fbpx

Fenix BC26R első lámpa

A Fenix BC26R 1600 lumenes fényerejével és hosszú üzemidejével bármilyen kerékpáros felhasználásra alkalmas, bátran nekivághatunk vele éjszaka a terepnek vagy országúton is száguldozhatunk, de a többnapos túrázók is biztosan kedvelni fogják. Az akkumulátora cserélhető, melynek köszönhetően egész éjszakás bringás kalandokra is tökéletes választás.

A rövid nappalok vagy az éjszakák már nem állíthatják meg a lelkes bringásokat hogy kerékpárra üljenek. A technika fejlődésével a kerékpáros lámpák fénye már az autókéval vetekszik, olyan felső kategóriás gyártók, mint a Fenix hatalmas fényerővel rendelkező lámpákat gyártanak, amik szinte nappalt varázsolnak az éjszakából. A fényerőn kívül az üzemidők is nagyot nőttek, már régen elfelejthetjük, hogy csak 1-2 órát tudunk kerékpározni sötétben egy töltéssel, főleg ha címben említett BC26R-ről van szó, ami még a jó lámpák között is kilóg felfelé ezen a területen.

A Fenix BC26R-ben egy modern Luminus SST-40 led a fény forrása, ami a speciális reflektoron keresztül 100 fokban szórja a fényt. 5 üzemmódot tud a kerékpárlámpa: 1600 lumen, 600 lumen, 200 lumen, 50 lumen és villogó 50-600 lumen. Az energiát egy 5000 mAh Li-ion 21700-as akkumulátor biztosítja, mellyel a gyári adatok szerint 1600 lumenen 3,5 órát, 600 lumenen 9,5 órát, 200 lumenen 18 órát, 50 lumenen 65 órát képes működni a lámpa. A maximális hatótávolsága a BC26R-nek a gyári szabvány mérés szerint 169 méter, ami azt jelenti, hogy az ekkora távolságban lévő ponton 1 lumen fényerőt lehet még mérni, természetesen jóval messzebbre elvilágít a lámpa (kb kilométerekről is látszódhat), de ott már alacsonyabb fényerő mérhető.

A lámpán egy gombot találunk, ezzel tudjuk be-, illetve kikapcsolni és az üzemmódok között váltani. Hosszú gombnyomással be- és kikapcsolhatjuk, rövid gombnyomással a négy folyamatos üzemmód között válthatunk, két gyors gombnyomással pedig a villogó üzemmódba válthatunk át. A gomb közepében található egy led, ami az akkumulátor töltöttségét mutatja, folyamatos/villogó zöld lámpánál 50% fölött van a töltés, míg 50% alatt pirosra vált. Kikapcsolt állapotban egy rövidet nyomva a led pár másodpercig mutatja az akku töltöttségét. Ezenfelül memóriafunkció is található a Fenix BC26R-ben, a villogó üzemmódot kivéve mindig abba az üzemmódba kapcsol vissza ahonnan kikapcsoltuk. Tölteni USB-C csatlakozón keresztül lehet, akár menet közben is, de ebben az esetben csak az 50 lumenes üzemmódban tudjuk használni.

A Fenix túlmelegedés elleni védelemmel is ellátta a BC26R-t, amire szükségünk lehet ha sokat megyünk lassan 1600 lumenen, ugyanis hiába az alumínium ház, könnyen felmelegszik a lámpa ha maximumon használjuk és nem kap elég menetszelet. Ha eléri a 60 fokot a lámpa hőmérséklete akkor az intelligens védelem automatikusan lejjebb veszi a fényerőt amíg a lámpa nem hűl vissza. Az említett erős alumínium testhez kapcsolódik, hogy a BC26R 1,5 méterről leejtve ütésálló és IP68 vízvédelme van, azaz szárazföldön használva vízálló.

A kormányra egy egyszerűen felszerelhető konzollal rögzül, ami 22-32 mm-es kormányokkal kompatibilis, az extra gumibetéttel a retro 22 mm-es kormányokhoz, míg a betét nélkül a 31,8-asokkal. A konzol belül végig gumírozott, így garantáltan elég stabilan tartja a kormányt. A lámpa egy mozdulattal tehető fel és vehető le a konzolról, felrakáskor csak rá kell húzni, míg levételkor a kart le kell nyomni és ezután könnyedén lehúzható a konzolról. A gyári konzol csak a kerek kormányokkal kompatibilis, viszont lehet kapni hozzá olyan konzolt, amivel az aero kormányokra is feltehető (ugyanezzel a konzollal sisakra is), illetve létezik gopro kompatibilis konzol is hozzá (talán az utóbbi a legpraktikusabb országúti kormány esetén ha komputert is használunk). A Fenix BC26R a kormányról levéve zseblámpaként is használható, jó a fogása és a gomb is pont kézre esik, szóval nem egy furcsa formájú csak bringán használható lámpát kapunk, ha megvesszük, hanem egy többfunkciós lámpát.

Teszteredmény: Gyakorlatilag mindenre elég a Fenix BC26R fénye, egy picit eltúlozva nappali fényviszonyokat teremt az éjszakában, akár száguldhatunk országúton 60 km/h-val vagy mehetünk vele a legsötétebb erdőben, egyik esetben sem lesz olyan, hogy azt mondjuk nincs elég fényünk. Ráadásul Fenix minőségben, egy okosan tervezett lámpa testéből kapjuk ezt a fényerőt, széles terítéssel, nagyon jó színhőmérséklettel és az üzemidő tekintetében is kiemelkedik a lámpák között, mindössze egy modell veszi fel vele a versenyt a 2024-es lámpatesztünkben. Ha kicsit nagyobb lenne a fényereje (de minek?) akkor akár az első helyen is végezhetett volna. Erősen ajánlott lámpa! A lámpakörkép összesítését ITT találod!

Ajánlott fogyasztói ár: 39 990 Ft
További információkért kattints ide.

 

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo