fbpx

Olight RN 2000 kerékpár első lámpa

Óriási fényerő, ami mindenre is elég. Az Olight RN 2000 első lámpával nyugodtan kimehetsz az éjszakába akár terepre, akár dombos országútra száguldozni, ezzel a lámpával mindent fogsz látni. Ráadásul hasznos funkciók sokaságát építette be a gyártó ebbe a modellbe, – melynek köszönhetően sokféle felhasználási módra alkalmas, például képes a fényviszonyoknak megfelelően állítani a fényerőt vagy megálláskor egy idő után kikapcsol. A tudásához mérten az ára kifejezetten kedvező.

Az elmúlt időszakban a kerékpáros lámpák között már komoly fényerővel rendelkező modelleket lehet találni, bizonyos típusok csaknem az autók világításával veszik fel a versenyt vagy akár lenyomják őket, a magazinunk olvasói számára eddig még nem igazán ismert márka, az Olight RN 2000 első lámpája is ezek közé tartozik, a fénye kemény terepre és gyors országúti száguldásra is bőven elég, ráadásul a fénye jóval többnek tűnik, mint amit a számok szerint várnánk.

Az Olight RN 2000 nevében nem meglepő módon a “2000” a lámpa maximális fényerejére utal, melyhez 3 óra 20 perc üzemidő párosul, ami önmagában nézve sem mindennapos teljesítmény, viszont érdemes megemlíteni, hogy ritka az olyan szituáció, hogy ilyen fényerőre tartósan szükségünk legyen, 2000 lumenen 170 méterre is jól láthatunk ezzel a lámpával. Ezt a hatalmas fényerőt a lámpában található két lednek köszönhetjük, amik összesen 2×3 féle üzemódban képesek világítani. A három hibrid módban mindkét led világít és egyben messzire és nagy terítéssel láthatunk, ezek 500, 1000 és 2000 lumen fényerőt biztosítanak, míg a szórt fény módokban csak a jobb oldali led világít, ami teríti a fényt 250, 500 és 1000 lumen fényerővel. Hibrid módban 1000 lumennel 5 óra 20 perc, 500 lumennel 10,5 órát képes világítani, mellyel gyakorlatilag egy nyári éjszakát gond nélkül végig tudunk kerékpározni. A szórt fény módokhoz 17,5 (250 lumen), 9 (500 lumen) és 4,5 óra (1000 lumen) üzemidők tartoznak. Ezeket a nem mindennapi adatokat a lámpában beépített 2 db 18650 3.6V 3350mAh akkumulátornak köszönhetjük, melyek így összesen 6700 mAh-s kapacitással rendelkeznek. USB-C porton keresztül tölthetőek az akkuk, amik nemcsak a lámpát képesek működtetni, hanem powerbankként is használható az Olight RN 2000.

Egy masszív alumínium testbe rejtették el a tervezők az akkukat és a ledeket, ami azonkívül, hogy megfelelő biztonságot nyújt az elektronika számára (1 méterről leesve ütésálló és IPX6 vízvédelemmel rendelkezik) igényességet sugall és  javítja a lámpa hűtését, azaz segít megelőzni a túlmelegedést, amire ilyen nagy teljesítmény mellett mindenképpen szükség van.

Az Olight RN 2000 tetején első ránézésre 1 gombot láthatunk, ami valójában 3 gomb, a közepét, a tetejét és az alját is külön-külön meg lehet nyomni. A 3 közül bármelyik gombot hosszan nyomva tudjuk be-, illetve kikapcsolni a lámpát, rövid nyomásra kikapcsolt állapotban pedig felvillan a lámpa tetején a töltésvisszajelző led. Ha a gomb tetejét nyomjuk meg bekapcsolt állapotban akkor erősebb üzemmódba vált a lámpa, míg ha az alját akkor alacsonyabba, ez azért jó, mert például véletlenül sem tudunk a legerősebb üzemmódból a legkisebbe váltani, tehát nem egy kört kapcsolgatunk végig mint más gyártók lámpáinál, hanem egy skálán mozgunk fel-le. A középső gombot duplán megnyomva a hibrid és a szórt fény mód között tudunk váltani. Az RN 2000-hez vezeték nélküli táviránytó is jár, amit használva a kormány elengedése nélkül tudjuk vezérelni a lámpát.

Ezenfelül automata fényerő funkció is található az Olight RN 2000-ben, ami a külső fényviszonyoknak megfelelően állítja a fényerőt, például nappal egy alagútba érve növeli, kiérve pedig csökkenti a fényerőt. További érdekes funkció még, hogy a lámpa a megállás után 2 perccel lekapcsolja a fényét, ha nem érzékel mozgást, ezzel is védve az akkukat.

Az Olight RN 2000 a kerékpáros komputerekhez hasonló módon rögzül a konzoljára, csak el kell forgatni és bepattant a helyére. A konzol nem szerszám nélküli, egy pici imbusszal (ami jár a lámpához) kell rászorítani a kormányra és kapunk hozzá különböző hosszúságú pántokat, melynek köszönhetően kb bármilyen átmérőjű kormányra fel tudjuk tenni. A kiegészítők között GoPro konzolt is találunk az igényes dobozban, mellyel például a komputerünk alá tudjuk feltenni a lámpát ha nincs elég hely a kormányunkon.

Teszteredmény: A 2024-es lámpatesztünk győztese! Fényerejére szemre és érzésre a gyári adat 2000 lumennél többnek tűnik, nagyon messzire világít és a színhőmérséklete, terítése is hibátlan nagy tempójú kerékpározáshoz legyen szó országútról vagy terepről egyaránt. Gyakorlatilag mindent látni vele, a fotón is helyenként beégett a kép az erős fényétől, viszont mindenképpen érdemes alacsonyabb fényerejű üzemmódban használni forgalomban, mert erősen zavarhatja a többi közlekedő szemét. Powerbankként is funkcionál. A lámpakörkép összesítését ITT találod!

Ajánlott fogyasztói ár: 39 900 Ft
További információkért kattints ide.

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo