fbpx

2017-es különlegesség: Lapierre Crosshill 300

A Lapierre Crosshill 300 egyedülálló kerékpár, az országútikra már csak a hajlított kormányos forma emlékeztet, a gyári specifikációval lényegesen több lehetőséget rejt magában terepen, mint egy szokványos gravel vagy cyclocross bike.

lapierre_crosshill_001

Akár még egy extrém meredek emelkedőket és lejtőket nélkülöző rövid távú mountain bike maratonon is elindulhatsz vele, de felerősíthetsz rá túrafelszerelést, sárvédőt, csomagtartót és a világ végére is eltekerhetsz a legrosszabb minőségű utakon is. Ha pedig felpattintasz egy pár 35 mm-es aszfaltgumit, országúti sportolásra is alkalmas.

Röviden úgy lehetne összefoglalni, hogy szinte mindent tud, amit egy cyclocross bringa, de egy átlagos cyclocross bringánál több lehetőséget ad azoknak, akik változatosabb terepen is szeretnének bringázni, vagy hosszabb túrákra is vállalkoznának. Cserébe nehezebb is egy versenyzésre is alkalmas crossgépnél, de az univerzális használat kárpótolhat.

A hidraulikus tárcsafékek már bármilyen körülmények között, esőben, hóban, sárban, vagy nehéz málhával növelt össztömeggel is biztonságosan megállítják a Crosshill-t, a Shimano Tiagra szett pedig talán a legmegbízhatóbb jelenleg a világon, igazi „workhorse”, azaz igásló, ráadásul a 10 sebességhez kapható alkatrészek ár szempontjából is barátságosak, ha majd cserélni kell a sort, láncot.

Az alumínium váz a karbon villával és a ballonos Kenda gumikkal megspékelve nagyon kényelmes bringát ad ki. A hajtáshatékonysághoz és a precíz irányításhoz szükséges merevségről sem kell lemondani, sőt, a Lapierre elöl és hátul is átmenőtengelyeket alkalmaz, melyek pozitív irányban befolyásolják a bringa kezelhetőségét. Ki kell próbálni, és nem csak aszfalton, hanem terepen, túrán, városban, egyszóval bárhol.

15338845_10208797869637651_6502925570980061726_n

Lapierre márkatörténet:

A Lapierre márka története egészen 1946-ig nyúlik vissza. Ekkor alapította vállalkozását Gastone Lapierre a franciaországi Dijonban, talán nem is számítva arra, hogy fia, majd unokái és dédunokái mára világméretű céget építenek a háború után megeredt gyökerekre. A Lapierre-ből sugárzik a franciák kerékpárok iránti szeretete, rajongása, de a hűség sem hiányozhat a jelzők közül, hisz a cég központja a mai napig Dijonban található, nem messze a kis üzletből, ahol az első Lapierre-ek napvilágot láttak. Az alapító fia, Jacky, érdeme, hogy felfigyelt az MTB kerékpárokban rejlő lehetőségekre, és 1987-ben – a francia gyártók közül elsőként – már ilyen típust is kínált. Sokáig a montisok szemében a Lapierre kultuszmárka volt, az európai cégek közül pedig piacvezető.

lapierre_crosshill_002

Jacky fia, Gilles Lapierre, a gyárépületben nőtt fel, így kevéssé meglepő, hogy apja és nagyapja nyomdokaiba lépett, 1996-ban átvéve a cég irányítását. Friss ötletekkel, tervekkel rukkolt elő, majd a sikeres céget bevitte a holland központú Accell vállalatcsoportba, amely a Tisza-parti Tószegen építette fel főbázisát. A Lapierre tehát kötődik hazánkhoz is, aminek kifejezetten örülünk. Az Accell egyik vezető márkájaként a Lapierre óriásit fejlődött, a legkorszerűbb alapanyagokból és technikai megoldásokkal dolgozik, minőségbiztosítás-rendszere egyedülálló a kerékpáripari konkurensek között. Mindemellett a családi irányítás, a hagyományokhoz való ragaszkodás, illetve a francia stílus megmaradt: Gilles Dijonban nap mint nap ellenőrzi a tervezés- és gyártásfolyamatokat, gyakran ellátogatva hozzánk is, hogy minden részletre rálátása legyen.

A bringa ára: 618 990 Ft

További információk a nemzetközi oldalon: http://www.lapierre-bikes.co.uk/

vagy a magyarországi facebook oldalon: https://www.facebook.com/Lapierre-Hungary-1643513599236274/

Specifikáció:

Váz: NEW CROSSHILL DISC SUPREME 5 ALLOY THRU AXLE

Villa: LAPIERRE GRAVEL DISC UD CARBON THRU AXLE

Kormánycsapágy: FSA 1’’1/8 1’’1/4 FSA ORBIT C-33 44E + 15 mm Top cover

Középcsapágy: SHIMANO KSMBB7141B PRESSFIT

Hajtómű: SHIMANO TIAGRA AFC4700CX04L 50×34 170mm (XS, S) / 172.5mm (M) / 175mm (L, XL)

Kormányszár: LAPIERRE ST-33A by JD 8° Ø: 31.8mm L: 90mm (XS, S) / 100mm (M) / 115mm (L, XL)

Nyeregszár: LAPIERRE SP-66-2 Ø: 27.2mm L: 350mm

Kormány: LAPIERRE X-RACE by HL 8° FLARED 40mm (XS, S, M) / 42mm (L) / 44mm (XL)

Első váltó: SHIMANO TIAGRA KFD4700BM 31.8mm

Hátsó váltó: SHIMANO TIAGRA KRD4700GS 10-SPEED

Fékek: SHIMANO HYDRAULIC BR-RS405

Fékváltókarok: SHIMANO HYDRAULIC KSTRS405 2×10-SPEED

Nyereg: SELLE ITALIA X1 BLACK

Gumik: KENDA SMALL BLOCK 8 60TPI 29×1.90

Fogaskoszorú: SHIMANO KCSHG50010132 10-SPEED 11-32T

Méretek: XS,S,M,L,XL,XXL

Geometria:

Lapierre Crosshill 300 FDJ, kerékpár, országúti, bringa, Shimano Sora, cyclocross

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.