypótló kerékpárteszt következik, ritkán mutatunk be olvasóinknak 137 000 Forintért kapható bringát, amire az alacsony árcédula mellé szívesen ráragasztjuk az „ajánlott” címkét.

baddog_pointer_001

baddog_pointer_013Lévén a Bikemagon elsősorban a különböző márkák legérdekesebb (így általában drágább) modelljeiről írunk kerékpárteszteket, be kell vallanunk, hogy kicsit önkéntelenül is eltolódik értékítéletünk a hazai valósághoz képest. Nyugat-Európában normális, hogy a „mezei bringás”, aki a hétköznapokban közlekedésre, délután vagy hétvégén rekreációs sportolásra használja a kerékpárt, szívesen kifizet nagyságrendileg 800-1000 eurót egy céljainak megfelelő minőségi eszközért. Nálunk ez egyelőre még nem bevett szokás.

Itthon ugyanez a réteg, akik közül sokan tőlünk is rendszeresen kérnek tanácsot, nagyjából 100 000 Ft-ban gondolkozik, ennél sokkal többet nem szívesen szánna egy olyan kerékpárra, amit a maga szintjén évekig szeretne megelégedéssel használni. Most egy olyan bringát sikerült tesztelni, amit szívesen ajánlok a fenti csoportba tartozó ismerőseimnek. 137 000 Ft-os ajánlott fogyasztói áron a Baddog Pointer gyakorlatilag remek választás első komoly kerékpárnak.

Az alacsony árképzésben több tényező is szerencsésen összeállt. A magyar Badbike márka mögött Európa egyik legnagyobb gyártója, az Accell Group áll, amihez többek között a Ghost, Lapierre, Winora és a Haibike is tartozik. Ráadásul a gyártási kapacitás jelentős részét a tószegi Accell-Hunland gyártelepe adja, ahol már a kétmilliomodik bringa is legördült  sorról. Tavaly hozták létre a Baddog (férfi/unisex) és Badcat (női) márkákat, hogy kielégítsék kifejezetten a magyar és a környező országok igényeit.

baddog_pointer_002

A Baddog Pointer a népszerű fitness/cross vonalat képviseli, vagyis egy olyan kerékpár, amivel könnyedén haladhatunk az aszfalton, teljesíthetünk kisebb túrákat, nem jön zavarba a simább felületű dózerutakon sem. Használhatjuk hétköznapi közlekedésre, vagy hétvégi sportolásra. Alkalmas városi-, vagy túra kiegészítők fogadására, mint amilyen a sárvédő, vagy a csomagtartó, egyedül a komolyabb kitámasztó rögzítő szemei hiányoznak.

baddog_pointer_008

A váz egy kategóriájában jó minőségűnek számító 6061-es aluváz, izgalmas formával, jó minőségű fényezéssel. A kedvező árú Pointerbe acél merevvillát szerelnek, aminek előnye és hátránya is van. Nyilván előny az egyszerűsége, az alacsonyabb tömeg és az alacsonyabb költség egy teleszkóphoz képest. Hátránya, hogy kissé fapadossá teszi a bringát.

baddog_pointer_004

Tapasztalatlanabb kerékpárosok, akiknél nem ösztönösek a kompenzáló mozdulatok, egy ilyen merevvillával érezni fogják az út egyenetlenségeit, hamarabb fárad/zsibbad el a kéz, csukló, váll, mint egy teleszkópos bringán. Gyakorlottabb riderek viszont inkább örülni fognak egyszerűségének és a könnyebb tömegnek. Ha valaki telós Pointert szeretne, válassza a Pointer S-t, Suntour NCX lezárható teleszkóppal, drágább alkatrészekkel 200 ezerért.

A Pointer felszereltsége szinte tökéletes. Nagyon fontos, hogy megbízható és kiváló fékhatást biztosító Shimano hidraulikus tárcsafékkel szerelik, aminél jobbat egyszerűen nem kívánhat leendő tulajdonosa. Ez a fék még a 120 kilós apukákat is megállítja a „mocorgó gyereküléssel” együtt is! Biztonságosan működik szárazon, esőben, hóban, sárban, minden körülmények között. Ilyen árú bringán ilyen szintű féket nagyon ritkán láthatunk!

A váltórendszert okosan, költséghatékonyan állították össze, hiszen a nyolc fokozaton alapuló váltáshoz ma már nagyon kedvező áron szerezhetőek be a Shimano alkatrészek. Ugyanakkor a hétköznapi felhasználó nem fogja hiányolni a 10 vagy 11 fokozatú hátsó sort, hiszen semmi szüksége rá. Itt kezdődik egyébként az olyan váltórendszer, ami megbízhatóan működik, ahogy mondani szoktuk, észrevétlenül teszi a dolgát.

baddog_pointer_009

A gyenge pont a meghajtásban az olcsó négyszögtengelyes hajtókar, ez 2016-ban egy minőségi kerékpáron kissé már elavultnak számít. Viszont érthető, hogy nyolc sebességes rendszerhez ilyet választottak, ezzel kompatibilis, a tripla tányérkiosztás is passzol hozzá. Ha már a negatív oldalon tartunk, engem nagyon bosszantott a silány minőségű gumiból készült, a nyári hőségben konkrétan ragadós markolat. Egy normális szivacsmarkolat felszerelése a költségeken sem változtatna…

baddog_pointer_003

A többi kiegészítő egyszerű, alsó középkategóriás alkatrész, mint a kormány, kormányszár, nyeregszár. Gyárilag több hézagolót tesznek a kormányszár alá, amit felfelé állítva szerelnek a bringára. A Pointer eleje így kimondottan magas, inkább city-bike érzést ad. A műhelyben azonban hamar sportossá is alakíthatjuk a Baddogot, lényegesen alacsonyabbra helyezve a kormánypozíciót, kinek hogy tetszik.

baddog_pointer_014

A menettapasztalatokat úgy foglalnám össze, hogy nagyon szívesen közlekedtem a Baddoggal, amíg nálam volt, nem is használtam saját bringáimat városi közlekedésre. Ebben napi szinten benne voltak budai emelkedők is, ahol azért kiderült, hogy sportolásra is alkalmas lehet. Ha eközben adódott volna valami szentendrei túra nem sportoló ismerősökkel, oda is ezzel mentem volna… Itt jegyezném meg, hogy a Baddog Pointer sokféle kiegészítővel is felszerelhető. Összességében 137 000 Ft-ért remek vétel!

Értékelés:

Erősségek: Gyengeségek:
egyszerűség kissé merev
alacsony ár olcsó markolat
kiváló fékek elavult hajtómű
több célra bevethető
Ár:

*****

Rendeltetésének megfelel:

****

Váz+villa:

***

Alkatrészek:

****

Tömeg:

***

Infobox:

Gyártó: Accel-Hunland Kft.
Elérhetőség: http://bad-bike.hu
Kereskedők: http://bad-bike.hu/hu/kereskedok
A kerékpár gyártó weboldalán: http://bad-bike.hu/hu/fitness-bike/21-pointer.html
Ajánlott fogyasztói ár: 137 000 Ft

Műszaki adatok:

vázméretek: 48 / 53 cm
váz: 6061 Alumínium
villa: Shine Wheel acél
kormánycsapágy: VP-Z104PE
hajtómű: Shimano FC-M171
hátsó váltó: Shimano Altus RD-M280 8s
első váltó: Shimano Altus FD-M191
váltókar: Shimano SL-M310
fék: Shimano M355 hidraulikus tárcsafék
fogaskoszorú: Shimano CS-HG31 8s
első agy: Joytech D043DSE
hátsó agy: KT-TD4R
felni: Mach1 ER-20
kormányszár: Kalloy AS-601
kormány: Kalloy AL001 620 mm
nyereg: Selle Royal Mach
gumi: Mitas V84 Gripper 35 mm
tömeg: 13,3 kg

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.