fbpx

A legprofibb enduro bringások gépei-ki mit hajt?

Lezajlott az idei első Enduro World Series futam Új-Zélandon, így most már tudjuk ki milyen bringával vág neki a szezonnak. Nézzük mivel megy Barel, Keene, Moseley, Vouilloz, Gracia, és a többiek!

Fabien Barel: Canyon Strive CF 9.0 Team

fabian_barel_canyon_strive (1)A karbon vázas enduro gép gyárilag FOX telókkal készül, Barel azonban Rock Shox-szal megy, elöl Pike, hátul Monarch XX van a gépében. A Shapeshifter rendszer miatt hátul 130-160 mm között változtatható a rugóút. A szokásos XX1 tányér helyett elöl 34-es ovális Osymetric lánckereket használ.

Nicolas Vouilloz: Lapierre Spicy Team

nicolas_vouilloz_lapierre_spicy_team (1)Nico sokszoros downhill világbajnok, komoly rallye pilóta, és most endúróban is megállja a helyét. A gyári bringához képest más a rugóstag. A legenda lemondott az elektronikus vezérlésű Monarch rugóstagról, helyette Plus RC3-at használ. SRAM támogatottként fura, hogy nem a merevebb csúcs ROAM 60-as karbon kerékszettet használja hanem az 50-est, ami viszont 40 grammal könnyebb! A kulacstartó+flakkon kombót nem is részletezném.

Kurtis Keene: Specialized Enduro S-Works

curtis_keene_specialized_enduro_sworks (1)Anno a Specialized adta először az Enduro nevet össztelós montinak és nagyjából ők indították el az enduro lázat is. 29″-ról 650B-s modellre váltott, így még könnyebb lett a gépe, ami nagyjából 11,5 kilót nyom. még így is hogy kulacstartóval használja. Én mondtam, hogy elég bénán néz ki egy endurón a tartó…

Cedric Gracia: Santa Cruz Bronson

cedric_gracia_santa_cruz_bronson (1)Az örök gyerek már 40-en is túl van, de még mindig a legnagyobb sztár a mezőnyben. Nekem pedig a Bronson a kedvenc enduro gépem, kár hogy a karbon bringát 8000 euró alatt nem nagyon lehet kihozni… Szintén nem megszokott telókkal megy: elöl DVO Diamond, hátul pedig Jade dolgozik a bringában. Érdekes hogy Gracia nem egy grammániás, mivel a komplett Bronson 14 kiló fölött van a nagy gumikkal, titán rugós taggal, platform pedállal és láncterelős XT hajtóművel.

Dan Atherton: GT Sanction

dan_atherton_gt_sanction (1)Dan is a downhill világából érkezett, de a Fury DH gépét egy kisebb Sanctionre cserélte. Hamarosan írunk a 2016-os FOX 34 villáról és DPS rugóstagról, amit ő már javában használt a versenyen. Teljes XTR szett figyel a gépen, de mechanikus kivitelben.

Greg Callaghan: Cube Stereo 160 HPC

greg_callahan_cube_enduro_160 (1)Mi is teszteltük már a Stereo-t, amit Greg hajt, a különbség annyi hogy nem mechanikus, hanem elektromos Di2 XTR-rel megy és szintén a 2016-os FOX telók vannak már a karbon vázas enduróban. A kábel-bábel az ő gépén is látható, mivel a rugóstaghoz és a nyeregcsőhöz is külön bovdenezés megy.

Jerome Clementz: Cannondale Jekyll Carbon Team

jerome_clementz_cannondale_jekyllÉrdekes módon Ben Cruzzal ellentétben Jerome nem használja a Jekyllhez járó Lefty Supermax teleszkópot, helyette Rock Shox Pike-ot szerelt bele. Valószínűleg a merevség miatt volt erre szükség, bár mezei halandóknak a Lefty is több mint elég. A gyári setuptól még a gumik térnek el, ami nem Schwalbe, hanem Michelin, de ez nem meglepő a francia riderek esetében.

Anne Caroline Chausson: Ibis Mojo HD3

ann_caroline_chausson_ibis_mojo_hd3 (1)A nemzetközi tesztek a 66,6 fokos fejcsőszöggel rendelkező karbon endurót a világ egyik legjobbjának hozták ki, számtalan tesztet nyert meg, és hát Chausson be is húzta vele az EWS első futamgyőzelmét! Elöl BOS Deville 160-as villával megy, hátul pedig BOS Kirk rugóstag van a gépben. Caro egyébként Mavic szponzorált, így Crossmax Enduro kerékszettet használ és fullos Mavic Enduro ruházatban versenyzik.

Tracy Moseley: Trek Remedy 9.9

tracy_moseley_trek_remedy (1)Tracy karbon Trek endúrója full Shimano XTR és még láncterelőt is használ a szimpla rendszer mellett. Persze támogatott versenyzőként ő is megkapta a 2016-os FOX cuccokat. Kíváncsiak leszünk ezzel az összeállítással idén is világbajnok lesz-e?

Neked melyik a kedvenc enduro bringád?

Fotók: Matt Wragg

 

 

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.