Az utóbbi napokban nagy médiavisszhangot váltott ki a Shimano globálisan 2,8 millió hajtókart érintő vizsgálati programja. A következőkben a gyártó ezzel kapcsolatos hivatalos állásfoglalását tesszük közzé. Amennyiben további információk állnak rendelkezésre a hazai ügymenetről, frissíteni fogjuk a cikket.
Először is miért van rá szükség? A következőkben részletezésre kerülő hajtókarok ragasztott elemei bizonyos körülmények között meglazulhatnak és eltörhetnek, potenciális sérülésveszélyt jelentve a felhasználóknak. Ennek elkerülésére a Shimano minden érintett hajtóművet önkéntesen bevizsgál.
Mi a teendőm bringásként? Először is ellenőrizd, hogy érintett-e a hajtóműved a programban. A képen látható karok érintettek, a következő modellszámokkal: FC-6800, FC-R8000, FC-9000, FC-R9100, FC-R9100-P.
A modellszámok mellett a gyártási kódot kell ellenőrizni (kék kerettel jelezve a következő képen), melyek közül a következők érintettek: KF, KG, KH, KI, KJ, KK, KL, LA, LB, LC, LD, LE, LF, LG, LH, LI, LJ, LK, LL, MA, MB, MC, MD, ME, MF, MG, MH, MI, MJ, MK, ML, NA, NB, NC, ND, NE, NF, NG, NH, NI, NJ, NK, NL, OA, OB, OC, OD, OE, OF, OG, OH, OI, OJ, OK, OL, PA, PB, PC, PD, PE, PF, PG, PH, PI, PJ, PK, PL, QA, QB, QC, QD, QE, QF, QG, QH, QI, QJ, QK, QL, RA, RB, RC, RD, RE és RF.
Amennyiben nem a felsorolt kódok valamelyike van feltüntetve a hajtókaron, nincs további teendő a hajtóművel.
Ellenkező esetben, fordulj egy jóváhagyott Shimano-kereskedőhöz időpontért egy ingyenes ellenőrzésre, mely várhatóan októbertől indul. A kereskedő a gyártó részletes útmutatásai alapján meg fogja vizsgálni, hogy van-e bármilyen jele annak, hogy a hajtómű meghibásodhat, és amennyiben ez a helyzet, a gyártó ingyenesen biztosít egy új hajtóművet, melyet a kereskedő szakszerűen fel is szerel. Amennyiben szükséges a csere, nem szabad az érintett hajtókart tovább használni, meg kell várni a cserét. Gyanúra adhat okot bármilyen szokatlan kattogó hang vagy furcsa érzés hajtás közben.