fbpx

2016 Merida One-Twenty Carbon 7.8000 kerékpárteszt: 400 gramm! Maradhat?

Pontosan ennyit, azaz közel fél kilót faragtak az alu kivitelhez képest a 2016-os One-Twenty vázsúlyából Jürgen Falke vezetésével a mérnökök. A változás azonban nem csak grammokban mérhető!

merida_press_camp_2015_canon 158

Két újdonságot mutatott be a Merida idén a mountian bike sajtótáborban. Az egyik az új Ninety-Six volt, amiről már olvashattatok részletes tesztet ( https://bikemag.hu/magazin/hirek/2016-os-merida-ninety-six-team-bemutato-es-kerekparteszt ), a másik pedig a maratonozók és fun bringások kedvence lehet. Ez nem más mint a 130 mm-t mozgó One-Twenty, rögtön kétféle kivitelben. Ami igazából négy. Na boncolgassuk kicsit ezt a kérdést!

Kétféle kivitele lesz az új One-Twenty-nek. A „tour” sort az 5000-es nyitja 27.5″-os és 29″-os kerékkel, majd és a 9.7000, illetve 7.7000 zárja. Az 5 és 7000-es sorozat inkább túrázásra, maratonozásra lett tervezve felszereltségében, bár érdekes módon a két alapmodell (7.5000 és 9.5000) X-Fusion Hilo Strate dropper post nyeregcsövet kapott, míg a két XT-s csúcsmodellben (7.7000 és 9.7000) „sima” PRC karbon nyeregcső van.

merida_press_camp_2015_canon 159

Ezen kívül lesz a „trail” felhasználásra szánt 7.8000, és 9.8000, amiben Rock Shox Pike RC Air villa dolgozik 150 mm-es rugóúttal és nagyobb merevséggel. Ehhez jön az RS Reverb dropper post, és a differenciált gumiméret. Hátul 2.25”-osak végzik a munkát, elöl viszont 2.35-ösek! A tour kivitelek mind 2×10 vagy 2×11 sebességesek a szettektől függően, a trail viszont 1×11-es SRAM X01 váltórendszerrel készül. Mindegyik modell „size specific wheeling”, magyarul vázmérettől függően 650B (S, M) vagy 29”-os (M, L, XL) kerékmérettel készül.

merida_press_camp_2015_canon 162

A tesztelt 7.8000 teljes vázháromszöge karbonból készül, integrált kábelezéssel ami nem csak a mechanikus bovdeneket fogadja, hanem az elektronikus XTR Di2-t is, illetve a hidraulika csövek is itt futnak. A felsőcső hajlított kivitelű, a fejcső pedig tapered, ahogy ez ma elvárható. Kulacstartó szemből egyet találunk, de ez nem kirívó eset az össztelós montik között.

Hátsó háromszöge float link rendszerű, és teljesen áttervezték a kinematikát, így sokkal lineárisabb mozgást produkál. A mérések szerint 400-1600 Nm-ig gyakorlatilag egyenes a „görbe” ami lefordítva 30-120 mm-ig nagyon érzékeny mozgást garantál. Arról nem beszélve, hogy mindkét kerékméret, és mind az öt vázméret esetében ugyanilyen a mozgása. Magát a munkát Rock Shox Monarch tag biztosítja.

merida_press_camp_2015_canon 167

A mai trendekhez igazodva hosszabb lett a felsőcső és rövidebb a stucni. A 650B-s kerekű modellek aránylag hosszú 440 mm-es láncvillahosszal rendelkeznek, ez nagy tempónál nyújt plusz stabilitást. Végre a kábelek sem zörögnek, és még csak nem is csúszkálnak a vázban a „Smart Entry” rendszernek köszönhetően. Ez persze nem jelenti azt, hogy nem mozgathatóak (ami a telós nyeregcső esetében létfontosságú), csak annyit, hogy a spéci vázkupakok fixálják a mozgását.

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo