fbpx

2016-os Kross újdonságok: Soil trail bringa, tárcsás Vento-k, és klasszikus acél 650B+

A Kross egyik évben sem tétlenkedik, ezért most is sok érdekességgel vártak minket a standon. A legjobb dolog 2010 XC világbajnokának, Maja Wloszczowskának a leigazolása volt, aki a női világkupa mezőnyben idén Bakuban a European Games-en is elhozta az első helyet.

Tette mindezt a képen is látható 29”-os Level B+ géppel. Növeltek a nyeregvázcső átmérőjén, és a pressfit középrész szélességén is, így még merevebb lett hajtásirányban. Rövidebb lett a láncvilla, kisebb a hátsó háromszög, hogy növekedjen a manőverezhetőség. Alkatrészekből is a legjobbakat kapta, kezdve az RS-1 villánál, folytatva a SRAM XX1 szetten át égészen a DT-Swiss XRC 1200 Spline Carbon kerekekig. Nem csoda hogy mindössze 9,4 kilót nyom a mérlegen!

eurobike_kross_2016_108

A Soil a Kross új zászlóshajója trail felhasználásra 130 mm-es rugóúttal. Masszív felépítése miatt bikeparkozni is lehet vele, főleg ha nem tudod tempóban a 150-170 millimétert mozgó gépeket kihasználni. A Soil is RVS rendszerű hátsó lengőkarral rendelkezik, ami virtuális forgásponttal dolgozik, és ha olyan sima rugózást nyújt mint az általunk is tesztelt enduró Moon, akkor szeretni fogjuk!

A 3.0-s kivitel a csúcsot jelenti SRAM X01-es szettel, az új FOX Factory 34 FIT4 telóval, és Float LV Evol rugóstaggal. Ha hihetünk a katalógusban lévő 13 kilós súlynak, akkor azt nevezhetjük „nem rossznak”, hiszen vannak akik karbonból gyártanak effélét. És itt ugye már benne van a Reverb dropper post cső is, ami ebben a rugóút kategóriában kötelezőnek mondható!

eurobike_kross_2016_113

Egyre divatosabbak a merev trail bringák, melyek elsőre furán hangzanak de simán van létjogosultságuk. A Kross a Dust modellel lép be ebbe a szegmensbe, és rögtön három felszereltségi kivitelben. A merev trail lényege a masszív merev váz, esetünkben Aluminium Super Light alapanyagból, és az ehhez társított 130-at mozgó teló. Nem csak durvábban közlekedőknek lehet telitalálat hanem nagy súlyú montisoknak is, mivel minden egyes eleme rendesen túlépített. Érdekes lett volna „fatty” kivitelben, de valójában „csak” 27.5×2.25”-ös gumikat húztak a SRAM/WTB kerékszettre. A komplett gép SRAM GX1-es szettel 12 kiló.

eurobike_kross_2016_115

A már emlegetett hiánypótlót, azaz a 650B+ gépet Smooth Trail-nek hívják, és imádtuk! Eleve minőségi Reynolds 853-as acél csövekből készül, a tapered fejcső a felsőcsőnél a klasszikus iskola szerint felül lapolt, és még dropper post is helyet kapott benne! A sárférőhellyel nem lesz gond, bár ehhez fel kellett áldozni az első váltás lehetőségét, hogy a láncvillák elég szélesek lehessenek.

Moduláris tervezésű a papucs, most éppen 12-es Boost rendszerű volt a kiállított bringában, de vélhetően több opció is lesz. A spéci WTB Scraper i45 kerékszettre 2.95-ös Nobby Nic gumikat raktak, de tuti vastagabb is belefér majd. Nem állnak meg a 650B+-nál sem, mivel Pure Trail néven 29+ kerekes kivitel érkezik 2016-ban.

eurobike_kross_2016_150

A Vento széria volt az első komoly országútija a Krossnak. Jövőre már kilenc tagot számlál a flotta, méghozzá öt karbon modellel, amiből a legfelső 3 tárcsás. Szerencsére a 7.0-s továbbfejlesztett vázán alapuló disc-eseken is megmaradt a kanti fék konzol, ha esetleg valaki mégsem ülne fel az új trendre. A 9.0-s csúcsgép 7.5 kilót nyom Shimano Dura Ace Di2 szettel, DT RC28 Spline kerekekkel. A kokpitből sem spóroltak ki semmit, oda Zipp karbon cuccokat szereltek.

Persze lesz két „olcsóbb” kivitel is, az egyik mechanikus Dura Ace szettel, a másik szintén hidrós Ultegrával. A 6.0 és 5.0 még karbon vázas, alatta pedig az alumíniumok következnek majd.
eurobike_kross_2016_145

A triatlonosoknak is jó hírekkel szolgálhatunk, illetve szolgál maga a Kross, mivel a Vento TR széria kifejezetten nekik készül. Persze nem kell embertelen üléspozíciókat elképzelni, az aerot sem vitték túlzásba, de hobby sportolásra tökéletes lesz, na meg az áruk sem a 10.000 EUR+ sávba tartozik majd, pedig a két felső kategóriás modell karbon vázas! A fejcső, alsócső és támvillák aero kialakításúak, és ehhez igazodik a villa szára is. A nyereg szintén triatlonos modell, nem hiányzik a könyöklő sem, és hát a TR4.0-s csúcsmodell Ultegra szettel szerelődik. A 9.2 kilós súly nem rossz érték, főleg ennyi plusz kiegészítővel.

Ha kedvezőbb árú gépet keresel akkor sem jársz rosszul, mert a TR2.0 alumínium lite vázzal és 105-ös szettel is mindössze 200 grammal nehezebb nála!

A „színes” bringák tavaly jöttek a kínálatba és valószínűleg nem csak nekünk, hanem a piacnak is tetszett a felhozatal, mivel tovább bővül a city, cruiser, beach vonal. Persze hozzá való táskákkal, kiegészítőkkel.

További információ: http://www.kross.pl/

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo