A 26-os korban azt hittük, az mindenre jó. Majd jött, a 29, és nem sokkal később a 27,5 col. Most visszatérünk kicsit a 24 colhoz.
Azt hitted hogy vége? Már minden kerékméretet feltaláltak? Ha nem tudod eldönteni, hogy a 26, a 29 vagy esetleg a 27,5-es kerékméret a neked való-e, akkor itt van ismét az újra feltalált 24 col. Most már komplett DH gépként is. Na erre varjál gombot.
Amikor a cégek nagy része azon agyal, hogy hogyan lehetne normálisan belepréselni egy alacsony, zömök, rövid hátsó részű DH gép geometriájába egy b.szott nagy 29-es kereket, akkor van egy cég, aki szembe megy az árral, és elöl hátul 24-es kerekű DH gépet épít. A Commencal Mini DH 24 pont ilyen. A Commencal-nál nem hülyék dolgoznak, nem akarják nekünk eladni, hogy ettől most ez a gép gyorsabb vagy erősebb lesz. Egyszerűen gondoltak a kisebbekre. A 24-es gépüket kifejezetten a bike parkokat látogató fiatalabb korosztálynak készítették, akik egyszerűen a testmagasságuk és a testtömegük okán még nem képesek kellő hatékonysággal mozgatni egy böszme nagy 26-os gépet. A megcélzott méret tartomány a 140 és 163 cm közötti srácok. A felhasználási terület pedig DH, Frreride, elsősorban a bike parkokban. Mindezt 140 mm rugóút mellett, ami tökéletesen elég egy ekkora srácnak. Szerintem zseniális koncepció, melynek külön pozitívuma, hogy totálisan jó kinézetet sikerül kihozni a gépből, és az alkatrész választás sincs kompromisszum kötve. Szuper dolog, hogy manapság ha egy kis srác komolyan gondolja a DH-t, és szülei is támogatják ebben, akkor már egészen fiatal korban is ilyen komoly rá szabott géppel tud nyomatni.
A Strret Trial kemény műfaj. Ha még nem láttál egyetlen Dany MacAskill videót, https://www.youtube.com/results?search_query=Danny+MacAskill akkor feltétlenül pótold. Amíg ő el nem kezdte nyomni az Inspired-et, addig minden triálos 20 vagy 26 colos kerékkel nyomta. A 20 col tényleg csak triál pályára való, mert nem lehet vele haladni. A 26 col meg gyenge, és túl rugalmas az igazán zúzós Street trükkökhöz. A 24 collal ötvözni lehet a két gép előnyeit.
Szerző és fotók: Ardó Tamás
A cikk eredetileg itt jelent meg: https://bikepro.hu/atom_blog