A Merida 2018-as újdonságait már kiveséztük, de a kiállításon azért láttunk pár érdekességet. Még ha nem is a „naptárlányok” voltak a fő műsorszám (de azért lelkesen kergettük őket egy fotóhoz), hanem a mögöttük álló bringa, ami Vincenzo Nibali Giro d’ Italia-ra készült bringája.
Az arany szín kevés dolgon áll jól, de a Scultura Centenario-n szerintünk vállalható. Ha ehhez hozzávesszük a 750 grammos vázat, a teljes Shimano Dura Ace Di2 szettet, a Fulcrum karbon kerekeket, és az FSA kiegészítőket, akkor valószínűleg senki sem dobná vissza.
Nekünk egy fokkal jobban tetszett a kifejezetten a bergeni országúti VB-re készített „északi fény” festésű Reacto LTD. A bringa lelkét az 1090 grammos Reacto LTD váz és 400 grammos karbon villa adják, rajta figyel a Dura Ace szett is, meg a Vision Metron 55 karbon kerékszett, de azért a hajtóműért levágnám valaki kezét…
A képen egy Reacto prototípust rejtettünk el 🙂 Először 2017 májusában lehetett ilyen formában látni az új Reactót, melyet már részletesen bemutattunk. Ezt a festést simán bevehették volna a katalógusba!
Ebbe a csoportképbe véletlenül futottunk bele. A képen balra Alex Carera a Bahrain Merida Team marketing menedzsere, középen William Jeng a Merida alelnöke, jobbra pedig Wolfgang Renner egykori kerékpárversenyző, ma is aktív sportoló, aki a Merida Europe elnöke és többek között a Centurion márka tulajdonosa!
Amennyire megosztó volt a „régi” Lampre-Merida festés a team bringákon, annyira szereti most mindenki a Bahrain-est. Szerencsére nem kell a csúcsmodellt megvenned ha ilyet szeretnél! Az új Reacto 4000-es 105-ös szettel készül, súlya 8.5 kg, és még a bűvös 600 000-es ársávon belül lesz kapható.
Sokszor megkapjuk a kritikát, hogy csak csúcsmodellekkel foglalkozunk, ami részben igaz is, hiszen a gyártók azt mutatják be a sajtónak. Egyrészt azért mert a sajtótájékoztatók nem a hazai piachoz igazodnak, másrészt a csúcsmodellek mutatják meg egy cég igazi tudását. De azért itt vannak a nem is annyira szürke eminenciások, amiket a hazai bringások vásárolnak. Vicces, hogy a Merida Big.Nine 600-as és 500-as aluvázas gépeket tőlünk nyugatra a „bemegyek a boltba és veszek valamit” kategóriába sorolják, nálunk pedig maraton versenyeken látjuk majd őket. Más foci, ahogy szokták mondani. Viszont az is tény, hogy simán bevállalnánk velük mi is a versenyzést mivel jó cuccokkal vannak szerelve.
A Merida új Silex szériáját bemutattuk már, de élőben ez a gyöngyházmetál kék aluvázas 600-as modell akkorát üt mint Mike Tyson fénykorában. Az Apex szettel már inkább vannak fenntartásaink, de vannak akik imádják, és elég erősek is hozzá.
Ennek a Merida eSPRESSO Urban 600 EQ-nak több érdekessége is van! Csak másodszorra tűnt fel, hogy nem a trekkingekbe való E6000-es Shimano pedelec hajtás került bele, hanem a montikba tervezett E8000-es. Vélhetően lendületesen lehet majd haladni vele akár csomagokkal együtt is. Az 500 Wh-s akkumulátor félig a vázba lett integrálva, így a kinézete is rendben van. Másik érdekesség, hogy igazából ez nem egy klasszikus trekking bringa, mivel csomagtartója gyárilag nincsen, inkább a városi „commuter” kategóriába tartozik, integrált lakat is került rá. Az ára még így is ötszámjegyű, ami van akinek jó hír, van akinek nem, de a jó cuccok sosem filléresek.
A gyerekbringákról ritkán esik szó, pedig a Merida az egyik olyan cég aki komolyan gondolja ezt a kategóriát is. A Matts Junior Champion 26”-os kerekeken gurul, és felszerelték minden jóval, így akár versenyzésre is alkalmas, hiszen sokan már ebben a korosztályban belekóstolnak a „nagyok” világába. Sőt, ha igazán komolyan gondolja a gyerek, akkor az „under” kategóriákban már kötelező a részvétel!
A 2018-as Merida bringák egy részét már most megtalálod a forgalmazó weboldalán!