VÁRHATÓ MEGJELENÉS: 2005 április 1.
Friss
006 Shopping Guide
014 Hírek, események
110 Shimano 2006
Teszt & Tech
046 Agytuning
048 Marzocchi Marathon XC
050 Cannondale Scalpel Six 13 „Sauser”
052 Giant NRS 2
054 Rock Machine Adrenaline 5000
058 Specialized Big Hit FSR
060 Merida Mission Speed
062 Magellan Serpens
064 Kona Blast
068 Trek 4300
070 Gepida Sirmium
072 Specialized P.3
074 Építs olcsó dirtgépet!
Aszfalt-rovat
086 Beköszöntő
088 Országúti hírek
092 Könyvajánló
094 TVM Team Gazelle ‘95
098 A Paris-Roubaix története
102 A triatlon története
106 Szekeres Csaba interjú
108 XX. Vándor-Békás Kupa
FreeRide
040 Krizsák János interjú
042 FR Trick-School
044 Fotósztori
Riport/beszámoló
016 Közép-ázsiai bringatúra II. rész
024 Kútásás
028 Sportkiállítás 2005
036 Merida edzőtábor 2005
078 Cape Epic
082 OX E1 verseny – Ciprus
090 GYIK: Gyakran Feltett Kérdések
112 DH a havon
114 Vígh-Kiss Gábor interjú
116 Triál: Pliometria II. rész
BMX-World
120 Bike Fight 2
KÖZÉP-ÁZSIA BRINGATÚRA
A szűk szerpentinek egyre kiszélesedtek, s hirtelen föltűnt a Pyanj folyó, és a másik oldalon Afganisztán, illetve a Hindukus hegységrendszer. Innentől fogva majd egy héten át a folyó partját követtük, s gyönyörködhettünk a másik oldalban. Olyan volt, mint egy mozi: betekintést nyerhettünk a középkorba. Afganisztán e félreeső helyére nem vezetett út, vagyis kocsik nem közlekedtek, nem volt áram, s nyoma sem volt a betonnak. A nők színes selymekbe burkolózva hordták fejükön a vízzel teli köcsögöket, a hosszú szakállú férfiak hosszú lebernyegben vagy kaftánban ökrökkel művelték a földeket. A falvakat szűk ösvények kötötték össze: néha a meredek sziklafalba vésve, vagy farönk és gallyhidakon keresztül. Mesébe illő volt a táj és a kis emberkék, ahogy végezték mindennapi teendőiket a másik oldalon.
DOWNHILL A HAVON…
Évekkel ezelőtt volt alkalmunk a hagyományosan jó osztrák versenyrendezést téli, havas, downhilles bulin megtapasztalni. Azóta folyamatosan keressük az ilyen alkalmakat, de mindig túl későn találtunk az interneten… egy-egy versenybeszámolót. Idén aztán komolyabban gyúrtunk a témára, és sikerült is elcsípnünk egy négy fordulóból álló sorozat utolsó futamát.
Meglepően sok dolog jött közbe (lejárt műszaki, szakadó hó, elérhetetlen versenyiroda, vissza nem igazolt szállás), de állhatatosak voltunk, és elindultunk. A cél Krippenstein volt, a Dachstein északi oldalán. Tavaly Atom írt egy hosszabb beszámolót a déli oldalról: higgyétek el, ez az oldal sem marad el! A lavinanyomokkal tarkított hegyoldalon porszáraz szerpentinen vezet fel az út. Fél óra alatt sikerült szállást foglalnunk, betájolni az irodát és nevezni. Körülbelül ugyanennyi időt vett igénybe, hogy egy átszállással feljussunk 2100 méter fölé, a rajthoz. Szikrázó napsütés, giccses alpesi táj, a téli sportok szerelmeseinek százai, egy „hütte”, néhány husky.
AGYTUNING
Tuningolós cikksorozatunkban elérkeztünk az agyakhoz. Kérdezhetitek egyből, hogy minek egy agyat tuningolni, hiszen vagy jó, vagy nem. Szerencsére nem ennyire fekete-fehér a dolog… Jelenleg hazánkban a csúcsminőségű ipari csapágyas agyak közül gyakorlatilag egy sem kapható, viszont a középkategóriás
fronton egyre bőségesebb a kínálat. Jelen cikkünkben a Bike Positive, és a Novatec agyak lelkivilágába turkálunk bele, hol kisebb, hol nagyobb mértékben…
ÉPÍTS OLCSÓ DIRT GÉPET!
Szegény az országunk, szegények az emberek, és mivel a számok diktálnak, a beszállítók is ehhez igazodva próbálkoznak a beszerzéssel. Senki nem szeretné, ha esetleg rászáradna úgymond valami példaértékű csemege, mondjuk az egyik bolt vitrinében a zsírosabb alkatrészek között elhelyezett családi pizza méretű lánctányér a lejtőzés hőskorából, ami inkább már múzeumi darabnak számít más országokban, de nálunk csodálkoznak, vajon miért nem veszik meg…
Hát valami ilyesféle dolgok inspirálnak arra, hogy tollat ragadva próbáljam kinyitni az emberek szemét. Mert hát miért is akarunk dirtbicót építeni? Többféle választ hallottunk már, és a végén valahogy mindig a fránya anyagiak szerepelnek. Mert van, aki a hegyről lefelé kezdi érezni, van aki a racingből jön, van aki máson ült előtte, és egyszerűen megtetszett neki, s nekiáll „hátha…” alapon… Van aki itt vezeti le a mindennapi feszültségét, van aki vagány srác akar lenni, de azt inkább hagyjuk…
A PARIS-ROUBAIX TÖRTÉNETE
A versenyt két roubaix-i bányatulajdonos, Theo Vienne és Maurice Perez, találta ki. Céljuk az volt, hogy felejthetetlen szórakozást nyújtsanak a helyi textilipari munkások számára a heti egyetlen szabadnapjukon, azaz vasárnap.
Vienne és Perez a La Velo sportújság igazgatóját győzték meg arról, hogy rendezzen egy profi kerékpárversenyt ezen az útvonalon. Rousseau komolyan vette az ötletet és elküldte az újság kerékpáros szerkesztőjét, Victor Breyert, hogy térképezze fel az útvonalat. Természetesen kerékpárral!
KÚTÁSÁS
A tavalyi utolsó lapszámban elrejtettünk egy kérdőívet, amely kitöltésével az újságról alkotott véleményeteket bővebben kifejthettétek. Reményeinkhez képest kevesen alkottatok kritikát. Ennek két oka lehet. Vagy túl jól elrejtettük a kérdőívet, és nem találtátok meg, vagy többeknek nyeremény-inspiráció kell véleményük kinyilvánítására, ahogy az a 2001-es kútásás alkalmával történt. Ebben az esetben arra következtetünk, hogy a beküldőket valóban érdekli munkánk, mi több, érdemben hozzá kívánnak járulni véleményükkel lapunk fejlesztéséhez. Ezúton köszönjük minden webes és postai beküldő együttműködését!
További finomságokat és a cikkek “maradékát” a nyomtatott magazinban keresd!