fbpx

A Shimano Di2 váltórendszer feltörhető! – De már jön a javítás

Egy kutatás fedezte fel, hogy a vezeték nélküli váltókarokkal rendelkező Shimano Di2 rendszerek kívülről feltörhetőek, de a profi versenyzőknél a problémát már a japán gyártó orvosolta, a hétköznapi bringásoknak pedig hamarosan érkezik a frissítés.

A napokban jelent meg egy cikk a cyclingweekly.com oldalon, amiben azt írják, hogy a vezeték nélküli Shimano Di2 rendszerek a UC San Diego és a Northeastern University kutatásai alapján feltörhetőek és egy technikát is bemutattak, amivel zavarni tudják az ilyen rendszereket használó kerékpárosok váltóit. Az új Shimano Dura-Ace, Ultegra és 105 Di2 12 sebességes szettek fékváltókarjába már nem kell bekötni vezetékeket, mert rádiójellel kommunikálnak a váltókkal (éppen idén szereltem fel egy 12 sebességes Ultegra szettet a bringámra, amiről részletesen itt olvashattok) és a kutatás szerint ezen a ponton lehet támadni a rendszert. A feltörés lényeges, hogy elfogják a váltókar jelét, amit később újra lejátszanak ezzel váltás parancsot adva a váltónak, amit akár 9 méteres távolságból is képesek megtenni.

A teszthez egy 1500 dolláros USRP szoftverrel definiált rádiót, antennát és laptopot használtak, de azt mondták, hogy egy 350 dolláros készlet is ugyanolyan jól működne, és szinte bárki használhatná a versenyen vagy annak közelében. Ezzel a rendszerrel kellemetlen helyzetbe tudnák hozni a versenyeken a Shimano Di2 váltókat használó kerékpárosokat. Viszont a kutatók együttműködtek a Shimanoval, akik a problémát gyorsan megoldották és egy firmware-frissítést hoztak létre a profi csapatok számára, a “halandó” kerékpárosok pedig várhatóan augusztus végén fogják megkapni a feltörésbiztos frissítést, amit érdemes mindenkinek telepíteni (most megkaptam a választ arra, hogy miért kell a váltókarokat frissíteni amiről a fenti Ultegra cikkemben írtam – szerk.)

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo