fbpx

2017-es Lapierre Audacio 500

Ha egy hasonló Lapierre bringát szeretnél, mint a profik által is kedvelt Xelius, de megelégszel az alumínium vázzal, A Lapierre Audacio 500 lehet a te választásod.

Audacio vs Xelius

Audacio vs Xelius

A Lapierre Audacio 500 az alumínium vázra épülő paletta csúcsát jelenti a francia gyártónál, színében és felszereltségében is hasonló a nemrég bemutatott – már ugyancsak 2017-es – Xelius SL 500-hoz. Az összetéveszthetetlen fluo-vörösben pompázik és a specifikáció gerincét a Shimano 105 szett adja.

apierre Audacio 500

Lapierre Audacio 500

Természetesen az ár jóval kedvezőbb, hiszen nem karbon, hanem alumínium vázról beszélünk, ami a Lapierre márákánál sosem lebecsülendő. A franciák hangsúlyt fektetnek ezek tervezésére is, így nem meglepő az 1,4 kg-os tömegadat (ami ebben a kategóriában jó), és a hajlított támvilláknak köszönhetően a talaj egyenetlenségeit is jobban csillapítja egy átlagos aluváznál.

lapierre_audacio_003

A geometria univerzális, valahol félúton van a versenysport és az országúti túrázás között. Vagyis gyakorlatilag bárki testre szabhatja magának a megcélzott vásárlók közül. Az alumínium vázak merevségét a használható ballonosabb gumik kompenzálhatják, hátul a vázban és elöl az alunyakas karbon villánál is marad hely a 25-28 mm-es külsőknek is.

lapierre_audacio_002

Az alkatrészcsalád a 2×11 sebességes, 5800-as sorozatú Shimano 105, 50×34-es RS500 kompakt hajtóművel kiegészítve. Hátul a 11-32-es sorral kiegészítve ez még a legkeményebb, hosszú meredek emelkedők leküzdésére is alkalmassá teszi a bringát, még akkor is, ha távol áll az erőnléted Thibaut Pinot-étól. A teljes felszereltségről is elmondható az igényesség, sehol nem spóroltak olcsó komponensekkel.

lapierre_audacio_005

Lapierre márkatörténet:

A Lapierre márka története egészen 1946-ig nyúlik vissza. Ekkor alapította vállalkozását Gastone Lapierre a franciaországi Dijonban, talán nem is számítva arra, hogy fia, majd unokái és dédunokái mára világméretű céget építenek a háború után megeredt gyökerekre. A Lapierre-ből sugárzik a franciák kerékpárok iránti szeretete, rajongása, de a hűség sem hiányozhat a jelzők közül, hisz a cég központja a mai napig Dijonban található, nem messze a kis üzletből, ahol az első Lapierre-ek napvilágot láttak. Az alapító fia, Jacky, érdeme, hogy felfigyelt az MTB kerékpárokban rejlő lehetőségekre, és 1987-ben – a francia gyártók közül elsőként – már ilyen típust is kínált. Sokáig a montisok szemében a Lapierre kultuszmárka volt, az európai cégek közül pedig piacvezető.

lapierre_audacio_004

Jacky fia, Gilles Lapierre, a gyárépületben nőtt fel, így kevéssé meglepő, hogy apja és nagyapja nyomdokaiba lépett, 1996-ban átvéve a cég irányítását. Friss ötletekkel, tervekkel rukkolt elő, majd a sikeres céget bevitte a holland központú Accell vállalatcsoportba, amely a Tisza-parti Tószegen építette fel főbázisát. A Lapierre tehát kötődik hazánkhoz is, aminek kifejezetten örülünk. Az Accell egyik vezető márkájaként a Lapierre óriásit fejlődött, a legkorszerűbb alapanyagokból és technikai megoldásokkal dolgozik, minőségbiztosítás-rendszere egyedülálló a kerékpáripari konkurensek között. Mindemellett a családi irányítás, a hagyományokhoz való ragaszkodás, illetve a francia stílus megmaradt: Gilles Dijonban nap mint nap ellenőrzi a tervezés- és gyártásfolyamatokat, gyakran ellátogatva hozzánk is, hogy minden részletre rálátása legyen.

A bringa ára: 437 990 Ft

További információk a nemzetközi oldalon: http://www.lapierre-bikes.co.uk/

vagy a magyarországi facebook oldalon: https://www.facebook.com/Lapierre-Hungary-1643513599236274/

Specifikáció:

Váz: NEW AUDACIO ALLOY SUPREME 5

Villa: NEW LAPIERRE CARBON – ALLOY Steerer

Kormánycsapágy: FSA ZS 4D 1’’ 1/8 + 5.3mm Top cover

Középrész: SHIMANO SMBBR60 (included with Crankset)

Hajtómű: SHIMANO RS500 50×34 170mm (XS, S) / 172.5mm (M) / 175mm (L, XL, XXL)

Kormányszár: LAPIERRE with LP cap 7° Ø: 31.8mm L: 90mm (XS, S) / 100mm (M) / 110mm (L) / 120mm (XL, XXL)

Nyeregszár: LAPIERRE SP-3D1 Ø: 27.2mm L: 350mm

Kormány: LAPIERRE HB-CR12 40mm (XS) / 42mm (S, M, L) / 44mm (XL, XXL)

Első váltó: SHIMANO 105 FD5800BML 31.8mm

Hátsó váltó: SHIMANO 105 RD5800GSL 11-Speed

Fékek: SHIMANO 105 BR5800

Váltókarok: SHIMANO 105 KST5800 2×11-Speed

Nyereg: SELLE ITALIA X1

Kerekek: SHIMANO WHRS010PCBH5

Fogaskoszorú: SHIMANO 105 CS580011132 – 11-Speed 11-32T

Gumik: CONTINENTAL ULTRA SPORT 2 700x25c

Méretek: XS,S,M,L,XL,XXL

Geometria:

Geo_AUDACIO

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.