fbpx

Alumínium vázas bringákon a Bora és a Quick-Step versenyzői

Úgy látszik az alumínium fölött nem járt el az idő, ugyanis időről időre láthatunk profi országúti versenyzők alatt alumínium vázas kerékpárokat, mint például most is a Tour Down Under előtti kritérium versenyen.

Az elmúlt évtizedben a csúcs kerékpároknál egyértelműen a karbon uralkodott, mint a vázak anyaga és a gyártók is folyamatosan azt hangoztatták, hogy a karbon sokkal jobb, mint az azt megelőző kor anyaga az alumínium. Ennek ellenére még mindig folyik az alumínium vázak fejlesztése és pár nagy nevű gyártónál még mindig találunk versenyzésre alkalmas alu vázas bringákat. Például a Specialized alu vázas országútijával a közelmúltban nyertek versenyt vagy az éppen hamarosan kezdődő Tour Down Undert megelőző kritérium versenyen a gyártó által szponzorált versenyzők is egy alu modellel állnak rajthoz, persze azt érdemes hozzátenni, hogy a gyártó speciálisan erre az alkalomra külön festést is készített az Allez Sprintnek, ami így a véleményem szerint brutálisan jól néz ki.

Egyébként érdekes kérdés az alumínium helyzete manapság, mert a fenti példa is azt bizonyítja, hogy aluból is képesek nagyon jó vázakat készíteni, és például a Cannondale alu vázak is rendre nagyon jó értékelést kapnak (bár azt meg kell hagyni, hogy ők 20 évvel ezelőtt is az egyik legjobb vázanyaggal rendelkeztek és azóta sem csak a babérjaikon ültek). Sokszor azért méltatják a karbont az aluval szemben, mert kényelmesebb vázat lehet belőle építeni, viszont manapság 28 mm széles gumikon futnak az országútik, amik nagyon sokat felvesznek az út keltette rezgésekből, tehát nem biztos, hogy a vázanyagban kell keresni a megoldást. Két és fél évvel ezelőtt Bence kollégánk tesztelt egy alu és egy karbon vázas BMC-t, és ő arra a megállapításra jutott, hogy a karbon kényelmesebb és merevebb, de azokon a bringákon csak 23 mm-es gumik voltak, lehet időszerű lenne megismételni a tesztet…
Ti kíváncsiak lennétek egy alu vs karbon összehasonlító tesztre?

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo