A méretháború minden színtéren jelen van, és ez alól a TREK sem vonhatja ki magát főleg úgy, hogy a 29”-os méret is az elsők között jelent meg náluk. Most itt a 29+ méret, no meg a fatbike. Persze ezen kívül lecserélődött a csúcs XC széria és itt az új aero Madone is!
A TREK az első volt a nagyok közül aki kiszállt a „Eurobike kényszer” alól és már évek óta nem vesz rész a kiállításon, mert más taktikát választottak. Most pedig úgy néz ki elsőként dobják a kukába az évjáratokat. Lassan tényleg vicc, hogy júniusban következő évi modelleket tesztelünk melyek már ősztől elérhetőek. Minden évben ott a nyomás a gyártókon hogy ki KELL hozni valami újdonságot. Ha törik ha szakad. Minek? Ha valami jó, akkor csak azért, hogy megújuljon, miért kellene hozzányúlni? Mert jön egy kiállítás? Ugyan már! Az autóknál sem évjáratokat különböztetünk meg hanem típus verziókat. Nem 2003-as meg 2007-es VW Passat van hanem van a Passat B5 meg B6. Ahogyan nem kell évente új autó, úgy új bringa sem. Ezért valószínűleg idén mondhatjuk utoljára a „jövő éves modelleket mutatunk be” mondatot. Amikor kijön egy új modell, bemutatják és ennyi.
TREK Madone
Vadonatúj Madone-nal jelentkezett a TREK, aminek valljuk be ideje is volt, hiszen tavaly jött az új hegyimenő Émonda, illetve a rossz utakra tervezett Domane, melyek mellett a „régi” Madone már minden téren elavultnak tűnt. Az új gép keményen „aerosodott”, minden fejlesztés a légellenállás csökkentésére irányult. A váz a csúcs 700 Series OCLV Carbon alapanyagból készül, a csövek profilját KVF (Kammtail Virtual Foil) tervezés szerint készítették, ami egyfajta szárnyprofilt építési módot jelent.
Megkapta a Domane-nál bevezetett IsoSpeed rezgéscsillapító rendszert, ami nagyban növeli a kényelmet. A nyeregcsőbilincs klasszikus értelemben eltűnt, vagyis inkább beköltözött a vázba. A kábelek belső elvezetéssel rendelkeznek, és az alsócső tetején alakították ki az első váltó finomállítását, illetve az elektromos szett esetén a töltőcsatlakozót.
Az első fék takarólemezt kapott, és csak a kormány elfordításakor bújik elő alóla a Madone Aero fékszett. A csúcsmodell teljes Dura Ace Di2 szettel jön és Race Shop Limited névre hallgat. Mellé Bontrager Aeolus 5 D3 kerékszettet és Bontrager által gyártott XXX kokpit cuccokat kapsz. Némi kitolás azokkal akiknek nincsen bő kétmilliója egy bringára, hogy csak ez az egy modell 700-as OCLV karbon, a többi kivitel „csak” 600-as, na nem mintha a halandóknak nem lenne az is elegendő. A 9.2-est teszteltük is, hamarosan jön a cikk róla!
TREK Émonda ALR
Tavaly berobbant az Émonda SLR10, ami mindössze 4,6 kg volt, és persze a „sima” kivitelek sem voltak nehéz súlyúak. Az ALR ugyanennek a gépnek a kedvezőbb árú, de alumínium vázas verziója. Persze nem kell nehéz vázra gondolni, sokan szeretnék, ha a mérleg a karbon modelljük alatt mutatna ennyit. 300 Series Alpha Alumíniumból készül, a hegesztések gyönyörűen eldolgozottak, és persze ehhez is élettartam garanciát adnak!
TREK Boone és Crockette
A cyclocross szériát is lecserélték, vagy inkább ráncfelvarrást hajtottak végre. A Sven Nys által is használt Boone geometriáját finomították a versenyzők kérésének megfelelően és ott figyel a vázban az IsoSpeed rezgéscsillapítás is. A csúcs Boone 9 Disc 600-as OCLV karbon vázzal érkezik, 11 sebességes Ultegra szettel no meg hidrós tárcsafékekkel. A Crockette-t itthon többen használják cyclocross versenyzésre is, bár inkább a gravel bike-mindenhol elmegy vonalat képviseli. Geometriája persze alkalmas a versenyzésre és a 200-as Alpha Alumínium vázra épülő gépek sem nehezek.
TREK Top Fuel
Teljesen megújult az össztelós Fuel, amit XC/maraton versenyzésre terveztek és ebbe a folyamatba Dan McConnel, Matencon Gutierez és nem mellékesen Emily Batty is belefolyt, tanácsaival segítve a mérnököket. Először Nove Mestoban tesztelték élesben és azóta folyamatosan telejesít a világkupákon. Full Floater rugózása mind a két irányból nyomja a rugóstagot, ami sokkal érzékenyebb mozgást nyújt. Változott a karbon link is, sőt 100 grammot sikerült faragni a súlyából!
A hátsó lengőkar és a villa is Boost rendszerű. Hátul 148 mm-es a papucstávolság, elöl pedig 110. Ez jóval szélesebb, mint az eddig megszokott, ezért is lesz merevebb az a kerék, szélesebb gumit tudsz használni rövidebb láncvilla mellett, és a q-faktort is pozitívan befolyásolja. Szerencsére tucatnyi cég állt az új sztenderd mellé, így más kerékpárgyártónál is nagy eséllyel el fog terjedni.
Smart Wheel Size – ezt a nevet kell megjegyezned a kerekek kapcsán. 15.5”-os méretben 650B-s gurigákkal kapod, e fölött már 29-essel. Súlyban is komolyat dobtak: ugyanabban az M-es méretben egy Scott Spark 1990 gramm, a Speci Epic 2410, a Top Fuel pedig mindössze 1900 grammot nyom rugóstaggal. Teszteltük a 9.8-as felszereltségű babakék kivitelt így hamarosan erről is olvashatsz! A komplett 9.9SL csúcsmodell 9.3 kiló pedál nélkül 29-es kerékkel. Azért az elég jó érték!
TREK Procaliber SL
Megérkezett a monti Domane 🙂 A Procaliber teljesen új vázzal indul neki a 2016-os évnek, és ebben is megtalálod az IsoSpeed rezgéscsillapítást. Az előző Superfly SL-hez képest 71 %-kal lett kényelmesebb, az oldalirányú merevséget pedig a Boost 148/110 rendszer biztosítja. Itt is játszik a Smart Wheel Size, a belső kábelezés pedig Control Freak Management névre hallgat. Ez mindennel kompatibilis, legyen szó szimpla, dupla, tripla hajtásról, vagy éppen elektromos kábelezésről. Természetesen dropper post elvezetéssel is rendelkezik, bár XC gépben ennek nem sok haszna van. Szintén jön a teszt belőle. Nem egy nehéz darab, még a 9.8-as is 10 kiló alatt van!
TREK Fuel EX
Igazi mókázós gép az EX 120 mm-es rugóúttal, Boost rendszerrel, ABP (Active Braking Pivot) fékrendszerrel, és az új FOX Factory Float EVOL RE:aktiv rugóstaggal melyet kifejezetten a TREK-nek fejlesztettek ki. Ez váltja a tavalyi DRCV-ket, melyeket nem volt igazán könnyű beállítani. A RE:aktiv lineárisabb rugózást nyújt, kisebb megindulási erő mellett. Szintén a híres Peske Racing közreműködésével fejlesztették, akik világhírűek a Forma1-es és NASCAR futóművek tervezésében. A csúcs 9.9-es modell 29-es kerekekkel, szimpla XTR szettel mindössze 10,8 kilót nyomott a mérlegünkön!
TREK Stache
Go big! Avagy csak a méret számít. A 650B+ kerékméret lassan megszokott lesz, és már egy-egy fatbike képétől sem kapunk sokkot, de azért a 29+ kerekek még nem jönnek szembe az utcán. Kellett legóznia a Stache-n, hogy rövid legyen a láncvilla, és még a sárférőhely is megmaradjon. A 29×3.0”-os gumik tapadási felülete 70%-kal nagyobb mint a 2.35-ösökkel szerelt „hagyományos” modelleké, de mégsem akkora mint a fatbike-oké. Viszont a kerék kerülete mindössze 1 mm-rel kisebb mint a 26×4.7”-os kerekeknek! 420 mm-es lett a láncvilla úgy hogy a jobb oldalit megemelték, és a hajtómű q-faktora sem lett olyan széles mint a fatbike-oknál. Papucsa állítható, így a bringa multifunkciós lett. 29+, 29, és 650B+ gumikkal is tudod használni, sőt akár egysebességesként is!
TREK Farley
A fatbike-oknak van egy nagy hátrányuk. Nehezek. Kivéve a Farley. Ő mindössze 11 kilót nyom. Mint egy komolyabb xc bringa. 1900 grammos a vázszett, amiben a villa is benne van. 197 mm széles lett a hátsó papucs hogy az 5”-os gumik is beleférjenek. Az USA-ban és Kanadában egyre nagyobb igény van a speciális téli gumikkal való kompatibiltásra, és a TREK megoldotta ezt. Két kerékmérettel is használhatod: 27.5×4” illetve 26×5”-ig fér bele nagyjából bármi. Összehasonlítottuk a Stache-val, hogy kiderüljön mivel jobb menni a 29+ méretűvel vagy az igazi fatbike-al. Hamarosan jön a teszt!
A TREK bringákat keresd a hazai partnerüzletekben, vagy a www.trek.hu oldalon