A BULLS itthon sokaknak a legendás Karl Platt és Stefan Sahm párosról lehet ismert, akik kb. mindent megnyertek, amit terepen csapatban meg lehetett. Transalp, Cape Epic, Trans Germany, stb. Szerencsére a profizmust az elektromos kerékpárok terén is kamatoztatják, és most a Brose céggel is összebútoroztak.
A kiállítás súlyponti része az új Brose elektromos rendszer körül forgott a Bulls standon. A Brose elég komoly múlttal rendelkezik már a pedelec hajtások terén, de igazából most találtak olyan gyártót, aki tényleg mellszélességgel kiállt a cuccaik mellett. Ez főleg azért nagy szó, mert a Bosch nagyjából letarolta a német ajkú piac még úgy is, hogy azért nem mondhatjuk a világ legjobb cuccának. De ügyesek, ezt meg kell hagyni.
Bulls Sturmvogel E EVO
Egy érdekes városi géppel indítjuk a sort, ami a T-mobile-lal közösen készült, de természetesen az extra kütyü nélkül is kapható lesz. A teljes elektromos rendszer a vázba lett integrálva, az akku az alsócsőben helyezkedik el, a motor pedig a hajtóművet hajtja. Hátul Shimano Alfine agyváltó felelős a váltásért, ami városba bőven elegendő, főleg amikor az elektromos hajtás is beindul. A vezérlőegység egy SIM kártyás, GPS-es részt is tartalmaz, ami természetes most csak a demo miatt került kívülre. Ezen keresztül tudod követni a kerékpárodat ha esetleg ellopták volna, illetve a 3D G-szenzor jelzése alapján a rendszer azonnal értesíti a mentőket ha baleset érne. Először Németországban tesztelik ezt a fejlesztést, de ami nagyon pozitív, hogy még csak T-Com függő sem lesz utána a cucc, hanem a világon bárhol, bármilyen mobilhálózati kártyával működni fog.
60 LUX-os lámpával szerelik, ami nagyjából egy autó fényével egyezik meg, így városon kívül is kompromisszum mentesen használható éjszaka. A merevvilla okos választás volt, a ballonos gumik mellett nincsen szükség teleszkópra, főleg a fő piacának számító tükörsima német/osztrák/svájci utakon. Természetesen sárvédővel és csomagtartóval is fel tudod szerelni.
Bulls Green Mover Lacuba 25
Ezen a trekking bringán rendesen keresni kellett első ránézésre az elektromos hajtást. Az alsóvázcső sem feltűnően vastag, és a trekking hajtómű is eltakarja a motort. A villanymotor tartalmaz egy kétsebességes váltót is (persze ne a hagyományos felépítésűre gondolj) ami jótékony hatással van a hatótávolságára. Az egyébként cserélhető és mindössze 3,1 kg-os akku 650Wh-s kapacitású, ami egy trekkingben bőven 100 km feletti hatótávolságot eredményez. A vázat eleve a pedelec hajtáshoz tervezték, így a hírek szerint a merevségével sincsen gond, ami azért nem mondható el minden elektromos kerékpárról. Nem csak 25 km/h-s tempóra képes kivitel lesz, hanem az s-pedelec kategóriába tartozó, és a képen is látható 45 km/h-s is.
Bulls E-Stream EVO FS 3
Mára el kell fogadnunk, hogy bizony simán le fog minket hagyni terepen az, aki elektromos montival teker. Fölfelé legalábbis biztosan. A Brose rendszernek köszönhetően (és persze a saját izomzatodnak), akár 45-ös tempóval is mehetsz fel Dobogókőre a piroson, amit még a profi versenyzők sem tudnak abszolválni ennyivel. A gép lelke a 45 km/h-s tempót lehetővé tevő 350W-os hajtás, ami már az s-pedelec kategóriába sorolja. 120 mm-t mozog a váz, ami a 29″-os kerekekkel nagy szabadságot nyújt a terep kiválasztásában. Van rajta világítás, és rendszámtábla tartó is, hiszen tőlünk nyugatra ez csak azzal közlekedhet, itthon viszont mondjuk úgy rugalmasabbak a szabályok 🙂
Bulls E-Stream EVO 3Plus
A 650B+ kerékméret az elektromos kerékpárok világába is beszivárgott, és véleményünk szerint itt lehet hogy nagyobb szükség is van rá, hiszen maguk a bringák is nehezebbek a szokásos merev farú gépeknél. Jól jön minden mm plusz rugózás. Az akkumulátora ugyan lefelé jön ki a vázból, de az okos rögzítési módnak köszönhetően nagyon stabilan a helyére pattintható, és még kulacstartót is lehet a másik oldalára szerelni. Bár az már igazából nem is az akku, hanem az alsócső felső héja. A kormányra szerelt CSI kijelző kompaktabb méretű, mivel a montisok nem igénylik a „kistévéket” mint a trekkingesek. Van rajta töltőcsatlakozó is, így telefont, vagy GPS-t is tudsz róla üzemeltetni.
Bulls E-Stream EVO 3 SL
Ha a legjobbat szeretnéd és van is rá lóvéd, akkor 7 200 EUR-ért tiéd lehet az SL verzió 11 sebességes XTR szettel, és az unikum RS-1 teleszkóppal! Kerekekből is a legjobbat kapta, így DT-Swiss XRC1200-ast tettek bele és FSA karbon kiegészítőkkel látták el. 37 V-os 650 Wh-s akkuja még komoly terepezéssel is el fog menni 50-70 km-t, ami azért nem mondható kevésnek. A hátsó papucsot sem aprózták el, rendesen túl van mértezve, de hát kapni is fog rendesen, ha rendeltetésszerűen használod a 90 Nm-es nyomatékkal rendelkező villanymotorral kiegészített gépet.
Bulls Twenty 4 E
Sanyarú sorsú gyermekednek budai magániskolába kell járnia ami a hegy tetején van? A limuzinos sofőrön, és a parkolni képtelen SUV-os anyukán kívül van egy sokkal sportosabb megoldás is! Mondjuk ez a 24-es kerekű gyerekbringa 250 W-os Bosch motorral, és 400 Wh-s akkuval. Minden rajta van amire a KRESZ szerint szükség van, sőt a világítása bőven túl is teljesíti azt, bár a sárvédő inkább trendi mint funkcionális rajta.
Bulls Trione
Ugyan ez a cikk az elektromos újdonságokról szól, de azért rendesen leesett az állam amikor ezt a titán vázas bringát megláttam! Annyira ritka már ez a vázanyag, mivel nagyon drága, megmunkálni is drága, illetve nagyon nagy precízséget igényel. Mégis a Bulls bevállalta, hogy szériában ilyet kínál azoknak, akik szeretik a könnyű, de kényelmes merev vázakat. A titánhoz méltó cuccokkal lett felszerelve, mint az RS-1 villa, a 2×11-es Shimano XT szett, vagy a Linskey titán nyeregcső. A gép 650B-s kerkeken fut és bármikor elfogadnám tesztelésre…
A Bulls elektromos kerépárokat az “örömbringázás specialistájánál, az Annyira Más Bringaboltban találod meg!