fbpx

A „szerencsések” élesben tesztelték a SRAM wireless elektromos váltóját

Az első prototípus a tavalyi kaliforniai körversenyen tűnt fel versenyzők alatt, a vasárnap véget ért Tour Down Under-en viszont már jóval több felvétel készült a SRAM országúti elektronikus váltórendszeréről, ami ráadásul vezeték nélküli jelátvitellel működik.

Focus Izalco Max csapatgépek, a "szerencsések" a wireless SRAM-mal tekertek

Focus Izalco Max csapatgépek, a “szerencsések” a wireless SRAM-mal tekertek

Már megjelenése előtt megoszlanak a vélemények az új rendszerről, a késlekedés mindenesetre nem jól sült el. Oleg Tinkov, a Tinkoff-Saxo szabadszájú tulajdonosa már tavaly kijelentette, hogy a SRAM egy sz@r és saját Specijét – ellentétben a csapatbringákkal – Dura Ace Di2-vel ruházta fel. Az amerikai gyártóval szakított is 2015-re Tinkov úr, és egy ugyancsak frissen debütáló elektromos szett gyártójával, az FSA-val szerződtek le. Hasonlóképpen tett az Etixx-Quick Step gárdája is, mondjuk még az FSA is késlekedik, előreláthatóan nyáron érkezik az új rendszer, addig beszereztek pár garnitúra Dura Ace Di2-t a bringákra.

vezeték nélküli elektromos váltó

vezeték nélküli elektromos váltó

A SRAM-nak csak az Ag2R maradt a WorldTourban, és a francia csapat soraiban közel sem hemzsegnek a Contadorhoz vagy Cavendish-hez hasonlítható sztárok. Marketing szempontból ez mindenképpen visszaesés az amerikai konszernnek, pláne hogy mindenkiben él még a tavaly télen elkövetett baki is a hidraulikus országúti fékekkel. Valószínűleg nem véletlenül húzódik eddig az új országúti alkatrészcsalád tesztelési fázisa (tavaly az amerikai Bissel Development Team hajtotta), ráadásul az egyedülállónak számító bluetooth-os jelátviteli elv sem egyszerűsíti a helyzetet.

A Cyclingweekly cikkébe ágyazott videó beállítás közben készült az új váltórendszerről a Tour Down Under-en, a képeken pedig az Ag2R Focus Izalco Max teambringáira szerelt alkatrészek láthatók. A jelátvitelen kívül az áramforrás szempontjából is különleges a SRAM rendszere, állítólag olyan mérsékelt az energiaigénye, hogy gombelem méretű akkumulátorokról fog működni (kérdés, hogy meddig). A Shimano szetthez hasonlóan hidraulikus fékkel kombinálva is kapható lesz, s ugyebár a SRAM-nak hidraulikus felniféke is van az országúti kínálatában.

Elektromos SRAM elöl és hátul

Elektromos SRAM elöl és hátul

Kétségtelen előnye, hogy ha nem kell kifúrni a vázakat a kábelek elvezetése miatt, az a gyártók dolgát is megkönnyíti igazán könnyű karbonvázak készítésénél, valamint a szerelők is üdvözölni fogják, hiszen megmenekülnek az egyik leggyűlöltebb feladattól, amikor az elektromos váltók vezetékeit kell átbújtatni a vázon. Hátrányairól már látatlanban megjelentek többé és kevésbé vad prekoncepciók, az összeesküvés elméleteket kedvelők már látni vélik, ahogy a kódolást feltörve a Sky csapatautójából irányítják majd az ellenfél SRAM-mal szerelt bringájának átdobóját…

Fotók és videó forrása: cyclingweekly.co.uk

.

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.