fbpx

A pályára szórt rajzszögekkel akarták tönkretenni a versenyt

Érthetetlen szabotázs – több száz rajzszöget szórtak a nyomvonalra – és egy kerékpárlopás is beárnyékolta a Salgótarján Kupa – nemzetközi minősítésű mountain bike XCO futamot, a kár jelentős…

rajzszög_kerekpar

A versenyt egyébként zökkenőmentesen, UCI-bejegyzésű viadalhoz méltóan levezénylő szervezők részéről Kéri István érthetően feldúlva jelentkezett Facebook profilján a következő információval: ...megosztok egy negatív dolgot is az elmúlt hétvége kapcsán. Engedjétek meg, hogy ezt egy ismeretlen személynek célzott üzenetben tegyem meg…

Te gerinctelen patkány!

Vélhetően pénteken délután elhelyeztél legalább 250 darab rajzszöget (ennyit darabra felszedtünk) a Salgó várából levezető ösvényen. Szinte biztos, hogy a kerékpárosoknak szántad, kifejezetten a verseny alkalmából. Sajnos időpocsékolás volt egyesével, tűheggyel felfelé elhelyezned a rajzszögeket, szerencsére csak néhány kerékpárosnak tudtál féreg módon gondot okozni, akinek a kereke a háromszori útvonal-átnézés, és ösvény felsöprése ellenére is talált még egyet-egyet. De örülök, hogy a rászánt időd kárba veszett, remélem sokáig tartott a művelet amivel életed hasznos része is kevesebb lett, te köcsög!

Fizika órán legközelebb figyelj oda jobban, mert akkor sikeresebb lehetsz az életed más területein is… Tudod a kerékpáros is kelt menetszelet már 20-30 km/h sebességnél is, így sajnos pancser is voltál, hiszen az akkurátusan kihelyezett rajzszögeid egy részét eleve hatástalanná tették az arra járók. Kretén agyaddal viszont azt nem gondoltad végig, hogy ezen az útszakaszon kisgyerekekkel is sétálnak (akinek cipőtalpa például nem olyan vastag, mint egy felnőtté), kutyát sétáltatnak, stb. Sajnos úgy tűnik, hogy agyi kapacitásod ahhoz már kevés, hogy kifejezetten olyan megoldást keress, amivel csak nekünk tudsz ártani, ha már ennyire „szeretsz” minket. További sok boldogságot az életben neked!

Fogj kezet azokkal a senkiházi társaiddal is, akik egy egész család három kerékpárját lopták el egy lezárt, lekötött autós kerékpártárolóról. Utóbbi esetben van feljelentés, az előbbin még gondolkodunk, mert amit tettél, az szándékos veszélyeztetés egy minden engedéllyel rendelkező verseny résztvevőinek irányába. Ha nem ez, akkor pedig természetkárosítás védett területen. Vélhetően emlékezni fognak a helyi papírboltokban arra, hogy éppen nem a megszokott titkárnők vásároltak jelentős mennyiségű rajzszöget. Élj boldogan, bár tettedből úgy tűnik ver téged az élet a mi átkainkon kívül is…

Az esetben az is szomorú, hogy a salgótarjáni klub történetében 24 éve még nem nem fordult elő hasonló eset (se drótkötelek, damilok, igazából semmi ilyen jellegű atrocitás nem volt eddig), sőt, ahogy a versenybeszámolóban ki is tértünk rá, a térségben a legjobb a kerékpárosok és az erdészeti szervek viszonya, aminek eredménye a legálisan használható kerékpáros erdei úthálózat. Az érintett szakasz egyébként – pont a nagy gyalogos-forgalom miatt – nem része a kerékpáros hálózatnak…

A eltulajdonított kerékpárokról a kárvallott, Pataki Ferenc osztott meg további információkat:

A futamaink után a bringáinkat fölraktuk a rajt-cél területtől kb. 200 m-re lévő parkolóban álló autón a tartókba (Thule), és lezártuk. Amíg az elit futamot néztük, a bringákat erővel kifeszítették a tartókból. Szerintem a vázak is megsérülhettek (de a festés biztosan), az egyik tartó karja 45 fokban elhajlott a feszegetéstől.

A bringák leírása:

Trek Superfly 7, 2014-es modell

Vázszám: pillanatnyilag nem találom, de biztosan meglesz
29″-es kerékméret
vázméret18.5 /19.5 (actual/virtual – mind a két szám rá van írva)
A váz világoskék, fehér felirattal és mintával
A váz felsőcsövén, mindkét oldalon Pataki F. feliratú matrica
A teleszkóp lock-out mechanizmusa el van távolítva
A felszerelés az eredetihez képes jelentősen változott:
– váltók, váltókarok, fék, hajtómű: Shimano XT
– hátsó váltó: régebbi típusú Shimano XT Shadow, a láncterelő görgőt tartó belső lemez nem ehhez a váltótípushoz való
– első kerék: Veltec ETR Race 29 – ebből valószínűleg nincs több Magyarországon
– Ergon GP1 markolat

Merida Matts Lite 1000-D, 2011-es modell

Vázszám: “WC720529F BI 153.BR”
kerékméret: 26
vázméret: 16
A váz fehér, fekete és (kevesebb) zöld felirattal
A felszerelés az eredetihez képes jelentősen változott:
– Fék és fékkarok, hajtómű: Shimano XT
– Hátsó váltó: Shimano XT Shadow Plus
– Nyeregcső: Bontrager SSR – ez egy Trek kerékpár nyeregcsöve volt
– Első kerék: Shimano WH-MT66
– Hátsó kerék: Shimano WH-MT65 – belső nélkül szerelve
– Külső gumik (első, hátsó): Continental X-King Protection
– Ergon GP1 markolat

Cube LTD Team, 2011-es modell

Vázszám: pillanatnyilag nem találom, de biztosan meglesz
kerékméret: 26
vázméret: 16
a váz fehér alapon kék és ezüst feliratú, mintázatú
A teleszkóp lock-out kapcsolója el van távolítva
A felszerelés az eredetihez képes jelentősen változott:
– Fék és fékkarok, hajtómű: Shimano XT
– Nyereg: Bontrager Evoke, titánpálcás – ez egy Trek kerékpár nyerge volt
– Ergon GP1 markolat
– Kerekek (első, hátsó): Shimano WH-MT65, mindkettő belső nélkül szerelve
– Külső gumi, első: Schwalbe Rocket Ron SnakeSkin Evo
– Külső gumi, hátsó: Continental X-King Protection
Különös ismertetőjel: a váz alsócsövébe épített kulacstartó szemek nem az eredetiek.

.

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.