Az új 650B kerékméret megjelenése óta folyik a találgatás, hogy ki lesz az első gyártó, aki felvállalja az úttörő szerepet és szériágyártásba kezd. Az új trendet a világkupa siker után a Scott az elsők közt lovagolja meg.
Nemrégiben az internetre felkerült néhány katalógus fotó, amin az új 27,5″-os kerekű 2013-as Scott Genius kerékpár látható. A fotó valószínűleg egy dealerkatalógusból származik, ebből sejthető, hogy jövőre már szériagyártásban kerül a piacra.
A képen látható, hogy a hátsó felfüggesztésnél a Sparknál is alkalmazott rendszert vették át. A Genius eddigi felfüggesztési rendszerénél a rugóstag a hátsó kerék és a nyeregvázcső közt helyezkedett el, ami a 27,5″-os keréknél túl nagy tengelytávot eredményezett volna. A felfüggesztési rendszer majd a gyakorlatban vizsgázik, hogy mennyire alkalmas a nagyobb akadályok leküzdésére.
A bringa 150 mm-es hátsó rugóutat biztosít a felhasználók számára, míg a 29″-os “nagytestvére” csupán 130 mm-t mozog. Ebből is látható, hogy a 29″-os kerékméretet nehezebb felhasználni a hosszabb rugóúttal rendelkező vázaknál.
Míg a merevfarúak és a rövidebb hátsó rugóúttal rendelkező vázak piacát kezdi teljesen elfoglalni a 29″-os kerék, addig a nagyobb rugóútú vázaknál a helytakarékosság miatt inkább a 27,5″-os mérettel lehet hódítani.
A nemrégiben felröppent a pletyka, miszerint a Scott kínálatában 2014-től már nem szerepel a 26″-os kerékméret talán mégis igaz lehet. Ennek az első jele pedig ez a Genius modell. Más gyártó háza tájáról pedig olyan főkonstruktőri értekezésről halottunk, hogy hosszabb távon teljesen eltűnik majd a 26-os kerék a minőségi XC/Maraton/All-Mountain kategóriákban, és a jövőben testméret alapján választ majd ki-ki 29-est vagy 650B-t. Meglátjuk…