fbpx

Baddog Alano trekking kerékpárt teszt: Ennyiért ki ne hagyd!

Ha még létezne távirat (lehet, hogy létezik?) akkor valami ilyesmit írnék: Trekkinget keresel? Stop. Kétszáz alatt vennél? Stop. Vegyél Baddog Alano-t! Stop. Ennél persze kicsit bővebben is kifejtjük azért!

baddog_trekking_001

Hazánkban talán a kétszáz alatti fogyárú trekkingeknél megy a legádázabb harc. Egyrészt ez az a kategória, amit a legtöbb kerékpárvásárló megengedhet magának, másrészt itt sokszor 8-10 000 Forinton múlik a döntés. No meg a kinézeten. Ez utóbbiban már majdnem azt írtam, hogy van még mit fejlődniük, aztán megnéztem az itthon legkedveltebb modelleket ebben az ársávban, és rájöttem mindegyik szomorú mint egy temetés…. Viszont ahhoz képest az Alano a sárga betétekkel még vidámnak is tűnik, bár tény, hogy németes ízlésvilágú így is a verda. De ez legyen a legkevesebb.

Matt festés, szolid színek

Matt festés, szolid színek

Szóval adott egy 6061-es aluvázra épített teljes felszereltségű trekking kerékpár, ami mindennel el van látva amire szükség lehet. Persze a KRESZ még előírja a prizmákat is, ami szintén tartozéka, de vágják le a kezem, ha felrakom…úúúú…jöhetnek a kommentek…. A hegesztési varratok szépek, mindenféle konzol megvan rajta amit fel is használtak (csomagtartó, sárvédő, lámpa, láncvédő). A kábelezést kívül vezették, nincs ezzel gond. Nagyjából ennyit elég is tudni a vázról, a geometriája jó, felrakott túratáskával sem ér bele a sarkad a csomagba, de nem is kell a Kassai úti buszfordító, hogy irányt tudj változtatni (azért sajnos ez a nem túl bonyolult feladat egyes gyártóknak nem sikerül), tehát a láncvillahossz is megfelelő.

Shimano tárcsafék

Shimano tárcsafék

Nézzük inkább a felszereltséget. Belefért az árba a hidraulikus tárcsafék is, amit ennyiért mások nem adnak (a tévedés jogát fenntartom), maximum bovdeneset, de az meg nem az igazi. Méghozzá nem is gagyi, hanem egy Shimano M396-os. Fékerőnek nincsen híján, csomaggal megpakolva is működni fog akár az Alpokban is.

Némi könnyítés a vázon

Némi könnyítés a vázon

A váltórendszer már 3×9 sebességes, amit bizony ki kell emelni, ugyanis szintén elmaradnak ebben a konkurensek a 3×8-as rendszerekkel! Az új Shimano Acera váltókar simán, könnyen vált akár terhelés alatt is, a Deore hátsó váltó kicsit túlzás rá, egy Acerával pont ugyanilyen jó lenne, de sajnos sokan azt nézik milyen a váltó, így ez egy „deorés bringa”.

Masszív alu csomagtartó

Masszív alu csomagtartó

Hajtóműve szintén az Altus/Acera szériába tartozik, rendes nagytányéros kivitel 48/36/26-os áttétellel, ami a hátsó sorral együtt elég széles tartományt nyújt, és még lejtőn is lehet vele haladni, ami a mai szimpla meg dupla tányéros montik tesztjei után rendesen meglepő! Apró, de figyelemreméltó megjegyzés: a láncon mindenki spórol, mert azt aztán a kutya sem nézi meg, aztán kerülhet ide nagyjából bármi! A KMC-vel még jól szokott járni az ember, bár akinek a szinergia szó ismerős, az majd felhúzza a szemöldökét, de onnantól lefelé azért találni vicces dolgokat. Itt ez is Shimano, név szerint HG53-as. Az egy évtizedek óta jó cucc.

SKS sárvédők

SKS sárvédők

A „védelmet” minőségi SKS sárvédők, és láncvédő+gatyavédő biztosítja. Városi használatban fontos kiegészítők ezek, mivel senki sem szeret olajosan, vizesen érkezni sehová. Persze aki az év minden napján használni fogja az majd „leffentyűzze be”, mert azért úgy lesz teljes a tisztaság.

Világítása az AXA-tól érkezett egy Piko30 első és egy Spark Steady hátsó lámpa személyében. Lámpás témákban sokszor felmerül, ezért utánanéztem: a Piko 60 méterig is elvilágít, illetve 3.5 kilométerről látható, mivel van benne prizma is! A 30 LUX fényerő simán elég városon kívül is, gondolom éjszaka meg nem fogsz lejtőkön ötvennel száguldozni. A hátsó lámpa állófényt is tud, ami jól jön lámpánál megálláskor. Az egész cuccot egy Shimano DH3D32-es alacsony gördülési ellenállású agydinamó látja el árammal, és nagyjából 10 km/h fölött már fullos, folyamatos fényt biztosít.

A stucni/kormány/nyeregcső kombóból igazából ez utóbbi az érdekes, ami egy telós modell. Persze nem dropper post-ra kell itt gondolni, hanem klasszik belemégy a gödörbe és bemozdul típusúra. Nem vagyok oda ezekért, csak plusz súly, de a vevők szeretik, gondolom ezért is került bele. A 90 kilóm alatt mozog, ami jó, hogy nem ilyen ellenállás nélküli alkatrész, hanem szépen „lassan” jön fel alapállásba, így nem kopog mint sok olcsó modell. A kormányszár szöge állítható, szerintem ha megvan a kényelmes beállítás, akkor cseréld le egy merevebb fix-re.

Fő felhasználási helye a város

Fő felhasználási helye a város

El is érkeztünk a menettulajdonságokhoz, amivel egy trekking esetében mindig bajban vagyok, mert hát jóval szűkebb a mozgástér. Jártam vele rossz minőségű hazai utakon, de még kavicsos, murvás úton is, hiszen a Schwalbe Silent gumik simán alkalmasak erre mintázatuknak köszönhetően, és még alap defektvédelemmel is el vannak látva. Kényelmes a bringa, ami nem csak annak az eredménye, hogy az aluvázat nem építették túl (sajnos erre van hazai példa), hanem a kényelmes Selle Royal Freccia nyeregnek is. Nekem kicsit széles, de ez nagyon egyénfüggő, a csillapítása viszont komoly, főleg a telós nyeregcsővel együtt.

Mentem vele sötétedés után is „kényszerből” mivel autóval nem lehet sörözés után hazamenni (upsz bringával sem), a lámpa simán elég fényt ad 20-30-as tempónál, jól terít is, így az út szélét is látod rendesen, és a szemből érkezők is lekapcsolják a távolságit legalább. Ha napi szintű használatra, vagy túrázásra keresel bringát ebben az ársávban, akkor szerintem ne keresgélj tovább, mert kb. a legjobb vétel az Alano. A felszereltségébe nem tudok belekötni, mint ahogy másba sem. Nekem kicsit vidámabb színek jobban tetszenének, de akkor meg majd a tolvajoknak is feltűnik.

Gyártó: Accel-Hunland Kft.

Elérhetőség: http://bad-bike.hu

Kereskedők: http://bad-bike.hu/hu/kereskedok

Specifikáció: http://bad-bike.hu/hu/trekking-bike/17-alano.html

Ajánlott fogyár: 199.000 Ft

Súly: 16.5 kg

TECHNIKAI ADATOK:

vázméretek 48 / 52 / 56 cm
kerékméret 28
sebességfokozat 27
vázanyag 6061 Alu
villa Suntour NEX HLO
kormánycsapágy VP-AH42E
hajtómű Shimano FC-M391
hátsó váltó Shimano Deore RD-M591
első váltó Shimano Altus FD-M370
hátsó váltókar Shimano SL-M370
első váltókar Shimano SL-M370
fék Shimano BRM396
fogaskoszorú Shimano HG200
első agy Shimano DH3D32
hátsó agy KT-68 Disc
felni Rigida X-Star
első lámpa AXA Pico 30
hátsó lámpa AXA Spark Steady
kormányfej Kalloy AS-820 Adj.
kormánycső Kalloy HB-R11
nyereg Selle Royal Freccia Gent
sárvédő SKS
abroncs Schwalbe Silento
tömeg 16,5 kg

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.