Hogy pontosan milyen megkötéseket alkalmaz majd az UCI a kerékpár biztonságos terhelhetőségének megtartására még nem dőlt el, de egyvalami biztos: a 6,8 súlylimitet el akarják törölni.
Az új UCI-elnökség az ismert egykori pályaversenyzőt, Dimitris Katsanist bízta meg a szabályzat technikai kérdéseinek felülvizsgálatával. A megalakult bizottság szakemberek bevonásával néhány hónap elteltével állásfoglalást hozott az 1.3.019 szabályzatszámú 6,8 kg-os minimális tömeg kérdésében: javaslatuk, hogy a merev limit helyére ISO szabvány szerinti szabályozás lépjen, amely biztosítja a versenyzők épségét, de lehetővé teszi a további technikai fejlesztéseket.
A most elindult folyamat számos gyökeres változást hozhat a profi országúti versenyzés terén. Lehetővé teszi, hogy például a biztonságot fokozó hidraulikus tárcsafékrendszerek kerüljenek a kerékpárokra. A 2000-ben életbe lépő szabály mind országúti mezőny-, időfutam-, pályaversenyekre, illetve cyclocross viadalokra egyaránt vonatkozott, a pálya szakágban a gépek spártai felszereltsége miatt a vázakba súlyokat voltak kényszerűek a versenyzők elhelyezni. Elhíresült példa a szlovák fenomén, Peter Sagan esete, akinek Cannondale Super-Six Evo gépe egy 400 grammos hajtómű acéltengelyt kapott, hogy megfeleljen a 6.8 kg-os szabálynak. A karbonvázgyártás-technológia ma már lehetővé teszi az alig 700 grammot nyomó, minden biztonsági tesztnek megfelelő vázak sorozatgyártását, ami 2000-ben még szerény számítások szerint is másfélszer több volt.
Dimitris Katsanis a következőket nyilatkozta a BikeRadarnak:
2000-ben még nem létezett egységes biztonsági tesztszabvány a kerékpárvázakra és alkatrészekre, így az akkori rendelkezés hasznos volt. Az ellenőrök lelkiismeretes munkája minden bizonnyal sok balesettől óvta meg a profi kerekeseket, elkerülve, hogy ésszerűtlenül könnyű vázakon versenyezzenek. Ma már persze létezik megfelelő tesztszabvány, így a 1.3.019 szabály idejemúlttá vált.
Ez év május 20-án az ISO szabványbizottság a kerékpáripar szakembereivel, illetve a nemzeti szabványszervezetek képviselőivel karöltve megalkotta az egységes rendszert, amely idén nyáron már működésbe léphet. Dimitris Katsanis erre utalt, bár időpontot nem adott a szabály megváltoztatására.
Az új biztonsági rendszer életbe léptetése időt igényel, mivel az összes érdekelt gyártónak csatlakozni kell hozzá, termékeiket az új hitelesítéssel el kell látni. Ez a folyamat eltarthat 6 hónapig, egy évig vagy akár hosszabb ideig. Nem rajtunk múlik az átállás gyorsasága, hanem a gyártókon.