fbpx

A Mercedes szélcsatornájában dolgozott Valverde és Quintana

Amiben mindenképpen javulniuk kell nagy körversenyeken a Movistar legjobbjainak, az időfutam. Ezen dolgozott a napokban Valverde és Quintana is a szélcsatornában.

A tavalyi Tour de France-on a kolumbiai Nairo Quintana volt az egyetlen, aki helye-közel tartotta a lépést Chris Froome-mal a hegyeken, de a kronókon tetemes hátrányt szedett össze. Alejandro Valverdének – bár az Andalúziai Körversenyen rövid időfutamain tavaly és idén is jól teljesített – szintén az óra ellen kell elsősorban javulni, ha dobogóra akar állni az idei Touron.

szelcsatorna_69870-001

A Movistar csapata idén Canyon időfutam bringákra váltott, és Valverde már az Andalúziában is nyilatkozta, hogy versenypályán tesztelték a gépeket, melyek remekül vizsgáztak. Az időfutamon azonban nem a kerékpár a döntő a légellenállás szempontjából, sokkal inkább a kerékpáros pozíciója, hogyan tud minél inkább vízszintes háttal, behúzott fejjel és vállakkal tekerni, mindezt úgy, hogy a kényelmetlen testtartás a lehető legkevésbé menjen a leadott teljesítmény rovására.

szelcsatorna_69870-003

A Mercedes AMG Petronas Formula 1 istálló silverstone-i (Nagy-Britannia) szélcsatornájában ilyen jellegű aerodinamikai tesztelés céljából töltöttek pár napot a spanyol WorldTour csapat kiemelt versenyzői: Valverdén és Quintanán kívül Beñat Intxausti, Ion Izagirre, Adriano Malori, Jonathan Castroviejo és Alex Dowsett volt jelen. A laborban a Canyon Speedmax időfutamgépekkel és az új Drag2Zero/Endura ruházattal finomították a beállításokat, az eredményekről a versenyzők is elismerően nyilatkoztak:

szelcsatorna_69870-006

Először voltam itt, és meglepett, hogy mennyi mindenre kell figyelni. Bármelyik apró részlet fontos lehet, és érezhető javulást eredményezhet. Analizáltuk a lehetséges hibákat, hogyan javíthatjuk ki ezeket az országúton, sikerült megérteni, hogy ezeken az apróságokon sok másodpercet lehet nyerni vagy veszíteni egy 40-50 kilométeres időfutamon – mondta Valverde.

szelcsatorna_69870-005

Nagy élmény volt, egyértelműen látszott, hogy itt a legfejlettebb technológiákat alkalmazzák. Úgy gondolom, konkrétan nekem sokat segített ez a teszt, hogy jobb legyek majd az időfutamon. Sok pozíciót kipróbáltunk, minden apró alkatrészt variálva, és remélem, hogy az országúton is meglesz majd ennek az eredménye – nyilatkozott Quintana.

szelcsatorna_69870-002A tesztelés arról szólt, hogy analizáljuk hogyan hatnak a különböző változtatások a teljesítményre, variáltuk a törzs, a fej, a karok és a könyöklők helyzetét, vagyis minden elemet, melyek meghatározzák a pozíciót. Nem csak a legkedvezőbb légellenállású leültetést kerestük, de a legkényelmesebbet is. Ilyenkor egy kompromisszumos megoldást kell találni több tényező variálásával, hogy a végén a leghatékonyabb eredményt kapjuk meg.

Ez a munka nem csak arról szól, hogy megtaláljuk a bringán az ideális testhelyzetet, hanem a versenyzők erőleadását és hajlékonyságát is elemezni kell, hogyan tudnak alkalmazkodni az új pozíciókhoz. Persze nem kell valami nagyon bonyolult varázslatra gondolni, a most kapott eredmények birtokában legközelebb már gyorsabban és hatékonyabban fogunk tudni dolgozni, és az eredmény a versenyeken is megmutatkozik majd – értékelt Mikel Zabala, a Movistar edzői stábjának vezetője.

.

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.