Van abban valami extra igényesség, amikor két totálisan más gyártó terméke hasonló ruházatot ölt.
Huszon-akárhány éve, még minden autó lökhárítója krómozott volt. A tucat termékek gumicsíkkal szegélyezve, a menőbbek csík nélkül full króm pompában. Aztán az autóipar „feltalálta” a színre fújt lökhárítót. Azóta ez a megoldás, szinte egyeduralkodóvá vált. A középkategóriától felfelé, szinte minden autón ilyen a festés. És most tekintsünk el a haszongépjárművektől, és az off-road gépektől.
Valamilyen okból kifolyólag ez a trend nem igazán gyűrűzött be a kerékpáriparba. Nagy gyártók egyes gépeinél előfordul, hogy mondjuk a telót a váz színével megegyező színűre fújják, de nagyjából itt ki is merül a kreativitás. A színösszhang leginkább ott nyilvánul meg, hogy a jobb cégek egy adott bicaj színvilágához illő, vagy azzal kontrasztos kiegészítőket pakolnak a gépeikre. Ami azért tud elképesztően jól kinézni, de valahogy mégsem egyenértékű a valóban színre fújt alkatrészekkel.
Pedig ha valaki nagy tételben rendel, akkor úgy simán megoldhatná, hogy egyes kiegészítők színe megegyezzen a váz a villa, vagy a teló fő színivel. Persze ha valaki hetente cserélgeti a cuccait a bringáján, akkor számára a színre fújt állapot inkább hátrány, mint előny.
De egy olyan kerékpáron, amivel igazán hosszú kapcsolatot akar kialakítani a gazdája, bizony nemigen találhat jobb megoldást az összkép fokozására, mint a színre fújt kiegészítők felvonultatása. És ha még valami jó ötletet is sikerül belevinni a festésbe, mint amilyen ez a növekvő bambuszt mintázó festés, akkor garantált az igazán ütős végeredmény.
Szerző és fotók: Ardó Tamás
A cikk eredetileg itt jelent meg: https://bikepro.hu/atom_blog