fbpx

Fenix BC15R első lámpa

A Fenix 2024-ben megjelent kerékpáros lámpája a BC15R, ami a kedvező árának köszönhetően biztosan nagyon népszerű lesz az általános célú vagy városi lámpát keresők körében. A maximális 400 lumenes fényerejét kicsit több, mint 3,5 órán keresztül tudja biztosítani, mellyel bátran bringázhatunk városon kívül, kivilágítatlan helyeken is.

A Fenix legutóbb egy új szegmensbe lépett be a kerékpár lámpák piacán, a BC15R bemutatásával a márka a kedvezőbb árkategóriában is megjelent az atomvillanás méretű fénnyel rendelkező felsőkategóriás lámpák mellett. A BC15R elsősorban azokat a városban és városon kívül közlekedőket szólítja meg, akik minőségi lámpát keresnek, mellyel nemcsak látszódnak a forgalomban, hanem látásra is tökéletesen alkalmas.

A Fenix BC15R-be épített nagyteljesítményű Luminus SST-20 LED (50ezer óra az élettartama!) 78 méteres hatótávval, maximálisan 400 lumennel képes világítani, amit a gyártói adatok szerint 3,7 keresztül tud. Ezenkívül található még 150 lumenes üzemmód, amire 10,5 órán keresztül képes, illetve legalacsonyabb folyamatos fényként 50 lumennel tud világítani 31,5 órán keresztül. Villogó funkció is beépítésre került, amiben a 400 és az 50 lumen váltakozik egymás után. A fényerők között a lámpán található egyetlen gomb megnyomásával tudunk váltogatni, illetve a gomb kétszeri gyors megnyomásával tudjuk aktiválni a villogó üzemmódot, a lámpát pedig a gomb hosszan tartó nyomásával tudjuk be- és kikapcsolni. A lámpa folyamatos fény esetén mindig abba a módba kapcsol be, mint amiben kikapcsoláskor volt. A szembejövő autósok is szeretni fogják a BC15R-t, ugyanis a fénysugara felülről le van törve, azaz nem fogja elvakítani a szemből érkezőket.

Az energiáról a lámpatestbe épített 2600 mAh Li-ion akkumulátor gondoskodik, amit a lámpa alján található USB-C porton keresztül tudunk tölteni. Töltés közben pirosan világít a gombba integrált led amíg fel nem töltődik teljesen az akku amikor átvált zöldre a led fénye. Ugyanez a led mutatja meg az akku töltöttségét akkor is amikor nincs töltőn a lámpa, használat közben a led folyamatosan jelzi a töltöttség szintjét (folyamatos zöld, villogó zöld, folyamatos piros, villogó piros jelzésekkel), míg ha nem használjuk akkor a gomb rövid megnyomására villan fel a led a fenti indikátorok alapján. A BC15R-ben található túltöltés és lemerülés elleni védelem is, az elektronika úgy vezérli a fényerőt, hogy minél tovább működőképes legyen a lámpa legerősebb üzemmódban, azaz ahogy fogy az akku töltöttsége úgy veszi egy picivel lejjebb a fényerőt, de egy bizonyos merültség esetén konstans fényerővel világít. Túlmelegedés elleni védelem is található benne, ahogy érzékeli az elektronika hogy elkezd túlmelegedni a lámpa leveszi a fényerőt olyan szintre, hogy a lámpa ne melegedjen túl.

A Fenix BC15R teste műanyagból készült, ami ellenáll a másfél méterről történt leejtésnek (hívhatjuk ütésállónak 1,5 m-ig), illetve IP66 szabvány szerint víz- és porálló. Ezenfelül a gyártó többi bringás lámpájához hasonlóan zseblámpa formájú, így ha levesszük a konzolról akkor zseblámpaként is használható. A konzolt mindenképpen érdeme megemlíteni, mert egy újfajta konzolt fejlesztett ehhez a lámpához a Fenix, ezt konzolt egy gumipánttal tudjuk rögzíteni a kormányra és a kialakításának köszönhetően a kicsit aero formájú kormányokkal is kompatibilis (a régi konzolokkal is kompatibilis ez a lámpa). Ahogy eddig is egy mozdulat levenni a konzolról a lámpát, ezért magunkkal tudjuk vinni amikor lezárjuk valahova a kerékpárunkat.

Teszteredmény: A Fenix BC15R a gyártótól megszokott minőséget hozza, jó a színhőmérséklete, homogénen terít, jól lehet vele érzékelni a kátyúkat, különböző akadályokat. A 400 lumen miatt elsősorban a kerékpárral közlekedők számára ajánlott kivilágítatlan helyeken, számukra tökéletes választás. Sportcélú kerékpározáshoz már kevés lehet a fénye és az üzemideje is. Nappali fényként is hibátlanul használható, erős villogó üzemmód található benne. A lámpakörkép összesítését ITT találod!

Ajánlott fogyasztói ár: 16 990 Ft
További információkért kattints ide.

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo