fbpx

Baddog Akita 10 kerékpárteszt: mint egy fáradhatatlan vadászkutya

A legfiatalabb magyar kerékpármárka talán már most a legszélesebb palettával rendelkezik, a trekking-, cross-, fitness-, mountain bike és országúti modellek mellett természetesen elektromos rásegítéses pedelec bringákat is gyártanak Tószegen. Utóbbiak közül próbáltuk ki a Baddog Akita 10 e-bike-ot Balatonföldvár környékén.

A magyar Badbike márka hátterében Európa egyik legnagyobb gyártója, az Accell Group áll, amihez többek között a Ghost, Lapierre, Winora és a Haibike is tartozik. A gyártási kapacitás jelentős részét a tószegi Accell-Hunland telep adja, ahol már a kétmilliomodik bringa is legördült sorról 2001 óta. A minőség tekintettében így senkinek nem lehetnek kétségei és az összeszerelés, festés magas szintjét már tesztjeinkben is bizonyították a 2015-ben életre hívott Baddog és Badcat kerékpárok.

A Badbike-ok közül a férfi/unisex vonalat a Baddog névre hallgató és különböző kutyafajtákról elnevezett modellek képviselik, míg a női kerékpárok alsócsövén Badcat név olvasható. Célként a hazai piac minőségi kerékpárokkal történő kiszolgálása merül fel, amihez rendelkezésre áll a már említett 15 éves minőségi gyártói tapasztalat. Ennek birtokában cseppet sem merészség a bonyolultabb gyártási folyamat során előállított pedelec kerékpárok felvétele sem a palettára.

Már tavaly is teszteltünk Akita névre hallgató Baddog kerékpárt, melyet Thommey az európai szinten is legkedvezőbb árú, Bosch rendszerrel szerelt pedelecként aposztrofált. A 2017-es Baddog Akita 10 ehhez képest tovább fejlődött, így a megnövekedett ár ellenére még mindig a legjobb ár/érték arányú e-bike-ok közé tartozik. A Badbike palettán egyébként 641 000 és 1 299 000 Ft közötti áron válogathatunk pedelecekből.

Maga az elektromos hajtás egy szinttel fejlettebb a korábban tesztelt modellnél. Megkapta – az egyébként szintén Magyarországon, Miskolcon készülő – Bosch Performanc Line rendszert, amitől valóban úgy ugrik, mint egy vadászkutya, már ha Turbo üzemmódban használjuk. De nem csak a motor, a Powerpack 500 Li-Ion akkumulátor is a legjobbak közé tartozik, ha az Eco és Tour üzemmódban használjuk, 100 km fölött is bírhatja.

Magyarországon megköveznek, ha 870 400 Ft-os árával kapcsolatban azt mondom, hogy baráti, de pont a földvári teszttáborban is voltak versenytársak, melyekben hasonló elektromos szív dobogott. Talán design szempontjából – ami szubjektív – és egy két kiegészítő szempontjából utóbbiak felülmúlták a Baddog Akitát, viszont az árcédulán is ott volt a nagyságrendileg 100 000 Ft-os különbség. Az olcsóbb verseny(és honfi)társat pedig inkább hagyjuk…

 A Baddog Akita 6061-es alumínium váza masszív konstrukció és nélkülöz minden fölösleges sallangot. Egyszerű, hagyományos kerékpár benyomását kelti, amin helyett kapott az elektromos rásegítés is. A kábelek belső elvezetését szépen megoldották, pedig egy ilyen bringánál ugyebár nem csak a váltóbowdennel és a fékkábellel kell számolni, hanem az elektromos vezetékekkel is a lámpákhoz és a motor vezérléséhez. Szintén megtalálható rajta a konzol az összes túrafelszereléshez, masszív csomagtatót, sárvédőt, kitámasztót, mindent fogad.

A villa nem a kategóriában sajnos még szokásos NEX, hanem egy kicsit fejlettebb Suntour modell, az NCX D LockOut-tal. A merevségére már sok panasz nem lehet, a mozgás finomsága is megfelel a felhasználási területnek. A villa mellett hátul is gondoskodik a kényelemről egy nyeregszár-teleszkóp megoldás, ami a hagyományos „rugós nyeregcsöveknél” kicsit mívesebb darab, továbbá a Bassano trekking nyereg is a komfortosabbak közül való.

Az alkatrészcsalád mondjuk ki, hogy királyi, full Shimano Deore XT, a váltó, váltókarok és a hidraulikus fékrendszer is (tegyük hozzá, még a 10 sebességes szériából, ami azonban ugyanúgy tökéletes működést és tartósságot garantál). Shimano XT fékrendszer nagyon drága bringákon fordul már csak elő manapság, pedig a nehezebb e-bike-okon van értelme a szuper fékek használatának, egyrészt a fékhatás miatt, másrészt kis tömeget is spórolnak vele.

A kerekek és a gumik masszív egységet képeznek, ráadásul Shimano Deore XT agyakra fűzték a Baddog logós felniket, ami örök élet+egy napra predesztináltak. A Schwalbe Energizer Plus külsők kimondottan e-bike-okra optimalizáltak, bírják a gyűrődést, kopás- és defektállóságuk is kiváló. A kiegészítők közül érdemes említeni az állítható kormányszárat, amivel pontosan testre szabható az Akita 10, és a teljes trekking felszereltséget, amiből még a hátsó kerékzár sem hiányzik.

Menet közben a pedelec kerékpárok minden előnyével elkápráztat a Baddod Akita 500, az emelkedők kisimulnak. Az üzemmódok (Turbo, Sport, Tour, ECO, Off) között váltogatva mindenki saját erejéhez és kedvéhez mérten választhat rásegítést. Földváron a tesztelők megjegyezték, hogy az Akita eléggé „egyben volt”, még terepen sem csörgött-zörgött, mint az olcsóbb túrakerékpárok. Egész napos túrákra is kiválóan alkalmas, mert marad benne szufla a folytatáshoz, akkor is ha mi már a végét járjuk. Többnapos bringázáshoz pedig adott a csomagok felszerelésének lehetősége is. Igazi ütőkártya minden túrázónak!

RideHard.hu és a Bikemag.hu által szervezett cross/trekking teszthétvégén a hosszú ujjú bringás mezeket a magyar sportruházat gyártó, az 575 by ILB Factory biztosította a résztvevőknek.

Infobox:

Gyártó: Accell Hunland
Forgalmazó: Bad-Bike
A tesztelt modell adatlapja: http://bad-bike.hu/hu/e-bike/67-akita-10.html

Vázméretek: 48 / 52 / 56 cm
Vázgarancia: 7 év
Alkatrész-garancia: 1 év
Származási ország: Magyarország
Ajánlott fogyasztói ár: 870 400 Ft

 

Műszaki adatok:

váz:       6061 Alu

villa:   Suntour NCX D LO

kormánycsapágy:       VP A42E

hajtómű:         FSA Bosch

hátsó váltó:     Shimano Deore RDT8000

hátsó váltókar:           Shimano Deore SLT8000

fék:     Shimano Deore BRM8000

fogaskoszorú: Shimano Deore CSM711

első agy:         Shimano Deore M756

hátsó agy.       Shimano Deore M756

felni:   Ryde Comet

első lámpa:     Supernove E3

hátsó lámpa:   Trelock Duo LS611

kormányfej:    Satori UP2

kormánycső:   Kalloy JD TR28AL

nyereg.            Selle Bassano X33

sárvédő:          SKS

abroncs:          Schwalbe Energizer Plus

tömeg: 24 kg

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo